اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

شنکر: تهدید ایران برای نیروهای آمریکایی در عراق همچنان بزرگ است

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور دور مدعی شد که تهدید گروه‌های مسلح مورد حمایت ایران در عراق برای نیروهای آمریکایی همچنان بزرگ است.

شنکر: تهدید ایران برای نیروهای آمریکایی در عراق همچنان بزرگ است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیوید شنکر» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور دور شامگاه پنجشنبه مدعی شد که تهدید گروه‌های مسلح مورد حمایت ایران در عراق برای نیروهای آمریکایی همچنان بزرگ است.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، افزود: «واشنگتن با اعلام آتش بس از سوی گروه کتائب حزب‌الله عراق با احتیاط برخورد خواهد کرد.»

هشت گروه وابسته به سازمان الحشد الشعبی اخیرا با انتشار بیانیه‌ای، تأکید کردند که نظامیان تروریست آمریکایی باید از عراق خارج شوند؛ زیرا اشغالگر هستند و هدفی جز هرج و مرج در عراق ندارند. (جزئیات بیشتر)

کتائب حزب الله 14 فروردین ماه جاری با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: «از ماهیت جنایت‌کارانه دولت ترامپ با خبریم و به آنها درباره دست‌داشتن در هرگونه اقدام خصمانه علیه مردم‌ و گروه‌هایمان هشدار می‌دهیم».

گروه کتائب حزب‌الله در ادامه گفت که این گروه بنا بر وظیفه دینی خود می‌جنگد و نه به درخواست طرف‌ها.

پیشتر،‌ منابع عراقی و آمریکایی از احتمال حمله جدید آمریکا علیه مواضع نظامی در عراق در آینده قریب خبر داده و گفتند، آمریکا به هر طریقی تلاش می‌کند بر خلاف خواسته دولت و ملت عراق در این کشور بماند، از همین رو سعی در هدف گرفتن مواضع گروه‌های مقاومت در عراق را دارد که مخالف قاطع اشغالگری آمریکایی‌ها در خاک کشورشان هستند.

کتائب حزب الله همچنین با تاکید بر اینکه مقاومت مانع تحمیل سلطه آمریکا بر عراق و ایجاد هرج و مرج در این کشور شده است، گفت هر گونه نقشه آمریکا را هم نقش بر آب می‌کنیم.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول