اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بستر لازم جهش تولید در حوزه صنعت فراهم است

معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر لزوم حمایت از واحدهای صنعتی، گفت: بستر لازم برای جهش تولید در حوزه صنعت استان فراهم است و تمام برنامه اقتصادی در راستای تحقق شعار اجرایی می‌شود.

بستر لازم جهش تولید در حوزه صنعت فراهم است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی، علی رسولیان در بازدید از واحدهای صنعتی کوچک دانش بنیان شهرک صنعتی توس که به همراه مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی، معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان انجام شد، اظهار کرد: اجرایی شدن برنامه‌های حوزه صنعت از اولویت‌های اصلی اقتصادی استان است که برای اشتغال مولد و نیز توسعه بخش‌های روستایی استفاده خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به مباحث مختلفی که در سال جهش تولید دنبال می‌شود، افزود: توسعه فضای کسب و کار بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاری خارجی، توسعه صادرات غیرنفتی و تولیدات داخلی، ارتقاء توان رقابتی بنگاه‌های کوچک و متوسط و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها از اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی است.

وی با اشاره به تحقق و اجرایی کردن این برنامه‌ها، ادامه داد: در خصوص اجرایی کردن برنامه‌ها می‌توان به موارد متعددی از جمله تشکیل هیات‌های تخصصی کشورهای هدف صادراتی، افزایش ارزش صادرات غیرنفتی، رفع موانع طرح‌های صنعتی و معدنی نیمه تمام، توسعه خوشه‌های صنعتی و روستایی و کمک به فعالیت مجدد واحدهای غیرفعال اشاره کرد که در سال گذشته بالغ بر ۱۱۰ واحد در استان به چرخه تولید و اشتغال بازگشتند.

رسولیان با بیان اینکه طرح الگوی مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی کمک فراوانی به اقتصاد استان کرده است، خاطرنشان کرد: اقتصاد استان به سمت توانمندی بیشتر و اقتصاد واحدهای صنعتی به سمت دانش بنیان شدن در حرکت است و فعالیت حوزه های مختلف به خصوص واحدهای صنعتی در این حوزه بسیار گسترده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در خصوص توسعه شرکت‌های دانش بنیان، گفت: ایجاد فضایی برای توسعه و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی اطراف مشهد بسیار مهم است، زیرا این شرکت‌ها ثمرات مستمر و گوناگونی در حوزه محصول و تولیدات به ویژه برای حوزه صنعت دارند، بنابراین باید فضایی ایجاد کنیم تا زیرساخت‌های لازم را برای استقرار در مرکز خراسان رضوی داشته باشد.

وی افزود: توسعه و پیشرفت اقتصادی مبتنی بر علم و تکنولوژی محقق می‌شود و این شرکت‌های دانش بنیان هستند که این روند را سرعت می‌بخشند و در واقع برای رسیدن به جهش تولید هم باید معطوف به تولید محصول شرکت‌های دانش بنیان، توان داخلی و نوآوری‌های نوین ملی باشیم.

در ادامه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، گفت: در سال جهش تولید و به منظور حمایت همه جانبه حجم فعالیت‌ها و برنامه‌ها، گسترده تر خواهد شد تا صنعتگران و فعالان اقتصادی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از آنها بهره‌مند شوند.

مسعود مهدی‌زاده مقدم افزود: با تمام توان از واحدهای صنعتی و بنگاه‌های کوچک و متوسط حمایت و محافظت می‌کنیم تا واحدها از همه ظرفیت‌ها استفاده کرده و با قدرت به تولید مشغول فعالیت باشند و همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند ما بایستی تولید را به جایی برسانیم که در زندگی مردم اثر بگذارد.

وی با اشاره به افزایش رقابت پذیری صادراتی واحدهای صنعتی، ادامه داد: سطح رقابت پذیری بنگاه‌های کوچک و متوسط در صادرات را از طریق شرکت های مدیریت صادرات و کنسرسیوم‌های صادراتی ارتقاء خواهیم داد و با تدابیری که اندیشیده شده ان شاءالله صادرات باز هم افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: در سال جهش تولید برای حمایت از تولید و سرمایه گذاران صنعتی، مشوق‌ها اختصاص می‌یابد و در مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی آمادگی هرگونه همکاری برای تقسیط در حق انتفاع را داریم، زیرا معتقدیم صنعت موتور محرکه اقتصادی بوده و ایجاد اشتغال، توسعه تجاری و افزایش ارزش افزوده از تاثیرات مهم حوزه صنعت در تمام مناطق استان به شمار می‌رود.

مهدی‌زاده مقدم خاطرنشان کرد: شهرک‌های صنعتی مهمترین بستر در زمینه تولید و اشتغال و جذب سرمایه گذار بوده که تمام الزامات جهش تولید را با در اختیار قرار دادن زیر ساخت‌های لازم برای استقرار واحدهای صنعتی و فعالیت سرمایه گذاران صنعتی فراهم کرده تا ارتقاء تولید و افزایش اشتغال، امسال هم محقق شود و شاهد جهش تولید و پیشرفت واحدهای صنعتی باشیم.

گفتنی است؛ خراسان رضوی با ۴۹ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب و ۴۰ شهرک قابل واگذاری زمینه استقرار ۲۶۳۱ واحد صنعتی و اشتغال ۷۵ هزار  ۶۷۸ نفر را فراهم کرده است.

لازم به ذکر است؛ این بازدید با هدف ایجاد و توسعه فضای لازم برای فعالیت شرکت های دانش بنیان در شهرک های صنعتی اطراف مشهد انجام شد.

انتهای پیام/ 70071

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول