اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تلاش غرب برای ترویج «انتظار وارونه»/ انتظار واقعی با کار جهادی همراه است

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه انتظار بدون کار جهادی، انتظار وارونه است، گفت: غرب و طاغوت ضمن تایید درصدد ترویج انتظار وارونه است.

تلاش غرب برای ترویج «انتظار وارونه»/ انتظار واقعی با کار جهادی همراه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در پیام جمعه، در خصوص علایم ظهور امام زمان(عج) گفت: برخی دنبال هستند که با تحلیل رخدادهای عالم علایم ظهور و آخر الزمان را برجسته کنند؛ اینکار باعث می‌شود که ما از نقش و مسؤولیت خود برای تحقق ظهور غافل شویم.

امام جمعه شهرکرد با توجه دادن مردم به امتحان‌های آخرالزمان، ادامه داد: ظهور محقق نخواهد شد مگر اینکه همه ما برای آن تلاش کنیم و خود را برای دوره حکومت امام عصر(عج) آماده کنیم.

وی با انتقاد از عقب و جلو ماندن از زمان، توضیح داد: یکی از شروط عاقبت بخیری و موفقیت، زندگی در لحظه است و باید بدانیم در چه زمانی هستیم و نقش‌مان در این لحظه چیست؟ ما باید توجه داشته باشیم که در عصری توفیق حیات داریم که حکومت الهی حاکم شده و باید برای تقویت آن تلاش کنیم.

نکونام خاطرنشان کرد: مثال دیگر برای زندگی در عصر حاضر همین ویروسی است که همه مردم دنیا و حکومت‌ها را درگیر کرده است؛ منتظر واقعی در این شرایط نقش خود را در این عرصه پیدا می‌کند، رعایت سلامت دیگران، تولید ماسک در خانه، قربانی کردن و ذبح گوسفند و ... از مواردی است که منتظر سختی‌هایش را بر جان می‌خرد و تفاوت شیعه منتظر با یک فردی که در حکومت طاغوتی زندگی می‌کند در همین است.

عده‌ای به دنبال ترویج انتظار وارونه هستند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به منتظران توصیه کرد: منتظران دو گروه هستند، عده‌ای فقط منتظر هستند و نشسته‌اند و نشانه‌های ظهور را رصد می‌کنند، ولی گروه دیگر به جای رصد نشانه‌ها، امورات جهان را رصد می‌کند و نقش خود را پیدا می‌کند و جهادگونه برای تحقق ظهور تلاش می‌کنند.

وی اضافه کرد: انتظار نوع اول که همراه با کار جهادی نیست مورد تایید طاغوت و غرب هم می‌باشد و چه بسا اینکه برای تقویت همین نوع نگاه جریاناتی را تقویت می‌کند و با مطرح کردن برخی افراد به ظاهر موجه و دست‌مایه قراردادن برخی از احادیث دوپهلو، همین سیاست را دنبال کند؛ این تفکر، انتظار وارونه است.

وی با مقایسه نوع مواجهه شدن مسلمانان و غرب با ویروس کرونا، یادآوری کرد: وحشی‌گری و بی‌اعتنایی به مصالح ملی و مردمی را در غرب دیدیم و مقایسه کردیم با ایثار پرستاران مجاهد مسلمان ایرانی، مقایسه کردیم با گروه‌هایی که با تمام توان برای حل این مشکل پای کار آمدند و خود را در معرض خطر قرار دادند و این نتیجه زندگی در عصر انتظار است که افرادی عاشقانه مشکلات و صدمات جانی را قبول کنند و برای خدمت به دیگران بدون توجه به مسایل مادی و بدون چشم‌داشت کمک کنند.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول