اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

توزیع 500 بسته معیشتی میان نیازمندان توسط فعالان «پویش مهدوی» داراب

دبیر پویش مهدوی داراب گفت: در راستای تحقق اوامر رهبر معظم انقلاب و به مناسبت نیمه شعبان، 500 بسته مواد غذایی در کنار اقلام بهداشتی به ارزش 20 میلیون تومان میان نیازمندان روستاهای داراب توزیع شد.

توزیع 500 بسته معیشتی میان نیازمندان توسط فعالان «پویش مهدوی» داراب

منتهی خواجه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در داراب، ضمن تاکید بر تحقق اوامر رهبر معظم انقلاب در زمینه حمایت از اقشار کم‌بضاعت جامعه اظهار داشت: در خجسته زادروز میلاد منجی عالم بشریت، از سوی فعالان مهدوی شهرستان داراب فعالیت‌هایی به منظور حمایت از اقشار ضعیف و کم‌درآمد شکل گرفته است.

وی با اشاره به حضور افراد نیک‌اندیش و متدین در کمک‌های نیمه شعبان، ادامه داد:کمک‌های اهدائی گروه فعالان مهدوی در قالب تهیه و بسته‌بندی مواد غذایی با ارائه به مستمندان در ایستگاه‌های مهدوی شهرستان داراب  طی روزهای ۲۰ و ۲۱ فروردین انجام شد.

دبیر فعالان پویش  مهدوی داراب بیان کرد: مجموع کمک‌های مردمی با احتساب کمک مجموعه مهدی‌یاوران به ۲۰ میلیون تومان رسید که از این رقم ۵۰۰ بسته مواد غذایی همچنین تعدادی ماسک و دیگر اقلام بهداشتی تهیه و میان نیازمندان روستاهای داراب توزیع شده است.

خواجه بابیان اینکه هر بسته مواد غذایی شامل برنج، حبوبات، مرغ، روغن، ماکارونی، سویا و شکلات است، افزود: این بسته‌های معیشتی در روستاهای بهادران، تیزآب، آ‌بشیب، شمس آباد، اعراب چگینی، هیربدان، رشید آباد، آبجهان، امامزاده شاه یعقوب، تنگ کتویه، برآب، فتح آباد، شهرک لایزنگان، سنگ چارک، دریمی و شهرستان رفسنجان توزیع شده است.

وی ضمن تاکید بر استمرار برنامه‌های خیریه در جهت استمداد محرومان گفت: برنامه جمع‌آوری کمک‌های مردمی اول هر ماه قمری ادامه دارد و با قربانی گوسفند ، توزیع گوشت میان نیازمندان صورت می‌گیرد.

این بانوی فرهنگی اظهار داشت: مهدی یاوران پس از شیوع کرونا و با توجه به نیاز عمومی، در تعدادی از نقاط پویش مهدوی، اقدام به تولید و توزیع ماسک کرده و این حرکت استمرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه سه‌شنبه‌های مهدوی در ۴۶ ایستگاه در شهرستان داراب برگزار می‌شود که از این تعداد ۱۲ ایستگاه در سطح شهر داراب و مابقی در روستاها مستقر هستند.

خواجه بیان کرد: علاوه بر این ۵ ایستگاه دیگر در شیراز، زرین‌دشت، اوز و رفسنجان با پویش مهدوی به محوریت داراب همکاری می‌کنند.

 قربانی به نیت سلامتی امام زمان(عج)

 اهالی محله خندق شهرستان لامرد نیز، مبلغ ۱۰ میلیون تومان قربانی برای سلامتی امام زمان(عج) و رفع قضا و بلا از بلاد اسلامی و خانواده‌های خویش هزینه کردند.

 امام جماعت مسجد حسین بن علی(ع) ‌محله خندق با اشاره به این اقدام خودجوش اظهار کرد: انسان با قربانی کردن، به خدا تقرب می‌یابد و زنده نگه داشتن روح ایثار پدر و تسلیم فرزند را به ما می‌آموزد  چرا که قربانی یکی از شعائر الهی و موجب خیر و برکت زندگی است.

حجت‌السلام احمد اسماعیلی گفت: با توجه به اینکه قربانی یک عبادت مالی و از شعائر اسلام محسوب می‌شود این طرح ۱۲ ماهه است و در صورتی که اهالی محله همراهی کنند برای ماه‌های بعد نیز تدوام می‌یابد.

وی ضمن تقدیر از دست اندرکاران این امر خیر به ویژه جوانان ولایی بیان کرد: هر ساله به همت بسیجیان پایگاه مقاومت شهدای خندق جشن بزرگ مهدوی همراه با اجرای برنامه‌های شاد و پذیرایی شام همراه بوده است اما امسال به دلیل شیوع کرونا ویروس و تعطیلی بازار و اماکن مذهبی این کار انجام نشد و مردم هزینه‌های جشن امام زمان(عج) را به قربانی و ذبح گوسفند اختصاص دادند.

استاد حوزه علمیه لامرد گفت:  به وسیله این اقدام که به صورت منسجم و برحسب توان مالی افراد از پنج هزار تومان تا یک میلیون تومان انجام شده است، افراد با ذبح قربانی نیمه شعبان، خانواده‌های خود را بیمه کرده و گوشت‌های بسته‌بندی شده بین ۳۰۰ خانواده نیازمند توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام اسماعیلی ضمن آرزوی سلامتی و تندرستی برای رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: 50 بسته از این قربانی در محله خندق و مابقی نیز در اختیار گروه جهادی آتش به اختیار لامردی ارائه شده که در قالب بسته معیشتی میان بین افراد نیازمند توزیع شده است.

انتهای پیام/983110/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول