اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نویسنده فلسطینی: طرح ائتلاف سعودی برای آتش‌بس حیله‌ای برای توقف آزادسازی مأرب است

یک نویسنده فلسطینی اعلام آتش‌بس در یمن را حیله ائتلاف سعودی با همکاری نماینده سازمان ملل برای جلوگیری از پیروزی‌های انصارالله و آزادسازی استان «مأرب» توصیف کرد.

نویسنده فلسطینی: طرح ائتلاف سعودی برای آتش‌بس حیله‌ای برای توقف آزادسازی مأرب است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عدنان علامه» نویسنده فلسطینی در یادداشتی نوشت که ملت یمن عادت دارد هر زمان که با پیروزی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مواجه می‌شود، صدای «مارتین گریفتیس» فرستاده سازمان ملل را برای آتش‌بس بشنود.

عدنان نوشت که گریفیتس به محض مشاهده سقوط جبهه‌های نهم و استان الجوف و دیگر مناطق یمن، پیش از رزمندگان خود را به مأرب رسانده و شروع به ریختن اشک تمساح کرد و از درد و رنج غیرنظامیان سخن گفت حال آنکه او از پنج سال پیش در برابر جنایت‌های جنگی و ضدبشری ائتلاف متجاوز سعودی علیه غیرنظامیان بی‌گناه یمن سکوت کرده و حتی کارنامه سیاه کشورهای عضو این ائتلاف در نقض حقوق بشر کودکان و غیرنظامیان در یمن را نادیده گرفته است.

این نویسنده فلسطینی با اشاره به سفر اخیر گریفیتس به مأرب و دیدارش با استاندار این استان و سپس اظهارات او درباره اینکه یمن با وضعیت خطرناکی مواجه است که یا باید سلاح‌ها را کنار گذاشت و یا اینکه منتظر وضعیت‌تر بود، نوشت که این تحرکات گریفیتس با انگیزه انسانی نبوده بلکه انگیزه او تنها مقابله با دستاوردها و پیروزی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی و مردان قبایل و کارشکنی در برابر آزادسازی مأرب بوده است.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، در این مقاله آمده است که فریاد گریفیتس وقتی بیشتر شد که اخیرا عمق خاک عربستان سعودی با موشک‌های بالستیک و پهپاد هدف قرار گرفت و او ۲۹ مارس در سخنانی گفت که «تشدید حملات در یمن با آنچه که همه طرف‌ها در خصوص پایبندی به آتش‌بس اعلام کرده‌اند، منافات دارد» و درباره تشدید فعالیت‌های نظامی زمینی و هوایی در مأرب و حومه آن نیز ابراز انزجار کرد.

عدنان همچنین با اشاره به اعلام آتش‌بس از سوی «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی نوشت که بهانه قرار دادن شیوع ویروس کرونا برای اعلام آتش‌بس توطئه‌ای بیش نیست در حالیکه ائتلاف سعودی با پخش مقادیر زیادی ماسک‌ و لباس‌های محافظتی آلوده در مناطقی در استان تعز سعی دارد این ویروس را در میان یمنی‌ها شیوع دهد.

عدنان همچنین نوشت که اعلام آتش‌بس به مدت دو هفته بدون رفع محاصره و بازگشایی فرودگاه به منزله گفتن کلمه حق و اراده باطل از آن و یادآور ماجرای حکمیت در جنگ صفین است تا بین گروه انصارالله تفرقه ایجاد کنند و در این میان حیله‌های گریفیتس برای اعلام آتش‌بس در الحدیده را که برای نجات ائتلاف سعودی از خواری و ذلت شکست در الحدیده و ساحل غربی صورت گرفت، نباید فراموش کرد.

این نویسنده فلسطینی همچنین نوشت: ارتش یمن و انصارالله همواره در جایگاه دفاع از سرزمین و ناموس بوده و باقی خواهند ماند و آن‌ها مشتاق توقف تجاوزات هستند اما با حفظ وحدت، حاکمیت، استقلال یمن و کرامت و عزت ملت آن و بارها آمادگی خود را برای تعامل با طرح‌های صلح اعلام کرده‌اند اما آنچه المالکی اعلام کرد تأکید بر استمرار تجاوزات و ادعای آتش‌بس و صلح است و در اینجا باید به گریفیتس و ائتلاف سعودی یادآور شد که از این آیه قرآن کریم عبرت بگیرند که {وَأَلْقِ مَا فِی یَمِینِکَ تَلْقَفْ مَا صَنَعُوا ۖ إِنَّمَا صَنَعُوا کَیْدُ سَاحِرٍ ۖ وَلَا یُفْلِحُ السَّاحِرُ حَیْثُ أَتَىٰ} (طه-69)».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول