اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آسیب جدی معیشت فعالان حمل و نقل از شیوع ویروس کرونا/ ابتلای 770 زنجانی به کووید 19

مدیرکل راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای استان زنجان با تاکید بر اینکه معیشت فعالان بخش حمل و نقل از شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شده است، گفت: هر چند صحبت‌های برای ارائه کمک یک هزار میلیارد تومانی به این بخش انجام شده، ولی تا کنون هیچ مصوبه‌ای ابلاغ نشده است.

آسیب جدی معیشت فعالان حمل و نقل از شیوع ویروس کرونا/ ابتلای 770 زنجانی به کووید 19

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عبدالحسین علی‌اکبری عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اجرای پروتکل‌های ابلاغی در مورد روش فعالیت کارکنان این اداره کل اظهار کرد: همه این پروتکل‌ها از جمله کار با یک سوم نیرو، ضدعفونی محل کار و همچنین در اختیار قرار دادن اقلام حفاظتی اجرا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با تاکید بر رعایت موارد مربوط به تعطیلی مراکز ارائه خدمت تجمعی از زمان ابلاغ دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا گفت: در این راستا علاوه بر تعطیلی مراکز ارائه خدمت در مجتمع‌های بین راهی و کاهش ساعات کار شرکت‌های حمل و نقل، سالن‌های اعلام بار هم برای رانندگان تعطیل شده و این اقدامات در فضای مجازی انجام شده است.

وی با اشاره به کاهش تعداد اتوبوس‌های فعال در مسیرهای بین شهری در مدت زمان شیوع ویروس کرونا افزود: در روز 13 فروردین ماه علاوه بر محدودیت ایجاد شده برای خودروهای بین استانی، تردد همه خودروها در داخل استان هم ممنوع شد.

علی‌اکبری با تاکید بر اینکه معیشت فعالان بخش حمل و نقل از شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شده است، تصریح کرد: این موضوع در مراجعاتی که به پایانه‌ها انجام شده، مورد تذکر و گلایه این فعالان بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه بر اساس شنیده‌های مبلغی در حدود یک هزار میلیارد تومان برای کمک به بخش حمل و نقل در راستای کاهش مشکلات ناشی از شیوه ویروس کرونا پیش‌بینی شده است، ادامه داد: این مبلغ برای همه اقشار فعال در این حوزه خواهد بود و در صورت تصویب و ابلاغ اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی بخشیده شدن هزینه‌های مربوط به انرژی، مالیات، تامین اجتماعی و ارائه تسهیلات ارزان قیمت را از جمله پیش‌بینی‌های انجام شده برای کاهش مشکلات بخش حمل و نقل در بسته‌های حمایتی اعلام کرد و گفت: این مصوبه هنوز ابلاغ نشده و صحبت‌های انجام شده در حد شنیده‌ها است.

علی‌اکبری به کاهش 65 درصدی ترددها در محورهای استان از 25 اسفندماه سال 98 تا 21 فروردین سال جاری در مقایسه با بازه زمانی سال گذشته که 2.5 تردد را ثبت کرده بود، اشاره و تاکید کرد: آمار جابه‌جایی مسافران با حمل و نقل عمومی در بازه زمانی مورد نظر 25 هزار نفر بوده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته هم کاهش 73 درصدی یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه انجام برخی از اقدامات عمرانی جزو برنامه‌های روتین این اداره کل است، افزود: شرایط جوی در استان اجازه انجام کارهای عمرانی ویژه را نمی‌دهد کما اینکه در همین شب‌ها دمای برخی از نقاط استان به زیر صفر می‌رسد.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار تردد در بین محورهای استان زنجان به مانند همیشه به ترتیب مربوط به آزادراه زنجان- قزوین و زنجان- تبریز است، افزود: کم‌ترین آمار تردد هم از محور زنجان- دندی گزارش شده است.

علی‌اکبری با تاکید بر غیرقانونی بودن فعالیت شخصی‌ها در ترددهای درون و برون شهری افزود: هر چند هماهنگی‌هایی با نیروی انتظامی برای کنترل این خودروها انجام شده است، وای برای پیشگیری از بروز مشکل مردم باید کمک کنند.

مسؤول روابط عمومی دانشگاه علوم پرشکی استان زنجان با اشاره به آغاز اجرای مرحله هوشمند فاصله‌گذاری اجتماعی از فردا افزود: با وجود اجرای این طرح همچنان تاکید بر ماندن در خانه به عنوان امن‌ترین شیوه خود مراقبتی است.

اسماعیل رحمانی با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون 2 هزار و 130 بیمار مشکوک به کووید 19 در استان ثبت شده است، تصریح کرد: 770 نفر از این مجموع ابتلای قطعی به کووید 19 داشته‌اند که 17 مورد از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته ثبت شده است.

وی آمار بیماران مشکوک به کووید 19 بستری حال حاضر در بیمارستان‌های استان زنجان را 293 نفر اعلام کرد و گفت: 586 نفر از بیماران ابتلای قطعی به کووید 19 از زمان شیوع از مراکز درمانی استان ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول