اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

شیخ الاسلام زندگی خود را وقف حرکت مقاومت اسلامی کرده بود

سفیر اسبق ایران در یمن در چهلمین روز درگذشت حسین شیخ الاسلام عنوان کرد:او زندگی خود را وقف حرکت مقاومت اسلامی کرده بود.

شیخ الاسلام زندگی خود را وقف حرکت مقاومت اسلامی کرده بود

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس٬ مراسم چهلمین روز درگذشت حسین شیخ الاسلام سفیر اسبق ایران در دمشق و معاون امور بین‌الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی به صورت مجازی برگزار شد.

*شیخ الاسلام زندگی خود را وقف حرکت مقاومت اسلامی کرده بود

در این مراسم حسین امینیان سفیر اسبق ایران در یمن طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شیخ الاسلام عنوان کرد: مرحوم شیخ الاسلام دیپلماتی پرکار بود و زندگی خود را وقف حرکت مقاومت اسلامی کرده بود.

وی با بیان اینکه همه فکر و ذکر شیخ الاسلام حرکت در این مسیر بود٬ اظهار داشت: او فراجناحی فکر می‌کرد.

* عمر و حیات شیخ الاسلام با حیات مقاومت گره خورده

فروز رجایی فر عضو کمیسیون سیاسی و امور بین‌الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین نیز طی سخنانی ضمن عرض تسلیت به خانواده شیخ الاسلام، به کارنامه موفق شیخ الاسلام در حوزه مقاومت اشاره کرد و افزود: عمر و حیات ایشان با حیات و سرزندگی جریان مقاومت گره خورده است.

وی عنوان کرد:برکات و دستاورد‌های حرفه‌ای ایشان محصول ایمان، اخلاق، تواضع و اخلاق مداری بود و شیخ الاسلام هیچگاه در قالب‌های ناساز تبختر و تکبر و قدرت مداری برخی مدیران قرار نگرفت و محصور به گرفتاری القاب و پست‌ها نشد و او به نام زیبای حسین وفادار ماند. 

*شیخ الاسلام در خط مقدم سیاسی دفاع از حزب‌الله لبنان بود

حسین رویوران تحلیلگر مسائل غرب آسیا نیز طی سخنانی درباره ویژگی‌های شیخ الاسلام اظهار داشت: حسین شیخ الاسلام یک سردار سلیمانی در ابعاد سیاسی و دیپلماتیک بود و در همه زندگی خود علاوه بر خصوصیات فردی که راستگو٬ مومن و ... بود٬ در ابعاد سیاسی نیز فردی مومن و معتقد به انقلاب٬ امام (ره) و مقام معظم رهبری بود و دربست در خدمت انقلاب بود.

وی گفت: شیخ الاسلام در خط مقدم سیاسی دفاع از حزب‌الله لبنان بود. زمانی درگیری بین امل و اردوگاه‌های فلسطینی رخ داد شیخ الاسلام تلاش زیادی کرد که چنین کینه‌ای بین لبنان و فلسطین شکل نگیرد.

* شیخ الاسلام حامی فراکسیون فلسطین و مقاومت اسلامی مجلس شورای اسلامی بود

به گزارش فارس٬ مجتبی رحماندوست دبیرکل اسبق و عضو هیأت امنا جمعیت دفاع از ملت فلسطین نیز طی سخنانی گفت: شیخ الاسلام یکی از بهترین حامیان فراکسیون فلسطین و مقاومت اسلامی مجلس شورای اسلامی بود و بیشترین حمایت را از این فراکسیون در مجلس نهم صورت داد.

وی همچنین عنوان کرد: در طول سال‌های حضورش در دمشق به عنوان سفیر ایران در سوریه نمازهای صبح خود را در حرم حضرت رقیه می‌خواند. 

*تسلط شیخ الاسلام بر حوزه مطالعات سیاسی و دیپلماتیک

به گزارش فارس٬ مجتبی فردوسی پور سفیر سابق ایران در اردن و عضو کمیسیون سیاسی و امور بین‌الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین نیز در اظهاراتی در خصوص شیخ الاسلام ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت حسین شیخ الاسلام٬ به ذکر خاطره‌ای از او پرداخت و به برخی از ویژگی‌های او اشاره کرد.

وی افزود: جامعیت تسلط بر حوزه مطالعات سیاسی و دیپلماتیک و توجه به روابط بین‌الملل از یک سو در کنار مسایل دینی٬ اعتقادی و اخلاقی ایشان را یک چهره شاخص در وزارت خارجه مبدل کرده بود و با وجود اینکه این اواخر بازنشسته شده بود٬ ولی همیشه حتی در دوران بعد از بازنشستگی در جلسات مرتبط با حوزه خاورمیانه از ایشان دعوت می‌شد.

فردوسی‌پور گفت: در زمان معاونت ایشان ماموریت‌هایی که داشتم همواره از مشورت ایشان بهره می‌بردم و می‌آموختم. 

خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران نیز طی اظهاراتی یاد و خاطره شیخ الاسلام را گرامی داشت.

به گزارش فارس٬ حسین شیخ الاسلام پنجشنبه شب ۱۵ اسفند ماه بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول