اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

افزایش خرید اینترنتی زنجانی‌ها/ اجرای طرح محدودیت‌های ترافیکی در زنجان

از زمان آغاز شیوع کرونا ویروس، خرید حضوری مردم 32 درصد کاهش یافته که یکی از دلایل مهم کنترل کرونا ویروس است، اما با توجه به اجرای طرح‌ فاصله‌گذاری هوشمند و باز بودن برخی از فروشگاه‌ها امکان افزایش تردد مردم بازهم وجود دارد.

افزایش خرید اینترنتی زنجانی‌ها/ اجرای طرح محدودیت‌های ترافیکی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ‌هر روز اعداد خرید اینترنتی در کشور افزایش پیدا می‌کند، این موضوع نشان می‌دهد که سبک خرید مردم در حال تغییر بوده و دیگر به شیوه سنتی انجام نمی‌شود.

شاید در روزهای نخست شیوع کرونا بسیاری از شهروندان آن را جدی نمی‌گرفتند، اما با اجرای طرح‌های مختلف و البته فروش اینترنتی بسیاری از فروشگاه‌ها این شیوه به تدریج معمول شده و روز به روز در حال افزایش است.

کاهش 32 درصدی خرید مردم به صورت حضوری در استان زنجان ثابت کرد که می‌توان از این طریق تا حدود زیادی از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کرد.

هرچند که برخی از سودجویان از طریق همین موضوع به دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند، اما با رعایت نکات ایمنی می‌توان بدون آلودگی به کرونا ویروس خرید امنی از فروشگاه‌های اینترنتی داشت.

اما یکی از موضوعات نگران کننده در این بین آن است که با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند بازهم میزان خرید اینترنتی کاهش پیدا کند و تردد مردم بیشتر شود.

افزایش خرید اینترنتی زنجانی‌ها

رئیس سازمان صمت زنجان در این باره گفت: کالاهای مورد نیاز مردم به اندازه کافی در فروشگاه‌ها موجود است و خوشبختانه مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.

ناصر فغفوری با بیان اینکه در ایام کرونایی میزان خرید اینترنتی مردم افزایش یافته است، اضافه کرد: در همین راستا خرید حضوری مردم از فروشگاه‌ها و سوپر مارکت‌ها کاهش و خرید حضوری مردم از فروشگاه‌های عرضه کالا بیش از ۳۲ درصد کاهش داشته است.

وی درباره ادامه فعالیت واحدهای صنفی پس از بخشنامه اعلامی گفت: قبل از آغاز به کار واحدهای صنفی، لیست آن‌ها تهیه خواهد شد، تا پروتکل‌های بهداشتی لازم تهیه و برای اجرا ابلاغ شود.

فغفوری از بازرسی بر اصناف از زمان آغاز شیوع کرونا ویروس خبر داد و افزود: این بازرسی‌ها در قالب گشت مستقل و مشترک با عوامل نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی انجام و احتکار، تقلب و تولید غیر مجاز، عدم عرضه و گرانفروشی مهمترین تخلف صورت گرفته در این بخش است.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان نیز در این باره گفت: لیست مشاغل پرخطر و مشاغلی که از 23 فروردین مجاز به فعالیت هستند، اعلام شده است و طبق پروتکل اعلامی این اتفاق خواهد افتاد.

سید محمود موسوی تصریح کرد: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درگاه اینترنتی salamat.gov.ir از ساعت صفر جمعه ۲۲ فروردین ماه به مدت یک هفته آماده ثبت‌نام همه واحدهای صنفی است.

وی با اشاره به اینکه بلافاصله پس از ثبت‌نام، دستورالعمل‌های اختصاصی برای ثبت‌نام‌کننده ارسال خواهد شد، گفت: همچنین همه پروتکل‌های بهداشتی اصناف در درگاه اطلاع‌رسانی markazsalamat.behdasht.gov.ir بارگذاری شده است.

مشکل سامانه ثبت کد اصناف به خاطر حجم بالای مراجعه است

رئیس اتاق اصناف استان زنجان در پاسخ به سوالی در ارتباط با مشکل برخی از اصناف برای ورود به سامانه مربوط نیز گفت: با توجه به ترافیک بالای مراجعه به سایت اعلامی مشکلاتی به وجود آمده است که به زودی حل می‌شود، هرچند که برخی از صنوف موفق به ورود به سایت شده و حتی کد نیز دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه نظارت‌های لازم بر فعالیت صنوف در این ایام انجام خواهد شد، اضافه کرد: فعالیت صنوف صرفا با دریافت کد ممکن خواهد بود و برخی از صنوف که جزو مشاغل پرخطر هستند، همچنان تعطیل خواهند بود.

اعمال محدودیت‌های ترافیکی در زنجان

معاون استاندار زنجان نیز در این باره گفت: از روز یکشنبه طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی برای قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس و حفظ سلامت شهروندان زنجانی اجرایی خواهد شد.

مهرداد سلطانی هدف از این کار را کاهش تردد خودروهای سواری شخصی اعلام کرد و گفت: فاصله‌گذاری هوشمند بخشی از فاصله گذاری اجتماعی است و هفته گذشته پس از پایان تعطیلات نوروز ما شاهد افزایش ترددهای درون شهری بودیم که این امر موجب افزایش زنجیره انتقال کرونا ویروس شد.

وی با اشاره به مدیریت کرونا ویروس در زنجان گفت: اگر موضوع کنترل ویروس رعایت نشود باز هم شاهد افزایش آن خواهیم بود از همین رو برای تردد خودروهای سواری شخصی در شهرز نجان محدودیت‌هایی اعمال خواهد شد.

گفتنی است، از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون 2 هزار و 130 بیمار مشکوک به کووید 19 در استان ثبت شده که 770 نفر از این مجموع ابتلای قطعی به کووید 19 داشته‌اند که 17 مورد از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته ثبت شده است.

آمار بیماران مشکوک به کووید 19 بستری در بیمارستان‌های استان زنجان293 نفر هستند  586 نفر از بیماران ابتلای قطعی به کووید 19 از زمان شیوع از مراکز درمانی استان ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول