اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

جزئیات عملکرد دخانی دولت در 11 ماه 98/کاهش 27 درصدی صادرات سیگار

طی 11 ماه سال 98 معادل 109 میلیون نخ سیگار از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال 97 افت 27.3 درصدی را تجربه کرده است.

جزئیات عملکرد دخانی دولت در 11 ماه 98/کاهش 27 درصدی صادرات سیگار

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اجرای طرح تحقیقاتی تعیین مناطق کشت و پیگیری و ساماندهی کشت، حمل، خرید و فروش توتون و تنباکو در سطح کشور، پیگیری راه اندازی مابقی واحدهای تولیدی سیگارت سازی در چارچوب اجرای تبصره 3 ماده 103 قانون برنامه پنجم توسعه و جایگزینی تولید داخلی (با همان برند اصلی) با واردات از جمله اقدامات مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور طی 11 ماه سال 98 بوده است.

همچنین در این مدت، تکمیل زنجیره نظام توزیع کالای دخانی در سطح کشور در سامانه یکپارچه، هدایت و حمایت از تولید محصولات کشاورزی دخانی و تحقیقات کشاورزی مربوط در عین حال برنامه ریزی، پیگیری و مشارکت بر اجرای امور مربوط به پیشگیریومبارزه با قاچاق کالای دخانی از دیگر اقدامات این مرکز بوده است.

علاوه بر این، مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور طی 11 ماهه سال 98 همکاری مستمری با مراجع ذی ربط پیرامون مبارزه با قاچاق کالای دخانی داشته و در زمینه کاهش منطقی مصرف دخانیات با استفاده از روش های علمی و اطلاع رسانی نیز اقداماتی را انجام داده است.

طی 11 ماه سال 98 میزان صادرات سیگار 27.3 درصد و براورد قاچاق این محصول نیز 50 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال 97 افت داشت. در عین حال، صادرات تنباکو سنتی با افت 29.2 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 97 همراه بود و صادرات تنباکو معسل نیز کاهش 73.6 درصدی را تجربه کرد. در مقابل، صادرات توتون 189.1 درصد رشد و صادرات سیگار 27.3 درصد افت داشته است.

همچنین طی 11 ماه سال 98 معادل 643 تن تنباکو معسل به کشور وارد شد که نسبت به مدت مشابه سال 97 افت 82.8 درصدی داشته است.

در عین حال، تعداد توزیع کنندگان کالاهای دخانی فعال تا پایان بهمن 98 به 3 هزار و 390 مورد رسید.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول