اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سفارت ایران: امیدواریم اوکراین هر چه سریع‌تر مجوز پرواز برای بازگشت اتباع دو کشور را صادر کند

سفارت ایران در کی‌یف در بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرد که با توجه به پیگیری‌های انجام شده در پی شیوع کرونا، مسئولان اوکراینی نسبت به صدور هر چه سریع‌تر مجوز پرواز برای بازگشت اتباع دو کشور اقدام کنند.

سفارت ایران: امیدواریم اوکراین هر چه سریع‌تر مجوز پرواز برای بازگشت اتباع دو کشور را صادر کند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس٬ سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف روز جمعه ۲۲ فروردین ماه در بیانیه‌ای به تشریح اقدامات انجام شده برای بازگشت هموطنان مقیم اوکراین به کشور پرداخت.

در این بیانیه آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران با همکاری سفارت اوکراین در تهران از روزهای پایانی اسفند ماه سال ۱۳۹۸ و پس از همه‌گیری ویروس کرونا، ضمن هماهنگی با مسئولان ذیربط کشورمان و چند شرکت هواپیمایی ایرانی، برقراری پرواز ویژه به منظور بازگشت اتباع دو کشور را با جدیت در دستورکار خود قرار داد.

*دولت اوکراین به دلایل نامعلوم جمعه هشتم فروردین از صدور مجوز خودداری کرد

این بیانیه می‌افزاید: با توجه به برخی مشکلات فنی و عدم استقبال شایسته تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی، نهایتا آمادگی شرکت هواپیمایی اوکراینی «براوو» برای انتقال اتباع دو کشور به دولت اوکراین منعکس و با اطمینان از همکاری مسئولان اوکراینی، ساعت ۱۹ روز جمعه هشتم فروردین برای انجام پرواز به هموطنان اعلام شد٬ ولی دولت اوکراین به دلایل نامعلوم و در ساعات پایانی مهلت باز بودن فضای این کشور از صدور مجوز مربوطه خودداری کرد. این در حالی بود که پس از ملاقات سفیر جمهوری اسلامی ایران با معاون وزیر خارجه اوکراین در نخستین روز سال ۱۳۹۹، این وزارتخانه با انتقال اتباع دو کشور موافقت و مراتب را طی نامه رسمی‌به دیگر دستگاه‌های ذیربط اوکراینی اعلام کرده بود. 

در ادامه بیانیه سفارت ایران در کی‌یف آمده است: پس از عدم صدور مجوز از سوی دولت اوکراین، تلاش مضاعف سفارت به منظور برقراری پرواز با تماس‌های تلفنی سفیر جمهوری اسلامی ایران با وزیر زیرساخت، مذاکره با مسئولان وزارت امور خارجه و ارسال یادداشت رسمی‌به این وزارتخانه ادامه یافت. همچنین مسئولان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی روزهای اخیر با دعوت از سفیر اوکراین در تهران، خواستار مساعدت و همکاری دولت اوکراین در صدور مجوز پرواز فوق العاده به منظور بازگشت اتباع ایرانی شدند.

این بیانیه می‌افزاید: سفارت جمهوری اسلامی ایران با آگاهی کامل از مشکلات متعدد و نگرانی هموطنان به ویژه دانشجویان که در انتظار بازگشت به میهن هستند، اطمینان می‌دهد این موضوع همچنان با جدیت تمام در دستورکار سفارت قرار داشته و روزانه پیگیری می‌شود.

در این بیانیه آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران امیدوار است و انتظار دارد مسئولان اوکراینی با در نظر داشتن روابط حسنه دو کشور و نیز مسئولیت‌های بین‌المللی بشردوستانه کشورها در شرایط اپیدمی جهانی ویروس کرونا و نگرانی روزافزون اتباع و‌ دانشجویان ایرانی ساکن اوکراین و بستگان آن‌ها در ایران، نسبت به صدور هر چه سریع‌تر مجوز پرواز برای بازگشت اتباع دو کشور اقدام کنند. بدیهی است سفارت اخبار اقدامات مرتبط با بازگشت هموطنان را در اولین فرصت به آگاهی خواهد رساند. 

سفارت ایران در پایان ضمن آرزوی سلامتی و بهروزی هموطنان ایرانی از آنان درخواست کرده با رعایت دقیق مقررات و پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی مسئولان اوکراینی نسبت به حفظ سلامتی خود و مردم اوکراین توجه کامل مبذول کرده و از خداوند درخواست کرده تا ضمن شفای کامل مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان، شر این بلای منحوس را هر چه سریع‌تر از سر مردم تمامی‌کشورها برطرف کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول