اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

نقش تاثیرگذار سفیران سلامتی در پیشگیری از کرونا در جامعه

در کشورهای پیشرفته برای اینکه هزینه های بهداشتی و درمانی جامعه کاهش پیدا کند و افراد جامعه ، بیمار نشوند تا نیاز به درمان داشته باشند، موضوع selfcontrol (خود مراقبتی) و familycontrol (خود مراقبتی خانوادگی) مطرح شده است .

نقش تاثیرگذار سفیران سلامتی در پیشگیری از کرونا در جامعه

در کشورهای پیشرفته برای اینکه هزینه های بهداشتی و درمانی جامعه کاهش پیدا کند و افراد جامعه ، بیمار نشوند تا نیاز به درمان داشته باشند، موضوع selfcontrol (خود مراقبتی) و familycontrol (خود مراقبتی خانوادگی) مطرح شده است تا افراد با تغییر سبک زندگی خود، بار کمتری را به نظام درمان وارد نمایند، روشن است که تغییر سبک زندگی نیازمند همکاری همه اعضای خانواده است تا روند مناسب تغییر سبک زندگی فراهم شده و هر گونه بیماری از افراد جامعه دور شود و دستورات پزشکی را به اعضای خانواده یادآوری کرده و تلاش های مناسب برای تغییر سبک زندگی را مهیا کند.

در سال های گذشته نیز ، طرح سفیران سلامت با محور قرار گرفتن آموزش های مناسب برای تمامی اعضای خانواده ظرفیت مناسبی برای ارائه آموزش های فردی و خانوادگی برای اعضای خانواده را فراهم کرد تا هر خانواده ایرانی حداقل یک سفیر سلامتی داشته باشد تا این عضو خانواده که می تواند مادر، فرزند ، پدر یا هر فرد دیگری از اعضای خانواده که علاقمند به این موضوعات هستند بتوانند بعد از فراگیری آموزش های لازم، به عنوان ((سفیر سلامت)) در خانواده اثر گذار باشند تا از اعضای خانواده مراقبت کرده و رعایت اصول بهداشتی برای سلامت خانواده را یادآوری کند. طرح سفیران سلامت در طول سالهای گذشته با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی همچنین شتابدهنده دانش بنیان سیوان، دوره های آموزشی مختلفی برای افراد برگزار شده و در جشنواره های مختلفی از برگزیدگان این دوره های آموزشی تقدیر شده است. وجود این افراد ظرفیت مناسبی برای فعالیت های خود مراقبتی و خانواده مراقبتی در خانواده ها فراهم کرده است که امکان مراقبت از افراد را به آسانی در محیط خانه فراهم می کند.

سفیران سلامتی، ظرفیتی ملی برای مقابله با کرونا

وجود این افراد آموزش دیده در میان خانواده ها ، امکان مناسبی برای مقابله با بحران کرونا و مراقبت از اعضای خانواده را فراهم کرد، طبیعی است که برای مقابله با این ویروس که فاقد واکسن یا درمان مناسب است بهترین روش، بیرون نرفتن از منزل و مراقبت  از اعضای خانواده برای جلوگیری از ابتلای آنها به این بیماری است و در این وضعیت، نقش موثر سفیران سلامت و استفاده از این ظرفیت بسیار حیاتی تر است، بر همین اساس نیز شتاب دهنده دانش بینان سیوان با حمایت از فعالیت های نرم افزاری مرتبط با موضوع مقابله با کرونا از جمله اپلیکیشن سفیران سلامتی، امکان بهره گیری از این سفیران آموزش دیده را فراهم کرده است. مهمترین عامل برای مقابله با این بیماری، بالا بردن سطح ایمنی بدن همچنین پیشگیری و مراقبت در کنار اطلاع رسانی صحیح، دقیق و مناسب برای همه افراد است. در این میان اپلیکیشن سفیران سلامتی با ارائه صحیح ترین اخبار که به صورت مستقیم از وزارت بهداشت دریافت شده و همچنین استفاده از دیگر امکانات مناسب در این اپلیکیشن مانند تست کرونا یا خود ارزیابی ها فردی برای کاهش استرس های روانی اعضای خانواده همچنین دیگر موضوعات مورد نیاز برای افراد جامعه را فراهم کند.

یک اپلیکیشن جامع برای رفع همه نیازها

اپلیکیشن سفیران سلامتی با همکاری ستاد فرهنگسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با معرفی استارتاپهای فعال امکان رفع نیازهای مردم را نیز فراهم کرده تا افراد خانواده بدون نیاز به خروج از منزل، کلیه نیازهای خود از خریدهای روزانه یا پرداختهای بانکی یا فعالیت های اداری و .... را به انجام برسانند. از دیگر ویژگی های این اپلیکشین، فعال شدن یک شبکه اجتماعی عکس محور است که با ارائه چالش های مختلف در موضوعات متنوع آموزشی و بهداشتی به ویژه برای دانش آموزان یا کودکان ، حس همکاری را در میان اعضای خانواده فعال کنند.

یک اپلیکیشن موفق برای گسترش سلامت

نتایج حاصل از بررسی داده های مختلف ارائه شده به این نرم افزار، نشانگر آن است که فعالیت سفیران سلامتی در هر خانواده تاثیر فراوانی در جلوگیری از بیماری اعضای آن خانواده، در مقایسه با دیگر خانواده ها داشته است . نصب موفق این اپلیکیشن در گوشی های بیش از یک میلیون نفر در سراسر کشور و استقبال فراوان خانواده ها از محتواهای آموزشی و شرکت در مسابقات خانوادگی نشان از تاثیر فراوان این اپلیکیشن در سلامت خانواده دارد. در ارائه این اپلیکیشن که با همکاری چندین وزارت خانه و سازمان مانند ستاد فرهنگسازی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش و دیگر سازمانهای دولتی و خصوصی فعالیت می کند، رفع کلیه نیازهای علمی ، آموزشی ، اطلاع رسانی، سرگرمی مخاطبان مورد نظر بوده و تاکنون بسیاری  از این اهداف محقق شده و نقش بسیار اثر گذاری در مقابله با بیماری کرونا داشته است. فعالیتی که تا آخرین روزهای مقابله با کرونا در کشور ادامه خواهد یافت.

روشن است که این ظرفیت گسترده و میلیونی مخاطبان، بعد از مهار کرونا نیز می توانند نقش بسیار مهمی در گسترش بهداشت عمومی در جامعه و مقابله با بیماری های مختلف داشته باشد و بر همین اساس نیز نقشه راه آینده این فعالیت ترسیم شده است.

 علاقمندان می توانند برای دریافت نسخه اندروید یا ios  این برنامه به سایت www.coronaapp.ir   یا کافه بازار مراجعه کنند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول