اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه روسیه و نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان

وزیر خارجه روسیه و نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین با یکدیگر درباره مسئله الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری و موضوعاتی دیگر تلفنی گفت‌و‌گو کردند.

گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه روسیه و نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین و «سرگئی لاوروف»، روز جمعه، با یکدیگر درباره مسئله الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری و شیوع ویروس کرونا تلفنی گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش وبگاه خبری روزنامه «القدس»، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان در این گفت‌و‌گو وزیر امور خارجه روسیه را در جریان توافق دو حزب اصلی رژیم صهیونیستی (لیکود و آبی-سفید) بر سر الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری گذاشت و درباه ورود هرچه سریعتر این کشور به مسئله الحاق گفت‌و‌گو کرد.

محمد اشتیه الحاق را تهدیدی حقیقی خواند که به قطعنامه‌های سازمان ملل، طرح صلح و ایده «دو دولتی» پایان می‌دهد.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی پیشتر خبر دادند که دو حزب «آبی-سفید» و «لیکود» درباره مسئله الحاق به تفاهماتی دست پیدا کرده‌اند.

دو طرف همچنین درباره برگزاری جلسه‌ای متشکل از کمیته چهارجانبه در ارتباط با پیشنهاد فلسطین گفت‌و‌گو کردند پیشنهادی مبنی بر برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی در راستای برقراری صلح در فلسطین بر پایه قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی.

دو طرف موضوع شیوع ویروس کرونا و پیامدهای ناشی از آن بر دولت فلسطین را نیز مورد بحث و بررسی قرار دادند.

اشتیه در این ارتباط گفت: «با وجود پاسخ سریع ما مبنی بر اتخاذ تدابیر زودهنگام برای جلوگیری از کرونا؛ اما حقیقت اشغالگری و محدودشدن حاکمیت به سرزمین و مرزهای ما، چالش‌های دیگری در این نبرد پیش روی ما قرار داده است».

دو طرف همچنین درباره کمک‌های روسیه در راستای حمایت از طرح پاسخ فلسطین در مواجهه با همه‌گیری کرونا  گفت‌و‌‌گو کردند؛ کمک‌های روسیه شامل دارو، تجهیزات و تجهیز حوزه بهداشت در غزه و کرانه باختری از جمله قدس می‌شود.

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین و وزیر امور خارجه روسیه بر یکپارچگی فلسطین تأکید کردند و در عین حال خاطر نشان کردند که مسئله شیوع کرونا و انتخابات رژیم صهیونیستی، انتخابات فلسطین را که دری به سوی پایان دادن به شکاف‌ها بود، به حالت تعلیق درآورد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول