اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

اعلام دو فراخوان جذب هیات علمی در شهریور و بهمن ۹۹/ جذب ۲ هزار نفر تا ۲ سال آینده

مرکز جذب وزارت علوم هر سال دو فراخوان جذب هیات علمی در شهریور و بهمن ماه برگزار می‌کند، طبق برنامه‌ریزی انجام شده در سال ۹۹ حدود هزار نفر و سال ۱۴۰۰ هم حدود هزار نفر هیات علمی جدید در دانشگاه‌ها جذب خواهند شد.

اعلام دو فراخوان جذب هیات علمی در شهریور و بهمن ۹۹/ جذب ۲ هزار نفر تا ۲ سال آینده

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس،‌ مرکز جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هر سال دو فراخوان جذب هیات علمی در شهریور و بهمن ماه برگزار می‌کند و براساس اعلام نیاز دانشگاه‌ها به سازمان اداری استخدامی، افراد جدیدی برای عضویت در هیات علمی دانشگاه‌ها استخدام می‌شوند.

*سال ۹۹ حدود هزار نفر و سال ۱۴۰۰ هم هزار نفر دیگر در هیات علمی دانشگاه‌ها جذب می‌شوند

محمد تقی نظر پور معاون اداری مالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهارداشت: در سال ۹۹ و در سال ۱۴۰۰ به عبارتی در پایان سال ۱۴۰۰ سهمیه جذب هیات علمی جدید در دانشگاه‌ها ۲ هزار نفر است.

وی گفت: البته در مجموع ۶ هزار مجوز استخدام برای اعضای هیات علمی برای سال ۹۹ و سال ۱۴۰۰ صادر شده که ۲ هزار نفر به تازگی استخدام می‌شوند که پروسه پذیرش و جذب این افراد امسال و سال آینده انجام می‌شود.

به گفته وی، از ۶ هزار مجوز استخدام اعضای هیات علمی در سال ۹۹ و سال ۱۴۰۰، مابقی به افرادی تعلق دارد که مراحل جذب را پشت سر گذاشته اند و با این مجوز کد استخدام می‌گیرند.

بنابر اعلام مرکز جذب وزارت علوم امسال ۹۶۵ عضو جدید هیات علمی پذیرش خواهند شد به این ترتیب در سال ۱۴۰۰ هم حدود هزار نفر در پست‌های هیات علمی جذب خواهند شد.

 این مرکز پیش از این به دانشگاه ها تاکید کرده بود که باوجود گذشت یک سال از بهمن ۹۷ هنوز صرفا ۲۳ درصد از پرونده‌های متقاضیان فراخوان آن سال از دانشگاه‌ها به هیات مرکزی جذب ارسال و نتایج آن اعلام شده است و بقیه در پیچ و خم های رسیدگی و تأخیر دانشگاه‌ها و موسسات گرفتار مانده است. همچنین این مرکز در پایان سال ۹۸ از تمامی دانشگاه‌ها تقاضا کرد که کارهای عقب مانده سال های قبل را به روزرسانی کنند و سال ۹۹ پرونده عقب‌مانده جذب نداشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول