اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

چاپ دوم «ایدئولوژی اصلاحات» به بازار آمد

چاپ دوم مجموعه «ایدئولوژی اصلاحات» وارد بازار کتاب شد. این مجموعه به قلم حمیدرضا اسماعیلی ایدئولوژی اصلاحات را در سه جلد مجزا، به روایت حلقه‌های کیان، ملکیان و آیین، تحلیل و بررسی می‌کند.

چاپ دوم «ایدئولوژی اصلاحات» به بازار آمد

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، چاپ دوم مجموعه «ایدئولوژی اصلاحات» از سوی موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی وارد بازار کتاب شد.

براساس این گزارش، این مجموعه به قلم حمیدرضا اسماعیلی می‌کوشد ایدئولوژی اصلاحات را در سه جلد مجزا، به روایت حلقه‌های کیان، ملکیان و آیین، تحلیل و بررسی کند.

ایدئولوژی اصلاحات؛ اصلاحات به روایت حلقه ملکیان

اصطلاح «حلقه‌ ملکیان» به مجموعه‌ای از محفل‌های فکری وابسته به مصطفی ملکیان اشاره دارد که در چند مرکز پژوهشی وابسته به حوزه و دانشگاه فعالیت داشتند. حلقه‌ ملکیان پس از دوران اصلاحات نقش مهمی در ساخت ایدئولوژی اصلاحات برعهده داشت. پس از حوادث سال ۸۸ نیز ملکیان از جمله نظریه‌پردازانی بود که به همراه سعید حجاریان تلاش کرد در بازنگری و بازنویسی تعریف اصلاحات مشارکت کند.

«ایدئولوژی اصلاحات – اصلاحات به روایت حلقه ملکیان» می‌کوشد با دسته‌بندی و بررسی افکار و نظرات ملکیان، به نقد و ارزیابی روند تحول و تطور فکری او از بنیادگرایی تا پروژه عقلانیت و معنویت بپردازد و در مجموع جایگاه ملکیان را در ایدئولوژی جریان اصلاحات مشخص نماید.

چاپ دوم این اثر در قطع رقعی، با قیمت ۳۰ هزار تومان و در ۳۰۳ صفحه در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.
 

ایدئولوژی اصلاحات؛ اصلاحات به روایت حلقه کیان

این اثر به بررسی و تحلیل ایدئولوژی سیاسی ماهنامه کیان اختصاص دارد و می‌کوشد تا به بازشناسی مطالب مطرح شده در این ماهنامه در طول ۹ سال دوران انتشار آن بپردازد.

حلقه‌ کیان نخستین حلقه‌ برسازنده‌ ایدئولوژی اصلاحات است که در مجموع اصلاحات دینی را بر انواع دیگر و از جمله اصلاحات سیاسی اولویت می‌‌بخشد. کیان محفل گردهمایی برخی ایدئولوگ‌های اصلاحات است که پیش از تشکیل دولت اصلاحات در آن فعالیت داشتند و محوری‌ترین شخصیت آن عبدالکریم سروش بود.

عناوین فصول پنجگانه کتاب عبارتند از: نقد گفتمان دینی حاکم؛ دوگانه روحانیت و روشنفکر در ایدئولوژی کیان؛ غرب در ایدئولوژی کیان؛ سکولاریسم و حکومت دینی و کیان در دوران اصلاحات.
 
علاقه‌مندان می‌توانند این اثر را با قیمت ۲۷ هزار تومان تهیه کنند.

ایدئولوژی اصلاحات؛ اصلاحات به روایت حلقه آیین

نویسنده در این کتاب می‌کوشد تا ایدئولوژی سیاسی حسین بشیریه و سعید حجاریان را مورد تحلیل و بررسی قرار دهد. دسته‌بندی منظم و متن روان دو ویژگی مهم این کتاب است که فهم مطالب را برای خواننده بسیار راحت می‌کند.

چاپ دوم این اثر با قیمت ۳۱ هزار تومان، هم‌اکنون برای استفاده علاقه‌مندان آماده شده است.

برای تهیه این سه عنوان که به تازگی توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ دوم رسیده است، می‌توانید به صفحه منشورات پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی به آدرس www.irdc.ir مراجعه کنید و یا با شماره ۲۲۲۱۱۱۷۴ تماس بگیرید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول