اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

درمان‌های دارویی کووید 19 مشخص شد

یک تیم بین‌المللی از محققان بیش از ۱۰ هزار ترکیب را آزمایش کرده‌اند تا شش کاندید دارویی را شناسایی کنند که ممکن است به درمان COVID-19 کمک کند.

درمان‌های دارویی کووید 19 مشخص شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از وبسایت دانشگاه کوئیزلند، یک تیم بین‌المللی از محققان، بیش از ۱۰ هزار ترکیب را آزمایش کرده‌اند تا شش کاندید دارویی را شناسایی کنند که ممکن است به درمان COVID-19 کمک کند.

این تحقیق با حضور پروفسور لوک گودت، دانشمند دانشگاه کوئینزلند صورت گرفته که اثربخشی داروهای تأیید شده را مورد آزمایش قرار داده است.

 به گفته محققان، تمرکز این پروژه بر هدف‌گیری آنزیم اصلی ویروس کروناست که با نام Mpro شناخته می‌شود و نقش مهمی در تولید مثل ویروس دارد. از آنجا که این آنزیم به طور طبیعی در بدن انسان وجود ندارد، داروهایی که برای نابودی این آنزیم به کار گرفته می‌شود حداقل آسیب را به بدن بیمار می‌رسانند.

محقق این پژوهش از دانشگاه استرالیا گفت: ما برنامه‌ای را برای غربالگری داروهای با توان بالا، هم در آزمایشگاه‌ها و هم از آخرین نرم افزارهای رایانه‌ای برای پیش بینی چگونگی اثربخشی در ویروس کرونا را آغاز کردیم.

وی افزود: ما داروها را مستقیماً به آنزیم یا کشت سلولی در حال رشد ویروس اضافه می‌کنیم و ارزیابی می‌کنیم که چه مقدار از این ترکیبات برای ضربه به آنزیم یا از بین بردن ویروس مورد نیاز است.

در این تحقیقات با اعلام عمومی هدف‌گیری آنزیم اصلی ویروس کرونا بیش از ۳۰۰ پیشنهاد برای آزمایش داروهای در دست تولید شرکت‌های مختلف به منظور نابودسازی این آنزیم، به محققان ارائه شده و این روند کمک می‌کند تا پژوهشگران و دانشمندان  به جای شروع مراحل تولید دارو از صفر، با سرعت بیشتری تحقیقات خود را انجام دهند.

این همکاری بین المللی توسط محققان دانشگاه ShanghaiTech انجام شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول