اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

لزوم ترویج بیشتر فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه انتشار یابد به گونه ای که این فرهنگ در میان همه جامعه تبیین شده و همه به آن عمل کنند.

لزوم ترویج بیشتر فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله محامی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در دیدار با اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و اعیاد شعبانیه اظهار کرد: بحث امر به معروف و نهی از منکر بحثی بسیار مهم است که هم واجب است و به تعبیر امام خمینی(ره) از شریف ترین واجبات است.

وی ادامه داد: در روایات مختلف مباحث بسیاری هم برای تشویق به امر به معروف و نهی از منکر شده و هم تهدید بسیاری در مورد ترک آن شده است که نشان از اهمیت آن دارد.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: امر به معروف و نهی از منکر دارای مراتب بسیار است و با توجه به اهمیت آن سطوح مختلف در جامعه برای آن برنامه ریزی شده که گاهی فردی و گاهی اجتماعی است.

وی افزود: با توجه به تعداد بالای جامعه کارمندان در سطح کشور و گستردگی آن، اگر امر به معروف و نهی از منکر در سطح دولت و کارگزاران نظام عمل شود بسیاری از جامعه ما اصلاح و فضای کشور تغییر مناسبی خواهد کرد.

محامی تاکید کرد: تلاش در زمینه احیای این واجب فراموش شده یک گام بسیار ارزشمند است و با توجه به گستردگی کار ارزش مضاعف نیز خواهد داشت.

وی ادامه داد: ما در این مسیر باید راه درست امر به معروف و نهی از منکر را بدانیم وگرنه بد عمل کردن خود موجب یک منکر می شود.

امام جمعه زاهدان افزود: آن چیزی که در این زمینه مهم تر است، کار مردمی و فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر و یا همان مطالبه گری اجتماعی است. این احساس مسئولیت در بین مردم نسبت به مطالبه گری در قبال اتفاقات آن چیزی است که اسلام از ما می خواهد.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه انتشار یابد به گونه ای که این فرهنگ در میان همه جامعه تبیین شده و همه به آن عمل کنند.

همچنین در این دیدار دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان از سال گذشته رویکرد خود را در راستای مطالبه گری قرار داد که همان خواسته مردم است.

محسن اکبری افزود: این اقدام نمود و ثمرات خوبی داشت و این شیوه کار موجب دلگرمی بیشتر مردم شد و موجب آن شد تا برخی مدیران از پشت دیوار های بتونی به پشت دیوارهای شیشه ای قرار گیرند.

وی تاکید کرد: ما در سال گذشته تقریبا به همه شهرهای استان سفر کردیم و ستادهای شهرستانی را فعال کردیم و اکنون پنج شهرستان مانده که با توجه به شروع کرونا فعلا سفرها را تعطیل کردیم.

اکبری تصریح کرد: در زمینه مقابله با کرونا نیز دوستان ما در مجموعه ستاد که در بخش فضای مجازی تلاش می کنند سعی کردند نسبت به ترویج امید در جامعه فعالیت کنند.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول