اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

کاهش شدید آگهی‌های فروش و سایت‌های نیازمندی آنلاین در بحران کرونا

عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کار مجازی با اشاره به کاهش شدید آگهی های فروش و سایت های نیازمندی آنلاین در بحران کرونا گفت: در این شرایط صرفاً تعداد اندکی فروشگاه موفق به فروش کالاهای سوپرمارکتی شده اند.

کاهش شدید آگهی‌های فروش و سایت‌های نیازمندی آنلاین در بحران کرونا

 به گزارش خبرگزاری فارس، رضا الفت نسب عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کار مجازی در رابطه با ماهیت فروشگاه های اینترنتی در مصاحبه با برنامه "گفت و گوی اقتصادی" رادیو گفت و گو اظهار داشت: فروشگاه یا کسب و کارهای اینترنتی خدمات خود را در بستر فضای مجازی ارائه می کنند و هزینه خدمات را هم به صورت اینترنتی یا نقدی هنگام تحول محصول دریافت می کند.

وی درخصوص فرآیند کاری و بروکراسی ها در کسب و کارهای اینترنتی بیان کرد: در این نوع کسب و کارها افراد ابتدا باید وب سایتی برای عرضه محصول و خدمت داشته باشند و پس از آن برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ثبت درخواست کنند، اگر فعالیت صنفی باشد قاعدتاً باید مجوز فعالیت صنفی را از اتحادیه کسب و کارهای مجازی دریافت کنند که 95 درصد این فرآیند به صورت آنلاین انجام می شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کار مجازی اضافه کرد: ما برای اعطای پروانه کسب از اداره مالیات و اداره اماکن استعلام می گیریم و نهایتاً اگر مدارک فرد متقاضی کاملاً آماده باشد طبق قانون ظرف 15 روز تعیین تکلیف شده و پروانه کسب برای او صادر خواهد شد.

الفت نسب در بخش دیگر اظهارات خود به وضعیت فعالیت فروشگاه های مجازی اشاره و بیان داشت: طبق آمار مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، بیش از 50 هزار وبسایت نماد اعتماد الکترونیکی را دریافت کرده اند که از این تعداد حداقل 40 هزار وبسایت کسب و کار صنفی بر بستر فضای مجازی هستند اما طبق آمار اتحادیه کشوری کسب و کار مجازی تا به امروز فقط 1334 مجوز صادر شده است.

وی افزود: طبق آئین نامه 87 وزارت صمت، هر کسی که در بستر فضای مجازی فعالیت صنفی می کند باید از اتحادیه مجوز بگیرد اما به دلیل عدم همکاری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی این کار انجام نشده و از تعداد 40 هزار وبسایت کسب و کار فقط 1300 وبسایت مجوز گرفته اند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کار مجازی تأکید کرد: کسب و کارهای مجازی از زمانی که خرید و فروش خود را آغاز می کنند باید به سازمان امور مالیاتی مراجعه کنند چراکه در غیر این صورت جریمه خواهند شد.

الفت نسب همچنین با اشاره به راه اندازی پویش "از خانه بخریم" در سایت بازار با همکاری وزارت صمت، وزارت ارتباطات و اتاق اصناف گفت: در این پویش 220 کسب و کار شرکت کردند که تعداد 80 کسب و کار آن ها مجوز نداشتند و از ما تقاضای مجوز کردند اما در این بحران کرونایی تقاضای جدیدی از ما نشده و چه بسا تقاضاها کاهش هم پیدا کرده است.

وی با اشاره به کاهش شدید آگهی های فروش و سایت های نیازمندی آنلاین افزود: در این شرایط صرفاً تعداد اندکی فروشگاه موفق به فروش کالاهای سوپرمارکتی شده اند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کار مجازی با بیان اینکه مردم هنوز اعتماد کافی به کسب و کارها و فروش مجازی ندارند گفت: تشویق مردم به خرید اینترنتی و اقتصاد دیجیتال یک شبه انجام نمی شود و باید از سالها قبل در این خصوص فرهنگ سازی و سرمایه گذاری می کردیم.

الفت نسب در ادامه با بیان اینکه قانون "تجارت الکترونیک" مربوط به سال 1382 و به شدت نیازمند اصلاح است گفت: در این میان نهادهای تصمیم گیر در کسب وکارهای اینترنتی نیز بسیار زیاد و مشکل ساز شده اند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کار مجازی تصریح کرد: اگر کسب و کارهای صنوف آنلاین در هشت سال آینده شعبه مجازی نداشته باشند مردم هم رغبتی به خرید از این حوزه پیدا نخواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول