اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

نمکی: تدوین برنامه ملی «دندان‌پزشکی خانواده»

وزیر بهداشت در پیامی با تبریک روز دندان‌پزشک ، گفت: انتظار می‌رود در آینده نزدیک با مشارکت همکاران دندان‌پزشک بتوانیم در تدوین برنامه ملی «دندان‌پزشکی خانواده» با رویکرد اجتماعی گام‌های مفیدی برداریم.

نمکی: تدوین برنامه ملی «دندان‌پزشکی خانواده»

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به مناسبت روز دندان‌پزشکی ضمن تبریک این روز به دندانپزشکان کشور، بر ضرورت تدوین برنامه ملی «دندانپزشکی خانواده» با رویکرد اجتماعی از طریق برنامه‌ریزی منسجم و مشارکت همه همکاران دندان‌پزشک و دست‌اندرکاران سلامت کشور تاکید کرد.

در متن پیام وزیر بهداشت آمده است: سلامت دهان و دندان همواره به عنوان یکی از اهداف و در عین حال شاخص‌های سلامت و در همین راستا دندان‌پزشکی از ارکان نظام های سلامت در جهان مطرح بوده است، اگرچه آنگونه که باید و شاید در همه دهه‌های اخیر به رغم توسعه چشمگیر مراکز آموزش عالی و پژوهش و فناوری در این حوزه، شاخص‌های سلامت دهان و دندان در میهن عزیز ما همپای سایر شاخص ها و نمادهای سلامت، محل توجه و تمرکز قرار نگرفته و ارتقا نیافته است.

اینجانب ضمن تبریک و تهنیت روز دندان‌پزشکی به همهه همکاران عزیز دندان‌پزشک، رجای واثق دارم در راستای سیاست‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جهت ارتقای شاخص‌های بهداشت دهان و دندان بویژه طرح «مدارس عاری از پوسیدگی دندانی» به موازات و همگام با طرح  «هر خانه یک پایگاه سلامت» بتوانیم از توان ظرفیت کم نظیر دانش و مهارت دندان‌پزشکان عزیز کشورمان به عنوان مدیر و محور تیم سلامت دهان و دندان به نحو حداکثری بهره‌مند شویم و شاهد پیشرفت و ارتقای چشمگیری در این مسیر باشیم و چنانکه  «پزشکی خانواده» می‌تواند به عنوان رکن ارزشمند نظام ارائه خدمات سلامت کشور نقش آفرینی نماید، «دندان‌پزشکی خانواده» و دندان‌پزشکی جامعه محور نیز به عنوان یکی از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر خدمات بهداشتی دهان و دندان کشور ایفای نقش نماید.

انتظار می‌رود در آینده نزدیک با برنامه‌ریزی منسجم و مشارکت همه همکاران دندان‌پزشک و دست‌اندرکاران سلامت کشور، بتوانیم در تدوین برنامه ملی «دندان‌پزشکی خانواده» با رویکرد اجتماعی گام های مفید و موثری برداریم. توفیق همگان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول