اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نویسنده صهیونیست: باید تهدیدات «زیاد النخاله» را همچون «حسن نصرالله» جدی گرفت

یک نویسنده صهیونیست گفت که باید تهدیدات جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین به خصوص سخنان «زیاد النَخاله» دبیرکل جهاد اسلامی را جدی گرفت.

نویسنده صهیونیست: باید تهدیدات «زیاد النخاله» را همچون «حسن نصرالله» جدی گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یونی بن مناخیم» نویسنده  و فعال سیاسی صهیونیست در مقاله‌ای نوشت که مقامات رژیم اسرائیل می‌‌بایست تهدیدات جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین در خصوص حملات موشکی را جدی بگیرند.

به نوشته وبگاه فلسطین الیوم، او نوشت که به خصوص باید تهدیدات «زیاد النَخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین جدی تلقی شود؛ «فردی که در عمل به وعده‌هایش همچون رهبر حزب‌الله، حسن نصرالله است.»               

«زیاد النخاله» روز پنج شنبه گذشته در بیانیه‌ای هشدار داد که اگر رژیم صهیونیستی محاصره غزه را پایان ندهد یا اسرای فلسطینی را در شرایط شیوع ویروس کرونا آزاد نکند، جهاد اسلامی سرزمین اشغالی را موشک باران خواهد کرد.     

«یونی بن مناخیم» در مقاله خود افزود: «النخاله از طریق واسطه‌ها پیامی به رهبران اسرائیلی ارسال کرده است، مبنی بر اینکه در صورت تشدید اوضاع فلسطینیان در شرایط شیوع کرونا، گروههای مقاومت در غزه قدرت حملات موشکی وسیعی در هر لحظه را دارند و دشمن اسرائیلی باید میان فرار به پناهگاه و پایان به محاصره و آزادی اسرای فلسطینی یکی را انتخاب کند».

بیانیه روز پنجشنبه زیاد النخاله پس از آن صادر شد که «یحیی السنوار» رئیس دفتر حماس در غزه نیز رژیم صهیونیستی را تهدید کرد که شش میلیون صهیونیست را با موشک باران به پناهگاهها گسیل خواهد کرد و گفت که اگر بیماران فلسطینی نتوانند نفس بکشند یا غذایی برای خوردن داشته باشند، شش میلیون اسرائیلی نیز نمی‌توانند نفس بکشند.

این نویسنده اسرائیلی در ادامه مقاله خود تصریح کرد که سخنان دو رهبر فلسطینی نشان از هماهنگی میان آن‌هاست  و مسئولان حماس پیش از این از دیدار میان «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش با «زیاد النخاله» خبر داده بودند.    

مناخیم تأکید کرد که رهبران فلسطینی تلاش دارند زندگی صهیونیست‌ها را به زندگی مردم غزه وابسته کنند و این پیام را به مقامات اسرائیلی بدهند: «ما هرگز در غزه نمی‌میریم، زمانی که اسرائیل سعی دارد شهروندانش را از کرونا نجات دهد. ما منتظر مهربانی و مرحمت اسرائیل نخواهیم ماند و اقدامات اسرائیل در خصوص تحریم غذایی و دارویی و پزشکی منطقه غزه را تحمل نمی‌کنیم.»

او در پایان مدعی شد که مشخص است در حال حاضر هیچ یک از طرفین خواستار افزایش تنش و تقابل نظامی در منطقه غزه نیست و هدف از تهدیدات زیاد النخاله و یحیی السنوار فشار بر اسرائیل برای از بین بردن تحریم غذایی و دارویی به غزه برای جلوگیری از شیوع خطر کرونا است. تا کنون ابتلای ۱۲ نفر در غزه به بیماری کووید-۱۹ ثبت شده است. منطقه‌ای که با کمبود شدید تجهیزات پزشکی و دارویی همراه است و از سوی دیگر تراکم جمعیتی بسیار بالایی دارد.  

پس از پیشنهاد «یحیی السنوار» در دوم آوریل گذشته مبنی بر آمادگی حماس برای تبادل اسرا به علت شیوع کرونا و در خطر بودن جان اسرای فلسطینی و در ادامه موافقت اولیه مقامات صهیونیستی، مصر بعنوان میانجی وارد عمل شده است؛ اما اختلافات گسترده‌ای در خصوص چند و چون این مبادله وجود دارد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول