اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

خدمت‌رسانی بانک خون بندناف رویان در روزهای کرونایی/ اضافه‌شدن ۶۵۰ نمونه فقط در ۱۵ روز

خدمات جمع‌آوری و ذخیره‌سازی نمونه‌ خون بندناف بانک رویان در روزهای کرونایی و تعطیلات نوروز بی‌وقفه به خانواده‌ها ارائه شد و تنها در ۱۵ روز اول سال بیش از ۶۰۰ نمونه خون بندناف به بانک ۱۲۶ هزار نمونه‌ای افزوده شد.

خدمت‌رسانی بانک خون بندناف رویان در روزهای کرونایی/ اضافه‌شدن ۶۵۰ نمونه فقط در ۱۵ روز

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، خونی که هنگام زایمان در بند ناف نوزاد وجود دارد به نام خون بند ناف شناخته می‌شود و دارای سلول‌های بنیادی است که این سلول‌ها با برخورداری از قابلیت‌های زیستی ویژه می‌توانند به درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک کنند، از این رو جمع‌آوری و ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی این خون در دنیا اهمیت یافته است و به عنوان یک خدمت ارائه می‌شود.

* ارائه بی‌وقفه خدمات جمع‌آوری و ذخیره‌‌سازی خون بند ناف بانک خون با وجود کرونا 

باوجود شیوع ویروس کرونا در کشور اما خدمات جمع‌آوری و ذخیره‌‌سازی خون بند ناف بانک خون همچنان ارائه می‌شود.

عبدالحسین شاهوردی رئیس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این باره، اظهارداشت: با هماهنگی بانک خون بند ناف و برنامه‌ریزی‌های لازم که از سوی این بانک انجام شده است، تمامی سرویس‌های مربوط به جمع‌آوری و ذخیره‌سازی خون بند ناف همچنان مانند سابق برقرار است.

شاهوردی تاکید کرد: جمع‌آوری و ذخیره‌‌سازی خون بندناف امکانی برای خانواده‌ها است که در فرصت محدودی قابل استفاده است.

* ارائه خدمات جمع‌آوری و ذخیره‌‌سازی خون بند ناف بانک خون در نوروز

مرتضی ضرابی مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان هم در این باره به خبرنگار فارس، گفت: باوجود شیوع ویروس کرونا در کشور، ارائه خدمات بانک خون بند ناف رویان همچنان بی‌وقف ادامه دارد و متخصصان رویان تمام تلاش خود را به کار می‌بندند تا این خدمت همچنان به خانواده‌ها ارائه شود.

وی گفت: در ایام تعطیلات اخیر دفاتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان فعال بودند و خدمات جمع‌آوری و ذخیره‌‌سازی خون بند ناف بانک خون را به متقاضیان ارایه می‌کردند.

وی گفت: فقط در بازه زمانی تعطیلات نوروز ۹۹ همکاران ما موفق به جمع‌آوری حدود ۷۱۱ نمونه خون بندناف در کشور شدند که از این تعداد حدود ۶۵۷ نمونه خون بند ناف پس از بررسی و تایید کیفیت با موفقیت ذخیره‌سازی شد.

* ۱۲۶ هزار نمونه خون بند ناف در بانک خون ذخیره شد

اشکان مزدگیر مدیر توسعه محصولات بانک خون بندناف رویان هم درباره آخرین آمار نمونه‌های جمع‌آوری شده خون بند ناف در بانک رویان به خبرنگار فارس، گفت: رویان از سال ۸۴ ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بندناف نوزادان را آغاز کرده و اکنون ٣٠ نمایندگی استانی برای جمع‌آوری و ذخیره‌‌سازی خون بند ناف بانک خون دارد.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۲۶ هزار نمونه خون بند ناف در بانک خون بند ناف فریز شده است.

به گفته مزدگیر، گفت: رویان همچنین ۲ دفتر در خارج از کشور در شهرهای مسقط عمان و اربیل اقلیم کردستان عراق برای جمع‌آوری نمونه خون بندناف دارد و احداث نمایندگی در شهرهای دبی امارات، باکو آذربایجان و در جنوب عراق هم در برنامه‌های رویان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول