اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عضو پارلمان عراق ابتلای نظامیان آمریکایی به کرونا در عین الاسد را تأیید کرد

عضو پارلمان عراق با تأیید خبر ابتلای شماری از نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه عین‌الاسد در استان الأنبار به بیماری کرونا تأکید کرد نامزد نخست‌وزیری عراق باید برنامه فوری برای اخراج نظامیان آمریکایی از عراق وضع کند.

عضو پارلمان عراق ابتلای نظامیان آمریکایی به کرونا در عین الاسد را تأیید کرد

به  گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد کریم» عضو ائتلاف الفتح در پارلمان عراق روز شنبه ابتلای شماری از نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار به ویروس کرونا را تأیید کرد.

او از دولت و ستاد مقابله با بحران کرونا خواست تدابیر فوری و اضطراری را برای جلوگیری از تماس نظامیان آمریکایی با نیروهای عراقی با پیمانکاران عراقی به کار گیرند.

عضو پارلمان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه تصریح کرد: «اطلاعاتی که درباره مبتلا شدن شماری از سربازان آمریکایی حاضر در پایگاه عین‌الاسد فاش شده صحیح و تأییدشده است و آنها در حال حاضر در هتلی در استان اربیل مستقر هستند که به معالجه آنها اختصاص دارد».

وی افزود: «مقامات آمریکایی اعتراف کرده‌اند که ویروس مرگبار در بین نیروهای آنها از جمله در ناوهای هواپیمابر آنها در دریای مدیترانه به دلیل تعویض سربازان شیوع پیدا کرده است و احتمالاً موارد ابتلا به این ویروس در پایگاه عین‌الاسد هم در نتیجه تعویض سربازان رخ داده است».

کریم از دولت و ستاد مقابله با بحران کرونا در عراق خواست تا اقدامات فوری را انجام دهند و مانع تعویض نظامیان آمریکایی و آمیختن آنها  با نیروهای عراقی و پیمانکاران عراقی شوند و از ورود نیروهای عراقی به پایگاه جلوگیری شود و همچنین نامزد نخست‌وزیری را مجبور کنند که یک برنامه فوری برای اجرای تصمیم پارلمان در اخراج نیروهای خارجی اتخاذ کند.

المعلومه امروز به نقل از منابع عراقی از ابتلای ۲۲ الی ۲۵ نیروی آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» به ویروس کرونا و انتقال آن‌ها به اربیل خبر داد.

بنابراین گزارش، حال پنج تن از آن‌ها وخیم گزارش شده و به بیمارستانی در اربیل منتقل شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول