اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

غربالگری 86 درصد جمعیت قم در زمینه کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: یک میلیون و 127 هزار نفر یعنی 86 درصد جمعیت استان در خصوص بیماری کرونا مورد غربالگری قرار گرفتند.

غربالگری 86 درصد جمعیت قم در زمینه کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سیامک محبی شنبه شب در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات کرامت استانداری با اشاره به غربالگری استان قم اظهار کرد: یک میلیون و 127 هزار نفر یعنی 86 درصد جمعیت استان در خصوص بیماری کرونا مورد غربالگری قرار گرفتند، غربالگری در روستاهای قم تقریبا به صورت کامل انجام شد، اما این غربالگری در شهر قم کامل نشده است.

وی ادامه داد: در اسفندماه به دلیل زیاد بودن بیماران کرونایی، پنج بیمارستان استان قم وارد چرخه درمان کرونا شدند، هشت مرکز بهداشتی استان هم به صورت 16 ساعته برای مقابله با این بیماری، فعالیت داشتند و 11 هزار و 465 نفر به این مراکز مراجعه کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: 512 هزار نفر از مردم استان در سامانه سلامت ثبت نام کردند و خود اظهاری انجام دادند و وضعیت سلامت آن‌ها مورد پیگیری قرار گرفت و رتبه دانشگاه علوم پزشکی قم در این زمینه در کشور رتبه 6 است.

محبی با اشاره به وضعیت اصناف استان قم اظهار کرد: اصناف و صنایع استان قبل از شروع فعالیت باید در بخش خاصی از سامانه سلامت ثبت نام کنند.

وی خاطرنشان کرد: طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا ادامه دارد و شناسایی بیماران و ناقلان کرونا یکی از راه‌های مبارزه با این بیماری است.

انتهای پیام/78004*30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول