اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

۷۲ درصد مبتلایان به کرونا مرخص شده‌اند/روزانه میانگین ۱۵۰ ورودی مبتلا به کویید ۱۹ داریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ۷۲ درصد از ۶ هزار و ۴۰۰ نفرمراجعه کننده با مشکل حاد تنفسی بهبود یافته و مرخص شده‌اند و همچنین ۷۰ درصد مبتلایان به کرونا نیز مرخص شده‌اند.

۷۲ درصد مبتلایان به کرونا مرخص شده‌اند/روزانه میانگین ۱۵۰ ورودی مبتلا به کویید ۱۹ داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، امشب در گفت‌وگوی زنده خبری به تشریح آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در ۴۸ ساعت گذشته،  ۱۲۵ مورد مثبت در روز شنبه و ۱۴۳ مورد در یکشنبه شناسایی شده و تعداد مبتلایان به کرونا در استان در عرض ۴۸ ساعت به  ۲۶۸ نفر رسید.

وی با تاکید بر اینکه غربالگری در مراکز ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته در حال انجام است و حتی  ۳۰ درصد مبتلایان به کویید ۱۹ از این طریق ثبت‌ شده است، گفت: در حال حاضر شمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به دو هزار و ۸۵۹ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ۴ نفر از فوت شدگان ۴۸ ساعت اخیر  کمتر از ۵ ساعت در بیمارستان بودند و با علائم سابقه بیماری مراجعه کرده‌اند. 

وی با اشاره  بر اینکه افرادی که از اول اسفند به عنوان حاد تنفسی به بیمارستان‌های استان  مراجعه کردند، گفت: ۷۲ درصد از  ۶ هزار و ۴۰۰ نفرمراجعه کننده با مشکل حاد تنفسی بهبود یافته و مرخص شده‌اند و همچنین ۷۰ درصد مبتلایان به کرونا نیز مرخص شده‌اند به طوریکه اگر هر روز به صورت میانگین ۱۵۰ ورودی مبتلا به کویید ۱۹ داریم، در مقابل ۱۳۰ نفر نیز روزانه مرخص می‌شوند.

صومی متذکر شد: بررسی نشان داده که انتقال در خانه کمتر است و بیشتر انتقال‌ها در خارج از خانه انجام گرفته است. 

وی اضافه کرد: شهرستان‌ها با شیوع بالا هیچ تغییری نکرده و این نشانگر گسترش شیوع و عدم رعایت مردم است که در انتقال ویروس کمک می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: نظام سلامت به دنبال این است تا بعد از غربالگری، پیگیری‌های جدی را انجام دهد، گفت: با همکاری مردم و رعایت نکات بهداشتی توسط مردم بتوان تضمین شغلی شروع دوباره کار اصناف را ایجاد کرد.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول