اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

گفتگوی تلفنی ظریف و گوترش درباره تحولات یمن و تحریم‌های آمریکا

وزیر امور خارجه ایران و دبیرکل سازمان ملل امشب در گفتگویی تلفنی در خصوص آخرین تحولات در یمن و تحریم‌های یکجانبه آمریکا به رایزنی پرداختند.

گفتگوی تلفنی ظریف و گوترش درباره تحولات یمن و تحریم‌های آمریکا

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد امشب (شنبه) در گفتگویی تلفنی در خصوص آخرین تحولات در یمن و نیز تحریمهای یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه کشورمان بحث و تبادل نظر کردند.

این دومین گفتگوی تلفنی ظریف و گوترش در یک ماه جاری است. وزیر خارجه ایران و دبیرکل سازمان ملل اول فروردین ماه سال جاری نیز در تماسی تلفنی درباره تحریم‌های آمریکا به گفتگو پرداخته بودند.دبیرکل سازمان ملل متحد در آن گفتگو ضمن ابراز همدردی و همبستگی با ملت ایران بر لزوم رفع تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران برای مبارزه با کرونا تاکید کرده بود.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز ضمن قدردانی از مواضع اعلام شده و کمک نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد بر لزوم برچیده شدن تحریم‌های غیر انسانی، ظالمانه، غیرقانونی و یکجانبه آمریکا ضد مردم ایران تاکید کرده بود.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه ۲۲ اسفند ماه در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل که رونوشت آن برای روسای سازمان‌های بین‌المللی و وزرای خارجه همه کشورها ارسال شد، بر ضرورت رفع تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران برای مقابله با کرونا تأکید کرده بود.(جزییات بیشتر)

به گزارش فارس، گوترش ۱۵ فروردین ماه نیز طی اظهاراتی از همه طرف ها در یمن دعوت کرده بود که درگیری در یمن را متوقف کرده و دور میز مذاکرات بنشینند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول