اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

برف و سرما میهمان بهاری گیلانیان

مدیرکل هواشناسی استان گیلان از کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا، رعدوبرق، وزش باد، تگرگ، بارندگی و بارش برف در ارتفاعات استان خبر داد.

برف و سرما میهمان بهاری گیلانیان

محمد دادرس دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره وضعیت آب‌وهوای گیلان در ساعات آینده اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر نفوذ توده‌هوای سرد و بارشی از عصر روز یک‌شنبه و فعالیت تا صبح سه‌شنبه در منطقه است.

وی با اشاره به وضعیت دمای هوای استان در ساعات آینده افزود: از عصر فردا دمای هوا در اکثر مناطق استان ۵ تا ۱۰ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد و در ارتفاعات بارش برف، باران و وزش باد شدید همراه با رعدوبرق و تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

 مدیرکل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر به‌صورت برف است، گفت: از عصر فردا در بعضی از نقاط استان به‌ویژه نواحی ساحلی و مناطق کوهستانی رعدوبرق، بارش باران و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

دادرس با اشاره به اینکه در روزهای آینده دریا مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود، افزود: مردم استان با توجه به آب‌گرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

دادرس با اشاره به اینکه مردم از تردد و سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، بیان کرد: رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی را دارند با توجه به پیش‌بینی بارش برف در ارتفاعات حتماً تجهیزات زمستانه ازجمله زنجیر چرخ، آذوقه و لباس گرم را به همراه داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه در برخی ساعت روزهای آینده احتمال آب‌گرفتگی معابر و خزانه‌های برنج و همچنین یخ‌زدگی باغات و درختان میوه وجود دارد، گفت: بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی و مرغداری‌ها با توجه به حوادث احتمالی تمهیدات لازم را به عمل‌آورند.

دادرس با تأکید بر اینکه مسؤولان اقدامات لازم را برای مقابله با مشکلات به عمل‌آورند، تصریح کرد: بخش‌های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش‌نشانی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها اقدامات لازم را به عمل‌آورند.

وی بابیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد، گفت: مسؤولان با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم و توصیه‌های کارشناسی را صادر کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول