اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تولید نوشیدنی پروبیوتیک از نان بیات

نان های اضافه قدیمی و مصرف نشده همیشه چالشی برای نانوایی ها و خواربارفروشی ها بوده اند، اما با تهیه نوشیدنی های پروبیوتیک از آنها این مشکل حل می شود.

تولید نوشیدنی پروبیوتیک از نان بیات

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مدیکال نیوز، در بسیاری از موارد نان های بیات و کهنه به عنوان غذای دام مورد استفاده قرار می گیرند. اما گروهی از محققان سنگاپوری می گویند می توان از این نان ها برای تولید نوشیدنی های پروبیوتیک با خاصیت و ارزش غذایی بالا استفاده کرد.

 

در این فرایند از یک روش تخمیر جدید و منحصر به فرد استفاده می شود تا از نان های بیات نوشیدنی غنی حاوی میکروارگانیسم های سازگار با روده انسان تهیه شود. این نوشیدنی خامه ای جدید که گازدار و شیرین است، در حال حاضر تنها نوشیدنی پروبیوتیک تولید شده با استفاده از نان است.

این نوشیدنی را می توان در دمای عادی به مدت حداکثر شش هفته نگهداری کرد، بدون آنکه از ارزش غذایی آن برای سلامت انسان کاسته شود. امید می رود با انجام بررسی ها و آزمایش های ضروری بهداشتی بر روی این نوشیدنی تولید انبوه آن در مقیاس صنعتی در آینده نزدیک انجام شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول