اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

تشکیل کلاس‌های مجازی با حضور معلمان هرکلاس در کرمانشاه/ اپلیکیشن «شاد» را نصب کنید

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، از آمادگی استان در راستای تشکیل کلاس‌های مجازی با حضور معلمان هرکلاس از طریق شبکه «شاد» خبر داد، گفت: این شبکه برای دانش‌آموز و معلم هزینه‌ای در پی ندارد.

تشکیل کلاس‌های مجازی با حضور معلمان هرکلاس در کرمانشاه/ اپلیکیشن «شاد» را نصب کنید

به گزارش خبرگزاری فارس در کرمانشاه، سال تحصیلی جاری با تشریف‌فرما شدن ویروس کرونا از اسفندماه با تعطیلی‌ پیش‌بینی نشده‌ای روبه‌رو شد که همین مشکلات زیادی را از لحاظ آموزشی برای دانش‌آموزان و کادر آموزشی به وجود آورده است.

فعلا مدارس تا 30 فروردین‌ماه هم بنا بر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل اعلام شده است، خانواده‌ها نگران و ناراحت وضعیت تحصیلی فرزندان خود هستند.

اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه برای جبران این تعطیلی‌ها، تدریس و آموزش را از طریق صدا و سیما (شبکه استانی زاگرس) و همچنین راه‌اندازی کانال‌های در فضای مجازی با همکاری معلمان و دانش‌آموزان را در پیش گرفت.

اما، این روزها خبر از راه‌اندازی شبکه اجتماعی دانش‌آموزان با عنوان «شبکه شاد» است که در راستای ارتباط معلمان با دانش‌آموزان به صورت دو طرفه و تعاملی و همچنین به صورت رایگان از سوی وزارت آموزش و پرورش است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این خصوص از آمادگی استان در راستای راه‌اندازی شبکه اجتماعی شاد خبر داد و اظهار داشت: مسیری که برای آموزش از طریق مسیر مجازی در پیش‌گرفته‌ایم تاکنون روند خوبی را پیموده است.

مجید یزدان‌پناه ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش در راستای ساماندهی فرایند یادگیری و یاددهی دانش‌آموزان برای اینکه تداخلی با سایر کاربران فضای مجازی پیش نیاید دنبال زیرساخت اختصاصی بوده تا 14 میلیون دانش‌آموز را در مسیری قرار دهد تا در فضایی امن ارتباطی رایگان با معلمان خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه شرایط برای ورود دانش‌آموزان ابتدایی به شبکه شاد از دو سه روز پیش فراهم شده است، گفت: مدیران، معلمان و دانش آموزان دوره ابتدایی، می‌توانند اپلیکیشن شاد را با مراجعه به آدرس‏http://Shaddl.medu.ir دریافت و نصب کنند.

یزدان‌پناه اضافه کرد: بخش اعظمی از دانش‌آموزان وارد شبکه شده که مابقی هم طی دو سه روز آینده اپلیکیشن را نصب خواهند کرد.

این مسؤول از برگزاری کلاس‌های درسی در این شبکه اجتماعی خبر داد و گفت:خاصیت این شبکه این است که دانش‌آموزان همان کلاس مستقیم با معلم خود در ارتباط خواهند بود و با دریافت اطلاعات لازم سئوال‌های مربوطه را می‌پرسند، در این مسیر اطلاعات دادن و اطلاعات گرفتن نه معلم و نه دانش‌آموز هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: مدارس فعلا بنا بر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا تا 30 فروردین تعطیل اعلام شده است ما مطیع تصمیمات این ستاد هستیم اگر شرایط برای بازگشایی مدارس محیا شد این یک روش مکمل برای آموزش می‌شود و اگر هم بنا بر تصمیمات ملی مدارس بازگشایی نشد به همین صورت جلو می‌رویم.

یزدان‌پناه اضافه کرد: شورای عالی آموزش و پرورش هر تصمیم بگیرد اجرایی می‌کنیم به عنوان مثال اگر بخواهد بخشی از کتاب حذف شود ما هم به همان صورت پیش می‌رویم یا اگر بخواهد آزمون‌ها در سالنی مجهز با رعایت فاصله طولی برگزار شود بلافاصله آن را فراهم می‌کنیم.

وی در خصوص شایعه احتمال برگزاری آزمون‌های پایان ترم به صورت مجازی، گفت: تا الان شورای عالی آموزش و پرورش و وزارتخانه چیزی به نام برگزاری آزمون آن‌لاین به هیچ اداره‌کلی ارسال نکرده است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول