اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

بررسی ابعاد بیوتروریستی کرونا ویروس/ آمریکا برای کاهش جمعیت دنیا به ۵۰۰​ میلیون نفر برنامه دارد

نویسنده کتاب‌های «گشت ارشاد در آمریکا» و «آمریکا بدون نقاب» با بیان اینکه ویروس کرونا ساخته آمریکاست، گفت: آمریکایی‌ها بیش از ۲۰ سال است راجع به جمعیت­‌زدایی صحبت می‌کنند.

بررسی ابعاد بیوتروریستی کرونا ویروس/ آمریکا برای کاهش جمعیت دنیا به ۵۰۰​ میلیون نفر برنامه دارد

گروه سیاسی خبرگزاری فارس ــ احد شیرزاد: کروناویروس اگرچه در ابتدا صرفاً ابعاد پزشکی و بهداشتی خود را رو کرده بود، امّا هرچه بیشتر در بین جهانیان رسوخ پیدا کرد و ماندگارتر شد، شاخ و برگ های مختلفی پیدا کرد و علامت سؤال های بیشتری را ایجاد کرد.

دامنه سؤالات و ابهاماتی که این روزها پیرامون کرونا وجود دارد، حتی از اینکه آیا این ویروس، جنگ بیولوژیک بوده یا خیر نیز فراتر رفته است. کووید ۱۹ تا زمانی که در شرق، سکنی داشت، ابهامات و سؤالات خاص خود را ایجاد کرده بود، امّا از وقتی که مهمان غرب شده، جلوه های جدیدتر و عجیب تری از خود عیان کرده است. ناتوانی آمریکا و اروپا یا همان دنیای غرب در فراهم کردن ملزومات ابتدایی مقابله با این ویروس از یک طرف و رفتارهایی نظیر به سرقت بردن محموله های بهداشتی یکدیگر، رها کردن جنازه ها در کف کوچه و خیابان، صف بستن برای خرید اسلحه، خودکشی و... دو بعد کارآمدی و اخلاق و معنویت دنیای غرب را با چالش جدّی مواجه کرده است، به نحوی که پربیراه نیست اگر گفته شود پایه های تمدنی غرب را به لرزه در آورده است.

همین باعث شده تا تحلیل های کرونایی وارد فاز جدید و جدّی تری شود. حال، تحلیل گران و آینده پژوهان به دنیای جدیدِ پس از کرونا فکر می کنند و به نظم جدیدی که پس از کرونا بر دنیا حاکم خواهد شد می اندیشند.

امّا پرسش از اینکه چرا داعیه داران تمدن و مدیریت جهان به چنین حال و روزی افتاده اند و چه زمینه هایی باعث بروز چنین جلوه هایی شده است، هنوز برای بسیاری از ناظران و عموم مردم دنیا، دلمشغولی ایجاد کرده است. رسیدن به پاسخ این سؤالات شاید از آن رو اهمیت ویژه دارد که در ترسیم دنیای پس از کرونا ما را کمک خواهد کرد.

 سیّدهاشم میرلوحی فردی است که بیش از ۲۰ سال از عمر خود را در آمریکا سپری کرده و با تمدن و فرهنگ غرب آشنایی دارد. شاید از همین روست وقتی درباره علّت بروز برخی رفتارهای این روزهای آمریکایی ها می پرسیم، در حالی که از تعجّب ما تعجّب می کند، بارها تن صدای خود را بالا می برد و می گوید: «این چیز جدیدی نیست و آمریکایی ها رفتارهای بدتر از این را نیز در کارنامه خود ثبت کرده اند».

 

میرلوحی حاصل تجربیات و مشاهدات خود از آمریکا و دنیای غرب را در کتاب هایی چون «آمریکا بدون نقاب»، «گشت ارشاد در آمریکا»، «یوسرائیل و صهیونوکراسی»، «داعش های کراواتی و تفریح آدمخواران»، «شورای نگهبان در آمریکا» آورده است. مشخصه اصلی کتاب های میرلوحی، استفاده از منابع غربی هاست به نحوی که برای تمام مواردی که در کتاب هایش ذکر کرده، از کتب نویسندگان غربی، شاهد آورده است، چرا که او معتقد است «باید با گلوله های غربی به جنگ غرب رفت».

او در گفت و گو با ما، با ذکر برخی مثال ها، رفتارهای این روزهای آمریکایی ها را در آینه تاریخ و فرهنگ این کشور، بازمی نمایاند و سپس تحلیل خود را از شیوع کرونا ارائه می دهد. میرلوحی که عمیقاً معتقد است کرونا، ساخته دست خود آمریکاست، از برنامه این کشور برای کاهش جمعیت کره زمین می گوید.

متن کامل گفت و گو با سیّدهاشم میرلوحی را در ادامه می خوانید.

رفتاری که این روزها از سوی دولت و جامعه آمریکا مشاهده می ­شود، تعجّب مردم دنیا را به­ دنبال داشته است. اتفاقاتی نظیر دزدیدن محموله­ های بهداشتی کشورهای دیگر یا صف کشیدن برای خرید اسلحه، خودکشی از ترس کرونا و... سؤال این است که فرهنگ آمریکایی چه خصوصیتی دارد که ما امروز شاهد چنین رفتاری از سوی ملّت و دولت این کشور هستیم؟ چه زمینه­ هایی در تاریخ آمریکا وجود دارد که امروز و در جریان شیوع ویروس کرونا، اینطور خود را نشان می­ دهد؟

میرلوحی: اولاً باید بگویم متأسفانه مردم دنیا درباره فرهنگ آمریکا؛ اینکه از کجا نشأت گرفته و این­ها در تاریخ­شان چه جنایاتی را مرتکب شده اند هیچ چیز نمی دانند، یا اگر می دانند یک سری مطالب ناقص و بعضاً نادرست است. این ناآگاهی، فقط به مردم دنیا اختصاص ندارد؛ مردم ما هم کم­ و بیش چنین هستند.

درباره جنایات آمریکا در طول تاریخ، بنده بخش بسیار بسیار کوچکی را در کتاب «داعش ­های کراواتی و تفریح آدم­خواران» اشاره کرده ام، آن هم با استفاده از منابع خود آمریکایی ­ها و انگلیسی ­ها، و این رفتاری که شما اشاره کردید اصلاً چیز عجیبی نیست. این ها اینطوری هستند. در همان کتاب به این نکته اشاره کرده ام که این­ها آلت تناسلی زنان را می ­بریدند و آن را کش می­ دادند تا بزرگ­تر بشود، بعد به­ روی شاخ زین اسب­شان نصب می­ کردند و با آن رژه می ­رفتند. بنابراین چیزهایی که الان می ­بینید اصلاً عجیب نیست.

جنایاتی که داعش ­های دست­ پرورده آمریکا و اسرائیل و انگلیس یا فرانسه در کشورهای سوریه و عراق مرتکب شدند در مقابل جنایات داعش­ های کراواتی که ارباب آن­ داعشی ­ها هستند، هیچ است.

شما نگاه کنید؛ سینه زنان سرخ­پوست و بیضه­ دان مردان سرخ­پوست را می ­بریدند و با آن کیسه­ تنباکو درست می­ کردند. امکان دارد کسی بگوید این مربوط به گذشته است؛ نه، چندسال قبل از انقلاب بود که یکی از اعضای مجلس قانون­گذاری ایالت کلرادو، یکی از این کیسه­ های تنباکوی آبا و اجدادی ­اش را که به ارث برده بود به مجلس برد و به آن افتخار کرد و گفت «اگر آبا و اجداد من از این برای کیسه تنباکو استفاده می­ کردند و برای من به ارث رسیده، من از آن به ­عنوان کیسه آبنبات استفاده می­ کنم!».

ببینید؛ خدای متعال در آیه ۱۸۳ سوره آل عمران خطاب به جهودان زمان رسول اکرم صلی ­الله علیه و آله وسلم می ­فرماید که این­ها پیامبران الهی را کشتند. کسی ممکن است بگوید این چندصدسال بعد از کشتار پیامبران الهی به دست بنی ­اسرائیل بوده است؛ چرا خدا خطاب می­ کند که این­ها کشته ­اند؟ چون این­ها به کار آبا و اجدادی­شان که کشتن پیامبران الهی بوده، رضایت داشته­ اند.

متأسفانه مردم ایران هم درباره شخصیت سردمداران آمریکا و جهودان صهیونیست و جنایاتی که در طول تاریخ مرتکب شده­ اند و می­ شوند چیزی نمی ­دانند. من یک نمونه خدمت شما می­ گویم؛ در سال ۱۹۹۱ یعنی دوازده سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از برادران بَس (Bass Brothers) که از میلیاردرهای ایالت تگزاس بود به نام لی بس، ۲۰ میلیون دلار به دانشگاه «ییل» داد و گفت که با این بودجه، دروسی را در ارتباط با تمدن غرب تدوین کنید. رئیس دانشگاه «اشمیت» بود؛ گفت تاکنون کسی این مقدار پول به­ عنوان کمک مالی به ما نداده است.


Lee Bass

 

در سال ۱۹۹۱ یکی از میلیاردرهای ایالت تگزاس ۲۰ میلیون دلار به دانشگاه «ییل» داد و گفت با این بودجه، دروسی را در ارتباط با تمدن غرب تدوین کنید. این پول برای مدت چهارسال در دست این دانشگاه بود و هیچ­کس قبول نکرد چنین کُرس­ هایی را برگزار کند، چون چیزی برای ارائه نداشتند. بعد از چهارسال پول را پس دادند.

او از اساتید دانشگاه در همان رشته خواست تا دروسی را در ارتباط با تمدن غرب تدوین کنند. بعد شما ببینید جواب­ هایی که این اساتید به او ­دادند چیست؟ غیرقابل تصور است. هیچ­ کدام قبول نکردند. یکی­ از آ­ن­ها می ­گوید تمدن غرب هیچ چیزی نبوده جز صدور امپریالیسم، سرمایه ­داری و خشونت.

البته منظورش از خشونت، جنایت بوده، چون این­ها در چهار مرحله بیش از چهار میلیون و هشتصد هزار نفر از مردم دنیا را کشته ­اند؛ بیش از دومیلیون نفر در ویتنام، بیش از دو میلیون نفر در کامبوج و لائوس، ششصدهزار در فیلیپین و دویست و پنج هزار نفر را در هیروشیما و ناکازاکی کشته ­اند که به آن خشونت می ­گویند نه جنایت.

 

یکی از اساتید دیگر بنام براون می­ گوید چرابه جای این کار درباره برده­ داری، کُرس (Course) نمی­ گذارید؟

خلاصه این پول برای مدت چهارسال در دست این دانشگاه بود و هیچ­کس قبول نکرد چنین کُرس­ هایی را برگزار کند، چون چیزی برای ارائه نداشتند. چه چیزی را می ­خواند آنجا درباره تمدن و فرهنگ آمریکا ارائه دهند؟ بعد از چهارسال که دیگر رئیس دانشگاه تغییر کرده بود، پول را به «لی بَس» پس دادند.

 

*غرب وحشی همیشه بیدار بوده است

جالب است چند روز پیش که پرس تی وی (Press TV) را نگاه می­ کردم، در قضیه صف کشیدن برای خرید اسلحه با یکی از آمریکایی­ ها صحبت می ­کردند، او می ­گفت «اسلحه می ­خرند تا از دستمال توالت ­ها محافظت کنند!»؛ چنین چیزی است (با خنده).

من آن زمانی که آنجا بودم، درباره برخی از قضایایی که در ایران اتفاق می ­افتاد آمریکایی ­ها وقتی می­ شنیدند برایشان عجیب بود. یک مورد این بود که زمان جنگ تحمیلی یک سری غواص قرار بود بروند جایی که مربوط به کویت بود و در اختیار صدام قرار گذاشته شده بود را بگیرند. یک تعداد از این غواص ­ها که داشتند می ­رفتند فرمانده ­شان هم که در طول مسیر با آن ها بوده، شناکنان با آن ها صحبت هم می­ کرده تا مطمئن شود که نیروهایش سالم هستند. چند بار که یکی از نیروها را صدا می­زند طرف جواب نمی ­دهد. بعد که جواب می ­دهد می­گوید چرا جواب نمی­ دادی؟ می­ گوید داشتم نمازشب می ­خواندم (با بغض). بعد شما این را قیاس کنید با یکسری اراذل و اوباش آمریکایی. اصلاً چیزهایی که اینجا بوده برای آن­ها قابل درک نیست.

 

چیزهایی که شما این روزها به دلیل شیوع کرونا در آمریکا می شنوید چیزهای جدیدی نیست. تاریخ این­ها را بخوانید ببینید چه خبر است.

 مقام معظّم رهبری به نقل از یکی از افراد کنگره گفتند که غرب وحشی بیدار شده است. باید گفت این­ها بیدار بوده­ اند؛ غرب وحشی همیشه بیدار بوده، منتها برخی خبرها را که افراد می ­شنوند، مقداری وحشی­ گری و ددمنشی غرب بیشتر برای­شان محسوس می ­شود وگرنه جنایتی که این­ها در گوانتانامو و در پشت پرده انجام می­ دهند غیرقابل تصور است. مردم این­ها را نمی ­دانند.

غرب وحشی همیشه بیدار بوده و هست. این­ها در طول تاریخ می­ رفتند از منطقه آفریقا برده هایی را می­ دزدیدند و می­ آوردند در اروپا و آمریکا. در کتبی که خودشان با سند نوشته ­اند گاهی این برده ­ها را که می­ گرفتند، طول مسیر برده­ هایی که می­ خواستند سوار کشتی شوند به هزار کیلومتر می­ رسید؛ با وضعیتی که این­ها را به کشتی­ های بسیار ناجور و زنجیرشده به همدیگر و به زمین میخ می­ کردند. این­ها را بخوانید. حتی در کتب تاریخی که در دانشگاه­ های آمریکا درس می­ دادند هم آمده است.

 

در یکی از این کشتی ها، زنی که دزدیده بودند و به عنوان برده آورده بودند، باردار بوده و به زن بغلی زنجیر شده بود. حتی دست این زن باردار را هم باز نکرده بودند. چهل درصد از این­ها در طول مسیر می ­مردند. بعد چه رفتارهایی با این­ها در خود آمریکا و اروپا داشتند. حالا شاید کسی بگوید این به خاطر روحیه ددمنشی و دنی بودن سیاه پوست ­ها بوده. بروید ببینید چه رفتاری با سفیدپوستان اروپایی که به­ عنوان برده از اروپا می دزدیدند و به آمریکا می آوردند، داشته اند. به خاطر وضعیت بدی که در اروپا بود و تبلیغاتی که آنجا درباره آمریکا شده بود، می ­خواستند هرطور شده، زنان سفیدپوست را از اروپا به آمریکا ببرند. با آن ها قرارداد می ­بستند که در ازای بردن آن­ها به آمریکا پنج تا هفت سال برای کسی که آن زن ها اصلاً نمی­ دانستند کیست، کار کنند. به محض بستن قرارداد، آن ها را در قفس زندانی می­ کردند.

 

غرب وحشی همیشه بیدار بوده و هست. این­ها در طول تاریخ می­ رفتند از منطقه آفریقا برده هایی را می­ دزدیدند و می­ آوردند در اروپا و آمریکا. در کتبی که خودشان با سند نوشته ­اند گاهی این برده ­ها را که می­ گرفتند، طول مسیر برده­ هایی که می­ خواستند سوار کشتی شوند به هزار کیلومتر می­ رسید؛ با وضعیتی که این­ها را به کشتی­ های بسیار ناجور و زنجیرشده به همدیگر و به زمین میخ می­ کردند.

شما کتاب­های هاوارد زین (Howard Zinn) را بخوانید ببینید چرا این ها را در قفس زندانی می کردند؟ چون می­ ترسیدند که پشیمان بشوند و پا به فرار بگذارد. هنوز کشتی راه نیفتاده بود. طرف با این آدم قرارداد بسته که او را ببرد به آمریکا و به ازای رفتن به آنجا پنج تا هفت سال کار بکنند. آن ها اصلاً نمی ­دانستند برای چه به آمریکا می ­روند. بسیاری از این­ها به آن پایان پنج تا هفت سال نمی ­رسید و می ­مردند. از آن ها به ­عنوان برده جنسی استفاده می­کردند. این­ها سفیدپوست­ های اروپایی بودند. بعد طرف می­ گوید غرب وحشی زنده شده، والله زنده بوده و هست، منتها افراد چون از نزدیک قضایا را ندیده­ اند و جنایات این­ها برایشان ملموس نیست و آمریکا متأسفانه حتی در دانشگاه های ایران یک آمریکای بزک­ شده است، برخی می گویند عجب، آمریکا اینطور است؟ 

کتبی در جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه­ های مختلف درباره آمریکا تدریس می ­شود که سردمداران آمریکا می­ خواهند تدریس شود. هاوارد زین (Howard Zinn)  که نامی از آن بردم از اساتید تاریخ آمریکا بود. او می­ گفت تا کی می­ خواهید به مردم آمریکا درباره تاریخ این کشور دروغ بگویید و اسطوره ­سازی دروغ داشته باشید؟ چرا حقایق را نمی ­گویید؟


هاوارد زین (Howard Zinn)

 

بعد خودش دست به قلم شد و حقایقی را درباره تاریخ آمریکا نوشت که بخش بسیار کوچکی از جنایات آمریکا بود. در برخی دانشگاه ­ها که خود هاوارد، نفوذ داشت، تدریس شد. وقتی مُرد، سردمداران آمریکا گفتند «بس است دیگر. هاوارد زین مُرد،کتب او را دیگر تدریس نکنید»، و سعی کردند دیگر تدریس نکنند.

 

 

اتفاقاتی که این روزها برای شما تعجب آور است، مثل این است که عده ای برای مدت­ها صدام بزک­ شده را به تصویر بکشند و بعد یک دفعه یک جریانی پیش بیاید و چیزهایی از صدام ببینند که  همه بگویند «عجب! صدام اینطور بوده است؟». 

علاوه بر سطح حاکمیت و سردمداران آمریکا و غرب که این موارد بیشتر مربوط به آن هاست، آیا در داخل خود جامعه آمریکا و غرب و در بین مردم آن ها، حس نوع­دوستی مشابه چیزی که این روزها در ایران شاهد هستیم، وجود دارد؟ 

میرلوحی: نگاه کنید؛ در آمریکا هم این قضایا هست ولی به ­صورت گسترده نیست. از طرفی دیگر، متأسفانه وقتی صحبت از تکاثر و زندگی مرفه می شود...

*بسیاری از مردم آمریکا به خاطر امرار معاش به ارتش روی می آورند

می خواهم  قضیه­ ای را برای شما بگویم که نکته کلیدی است. این قضایا در زمان آبراهام لینکُلْن رو شد. آن قضایا چه بود؟ می­ گفتند به بردگی کشیدن دیگران یک امر مقدس است. عین عبارتش این است.

البته توجیه هم می­ کردند. البته من درباره لینکُلْن، در «آمریکا بدون نقاب» نوشته ­ام که او حتی یک برده را هم آزاد نکرد. منتها اینجا متأسفانه حتی مسئولین برجسته ایران راجع به آمریکا چیزی نمی ­دانند. علت اینکه راجع به لینکُلْن نوشتم این بود که چون مایک والاس (Mike Wallace) با یکی از مسئولان رده ­بالای ایران مصاحبه می­ کرد و من آن موقع آمریکا بودم. آن مسئول ایرانی می­ گفت آمریکا چهارصدسال تاریخ درخشان دارد. مردم آمریکا می ­خندیدند و می­ گفتند این چهارصدسال کجا بوده که ما نمی­ دانستیم؟ (با خنده) با این حساب بخشی از این کتاب را به تاریخ درخشان آمریکا اختصاص دادم.

 

در هر صورت وقتی صحبت از تکاثر می شود و به بردگی گرفتن دیگران یک امر مقدس شناخته می شود و گفته می شود تو باید رؤیای آمریکایی داشته باشی و ... آن وقت می شود یک انسان عنان ­گسیخته که خیلی از رفتارها را توجیه می کند.

بخش قابل توجهی از مردم آمریکا در فقر به­ سر می ­برند. خیلی از این­ها که به ارتش آمریکا ملحق می ­شوند به خاطر فقر مادی است. و برخی هم به ­خاطر عدم آگاهی ­و نادانی ­شان ملحق می­ شوند. آن­هایی که به خاطر فقر مادی است می­ گویند بالاخره باید پولی برای امرار معاش داشته باشیم. بعد این آدم به کجا می رسد؟ ارتش این را استخدام می­ کند و به کشورهای مختلف می ­فرستد و این می ­شود آدم­کش. در یکی از کتاب هایم یک مورد را آورده ام؛ طرف رفته در ویتنام کلی جنایت انجام داده که غیرقابل تصور است. مادرش می­ گوید قبل از اینکه به ارتش برود اصلاً اینطور نبود.

 

 

از لحاظ فطری یک­سری از این ­ها می­ توانند آدم ­های خوبی باشند، اگر در مسیر درستی حرکت کنند، اگر هدایتی باشد و ... چیزهایی را که یک انسان باید داشته باشد بعضاً یک­سری از این­ها در مواقعی از خود بروز می­ دهند ولی تعدادشان زیاد نیست و کاری هم به آن صورت نمی­ کنند. ولی برخی از مواقع مثل الان، وقتی می ­بینند یک­سری افراد دارند می ­کَنند و می­بَرند این هم مثل آن ها می شود و این همه ­گیر می­ شود. در مجموع وضعیت به این صورت است که اکثراً اینگونه ­اند و توجیهشان این است که بحث بحث زنده ماندن است. 

می­ توانم مثال­ هایی را درباره این قضیه بزنم؛ مثلاً خدا لعنت کند آل سعود را که چندسال پیش چندهزار نفر به شهادت رسیدند. من یک صحنه ­ای را دیدم؛ وقتی همه گیر افتاده بودند، طرف که می­ خواست عیالش را نجات دهد، توی سر چهار نفر دیگر هم می ­زد. خودش هم گیر کرده بود. یا مثلاً در این قضایای دادگاه ­های فساد اقتصادی که  صحبت از چهارصد و خرده­ ای میلیون دلار بوده، رئیس دادگاه از آن فرد جانی سؤال می­ کند که آیا رئیس بانک یک برگه یا کپی شناسنامه از تو خواست؟ می ­گوید نه.

مایک والاس (Mike Wallace) با یکی از مسئولان رده ­بالای ایران مصاحبه می­ کرد که من آن موقع آمریکا بودم. آن مسئول ایرانی می­ گفت آمریکا چهارصدسال تاریخ درخشان دارد. مردم آمریکا می ­خندیدند و می­ گفتند این چهارصدسال کجا بوده که ما نمی­ دانستیم؟

وقتی بلبشو می­ شود و نظارتی هم نیست، روحیات شیطانی که در وجود افراد وجود دارد بروز می ­کند و برخی رو می­ کنند و دست به جنایاتی می ­زنند که غیرقابل تصور است. شما صحنه کربلا را در نظر بگیرد و جنایاتی که مرتکب شدند که اصلاً غیرقابل تصور بوده. خب همان چیزها را الان در غرب هم می­ بینید.

بالعکس مثلاً می توان به یک خانم فرانسوی اشاره کرد که وقتی خبر فوتش را شنیدم، تا یک هفته هر وقت به یادش می افتادم، گریه می کردم. آن هم یک خانم ثروتمند فرانسوی. گاهی که ظرف می ­شستم و به یادش می ­افتادم گریه می­ کردم.

*زن ثروتمند فرانسوی که همه دارایی اش را در راه امام داد

حالا شاید کسی بپرسد یک خانم ثروتمند فرانسوی از دنیا رفته؛ شما چرا گریه می کنی؟ خب واقعاً امثال این خانم نمونه ­اند. این خانم قضیه ­اش چه بود؟ وقتی امام(ره) به فرانسه تبعید می شوند، یک خانم فرانسوی ثروتمند که صاحب کارخانه و آپارتمان­ ها و هتل­ های مختلف بوده، وقتی دائم امام را در رسانه ها می بیند، به اطرافیانش می­ گوید من را ببرید ایشان را ببینم.

به نوفل لوشاتو می رود و امام را می بیند. در راه برگشت، به اطرافیانش می گوید «این مرد خداست». دیدن امام همانا، شیفته امام شدن، همانا. هرآنچه که داشت را در خدمت جمهوری اسلامی ایران گذاشت. دولت فرانسه حسابی این خانم را زیر ذره ­بین داشت و برخی روزنامه­ ها هم تیترهایی با این مضمون که اون خطرناک است، می زدند. در نهایت او را دادگاهی کردند و به زندان انداختند. هفت سال به او زندان دادند و بعد دیدند که در خود زندان اذان می­ گوید و زنان زندانی را به اسلام دعوت می ­کند. دیدند که اصلاً برای آن­ها دردسر شده است.

سال ۱۳۶۳ او را به ایران آوردند و به حسینیه جماران بردند. اطرافیان او می­ گویند از آن زمانی که امام آمد سخنرانی کرد تا زمانی که سخنرانی تمام شد، این خانم یکسره گریه می ­کرد. بعد سال ۶۴ به ایران آمد که تا اواخر عمرش هروقت این ماجراها را تعریف می کرد، گریه می کرد و می گفت وقتی خدمت امام رفتیم، امام با دستان خودش برای ما چای درست کرد و آورد.

این خانم در اواخر عمرش پول به اندازه کافی برای رفع مایحتاج اولیه زندگی ­اش نداشت. هرآنچه که داشت را در خدمت جمهوری اسلامی و در اصل، اسلام ناب قرار داد.

چندسال پیش این خانم فوت کرد. وصیت کرده بود که وقتی از دنیا رفتم من را به ایران ببرید و در کنار امام دفن کنید. او را به ایران آوردند و حالا به دلایلی ظاهراً موافقت نشد با این قضیه و او را به قم بردند و در امام­زاده ­ای دفن شد.

شما به تشییع جنازه این خانم نگاه کنید. این را به قم و حرم حضرت معصومه سلام ­الله علیها بردند او را طواف کردند و پسر مرحوم فاضل لنکرانی بر پیکرش نماز خواند، چند نفر از زوّار هم نماز میت خواندند. خیلی ­ها وقتی این را ببینند می­ گویند «عجب، یک سری افراد در ایران اسلامی هستند که تا بتوانند می­ کَنند و می ­برند. تو هرآنچه را که داشتی در خدمت جمهوری اسلامی گذاشتی. اگر آنجا در فرانسه فوت می کردی در قبرستان­ های آنچنانی دفن می­ شدی. فرانسه ای که یک سری از ایرانی ­ها برایش می­ میرند. تو آنجا را ترک کردی و به دنیا پشت کردی».

ولی این­ها نمی ­بیند که این خانم در اصل، برنده است و کسی هم توقع نداشت که یک زن فرانسوی با ثروتی که داشته اینطور عمل کند. این­ها روز قیامت یک حجّت خواهند بود. اراذل و افراد فاسدی که تا توانسته ­اند ضربات مهلکی به جمهوری اسلامی وارد کرده ­اند چه می­خواهند بگوید روز قیامت؟ اگر بگویند جو اینطور بود، آن وقت این خانم و امثال ایشان را می­آورند و می­ گویند نگاه کن.

در هر صورت در غرب هستند افرادی که آن روحیه انسان­ دوستانه لازم را داشته باشند امّا کافی نیست. وقتی می ­بینند سردمدارانشان اینطور هستند متأسفانه اکثر افراد هم آن خوی حیوانیتی که در این­ها هست برجسته می ­شود و بروز می ­کند.

گذشته از مسائل فرهنگی و اخلاقی که این روزها در غرب شاهد آن هستیم، برای خیلی­ ها این سؤال پیش آمده که علت ناتوانی آمریکا و اروپا در مهار کرونا چیست؟ چون این تصور که آنها از لحاظ علمی و تکنولوژی پیشرفت ­های شگرفی دارند و از لحاظ کارآمدی، حرف اوّل را در دنیا می زنند، برخلاف تصویری است که ما امروز داریم مشاهده می کنیم ...

آمریکا همیشه سعی کرده خود را یک غول نشان دهد و بگوید ما چنین و چنان هستیم و هیچ کس قدرت مقابله با ما را ندارد. در حالی که اینگونه نیست. در اولین حمله آمریکا به عراق در ۱۹۹۱ یکسری از موشک هایی که آمریکا داشت و علیه نیروهای بعث شلیک می­ کردند به هدف نمی خورد. خود شبکه ­های مختلف درباره نقایص مختلف صحبت می­ کردند. درباره مهار کرونا هم اینگونه است.

کرونا ساخته آمریکاست

اولاً بنده هیچ شکی ندارم که این ویروس کرونا کار خود آمریکا بوده است. آمریکا از این چیزها تحت عنوان جنگ­ های بیولوژیک زیاد در آستین دارد. آمریکا آمده این ویروس را علیه چین استفاده کند، غافل از اینکه گریبان­گیر خودش هم خواهد شد و شده است. ممکن است کسی بگوید «اگر کرونا کار خود آمریکاست پس چرا واکسنش را درست نکرده؟».

آن ها این را داشته ­اند و موقعیت مناسب بوده گفته ­اند بدهید سریع درست می­ کنیم. و من این را چوب خدا می ­بینم. این یک نکته که خدا گاهی قضایا را به­ گونه ­ای رقم می ­زند که افراد در آن می­ مانند؛ «و مکروا و مکرو والله خیر الماکرین». شیطان نقشه می ­کشد و خدا هم نقشه می­ کشد و خدا بهترین نقشه­ کش ­هاست. نکته بعد اینکه آمریکا را افراد در مسائل مختلف، بزرگ کرده اند. آمریکا نقایص زیادی داشته و دارد. مستندهای مختلفی هست که آمریکا از لحاظ تکنولوژیکی بسیاری از چیزهایی را که دارد از آلمان دزدیده است. خودشان مستند ساخته ­اند. 

اگر این­ها سریع بگویند ما واکسنش را تولید کرده ایم برخی می­ گویند چطور انقدر سریع این کار را کردید؟ پس کار خودتان بوده. شاید به این دلیل است که فعلاً واکسن را رو نکرده­ اند. شاید هم اصلاً فکر نمی ­کردند کار به اینجا برسد تا به فکر واکسنش باشند.

از تمام این قضایا گذشته، این­ها بیش از بیست سال است که  تحت عناوین مختلف راجع به جمعیت­ زدایی (‎Depopulatio) صحبت کرده و می­ کنند.

راکفلر (Rockefeller) که چندسال پیش مُرد، در زیرمجموعه سازمان ملل صحبت می­ کند و عملاً می گوید که طول عمر در سال­های گذشته حدود ۴۵ و ۴۷ بوده و الان به بالای ۷۰ سال رسیده است. او می­ گوید دنیا و کره زمین جای ۸ میلیارد جمعیت را ندارد. در هر صورت آن ها برای این موضوع طرح دارند. خود آمریکایی­ ها هم چندین سال قبل افشا کردند که جمعیت دنیا باید به زیر ۵۰۰ میلیون نفر برسد. در کتاب «گشت ارشاد در آمریکا» به این موضوع اشاره کرده ­ام. به عناوین مختلف سعی کرده ­اند جمعیت دنیا را به زیر پانصد میلیون بیاورند و با کسی هم تعارف ندارند. می­ گویند آفریقایی ­ها باید بروند، مسلمان­ ها باید بروند، بسیاری از مسیحی­ان باید بروند. می ­گویند ما هستیم که تعیین می کنیم چه کسی باید زنده بماند و چه کسی باید برود.


راکفلر (Rockefeller)

 

آمریکایی ها بیش از بیست سال است که  تحت عناوین مختلف راجع به جمعیت‌زدایی صحبت کرده و می­ کنند. راکفلر (Rockefeller) می‌گوید: دنیا و کره زمین جای ۸ میلیارد جمعیت را ندارد.

در هر صورت برای سردمداران آمریکا و افرادی مثل دونالد ترامپ و باراک اوباما فرقی نمی ­کند که یک سری از مردم دنیا و آمریکا بمیرند. آن ها حتی می­ گویند خیلی از مردم آمریکا باید بمیرند.گزارش­ هایی که خود آمریکایی ­ها چندسال قبل ارائه کرده اند را ببینید. تابوت­ هایی را به تعداد زیاد آماده کرده­ اند.

چیزی که من درباره شیوع کرونا می ­بینم این است که این­ها یک نقشه ­ای برای کشور چین و شاید بخشی از مردم منطقه کشیدند، ولی گریبانگیر خودشان هم شده، حالا تا چه اندازه از دست این­ها خارج بشود، من امیدوارم آن جنایتکاران اصلی در آمریکا مقداری از سر راه برداشته شوند.

اگر مرز بین مکزیک و آمریکا برداشته شود، انتقام بسیاری از جنایاتی که آمریکا داشته است، گرفته می شود. مردم آنجا واقعاً در وضع بسیار اسف­باری زندگی می ­کنند. ۱۱ ایالت آمریکا از آنِ مکزیک بوده که این­ها به عناوین مختلف آن­ها را اشغال کرده­ اند. برخی از خانواده­ ها تعدادی از اعضاء در آمریکا هستند و یکسری هم در مکزیک.

خیلی از آمریکایی ­ها هم هستند که بی­ خانمان و به قول ایرانی­ ها کارتن خوابند. این­ها منتظر یک وضعیتی هستند که بتوانند حق و حقوق ضایع ­شده ­شان را بگیرند. خیلی وقت پیش به آمریکایی­ های رنگین پوست قول داده­ اند که به خاطر جنایتی که آمریکا علیه آن ها در دوران بردگی کرده، به هر سیاه­پوست یک تعداد زمین و یک قاطر یا اسب می­ دهند که هنوز نداده ­اند.

*مستضعفین آمریکا به دنبال فرصتی برای انتقام از حکومت هستند

این­ها و مستضعفین آمریکا به دنبال فرصتی هستند که بتوانند حق و حقوق ضایع ­شده ­و ظلم ­هایی را که در طول تاریخ علیه شان شده بگیرند، و من امیدوارم ان­ شاءالله وضعیتی در آمریکا پیش بیاید تا افرادی که در طول تاریخ  ظلم و اجحافی به آن ها شده، اقلاً بخش کوچکی از این ظلم ها را جبران کنند.

 

 

ان ­شاءالله واکسن این ویروس، توسط دانشمندان ایرانی تولید شود و ایران این را به دنیا و حتی به آمریکا و کسانی که علیه ما مرتکب جنایت شده ­اند، عرضه کند و چهره واقعی ایران و چهره واقعی اسلام ناب و انقلاب اسلامی را مردم دنیا ببینند. 

ما معتقد به تولّی و تبرّی هستیم و آرزو می کنیم بسیاری از سردمداران کفر و ظلم و جهودان صهیونیست بر اثر این بیماری از بین بروند. اگر این قضایا آنطور که ما دوست داریم پیش برود، مردم دنیا نفسی می­ کشند. اگر مرز آمریکا و مکزیک باز بشود، خیلی­ ها در قاره آمریکا جنوبی از مکزیک گرفته تا برزیل هستند که به آن­ها ظلم شده و دوست دارند حق و حقوق­شان را بگیرند. اگر این­ها وارد آمریکا بشوند کار آمریکا تمام است.

یک بار زلزله ای آمد که دولت آمریکا آن را ۶/۸ ریشتر اعلام کرد و خیلی ­ها گفتند حداقل ۷ ریشتر بوده. قضیه از این قرار است که اگر زلزله ۷ ریشتر باشد، دولت آمریکا باید سرِ کیسه را شل کند و به آن منطقه کمک کند.خلاصه آن زمان که این زلزله آمده بود، یک سری از آمریکایی­ ها می­ گفتند «خدایا چرا شدّت این زلزله کم بود؟ اگر شدّت زلزله بیشتر باشد، یکسری از کاخ­ ها فرو می­ ریزد و ما می ­توانیم حق مان را بگیریم، چون بلبشو می ­شود».

یک سال بعد از پیروزی انقلاب، برای مدّت کوتاهی برق­ نیویورک قطع شد. از تاریکی­ شب استفاده کردند و چقدر فروشگاه و بانک را زدند. خیلی ­ها مورد ظلم و اجحاف قرار گرفته اند و  آماده­ اند آمریکا از هم بپاشد تا بتوانند حق و حقوق­شان را بگیرند. بر اساس استاندارد خود آمریکایی ­ها، آن ها هزاران میلیارد دلار به جمهوری اسلامی بدهکارند. یک نمونه را می­گویم.

«جیمز برگ» یکی از ۹ قاضی دیوان عالی قضایی آمریکا بود. این زن، یک جهود صهیونیست بود. به خاطر سناریوی ۱۱ سپتامبر، جمهوری اسلامی را به پرداخت ده و نیم میلیارد دلار محکوم کرد. همین چندسال پیش، دو میلیارد دلارش را برداشتند که رئیس جمهور گفت آن را از حلقوم آمریکا بیرون می کشیم. آن­ها گفتند جمهوری اسلامی ایران در این حادثه دست داشته است. جالب اینکه وقتی پرونده عربستان زیر دست همین زن رفت، آن را مختومه اعلام کرد و گفت عربستان سعودی مقصر نیست. در مجموع دادگاه های آمریکا حدود ۵۴ یا ۵۷ میلیارد دلار از ایران غرامت می­خواهند، آن هم به خاطر یکسری بهانه­ های واهی و کذب. 

*آمریکا هزاران میلیارد دلار به مردم ایران بدهکار است

نوام چامسکی در حالی که ۶۰ سال از کودتای ۲۸ مرداد می­ گذشت به یکی از شبکه ­های آمریکایی گفت که در این ۶۰ سال یک روز نبوده که آمریکا مردم ایران را شکنجه نکرده باشد. بر اساس استاندارد خود آمریکایی ­ها این کشور هزاران میلیارد دلار به مردم ایران بدهکار است و هر ترکشی که در بدن عزیزان ما وجود دارد، نشانه ­هایی از جنایت آمریکایی هاست که برای آن هزاران میلیارد دلار باید پرداخت کنند. همین جنایت را علیه شهروندان خودشان هم کرده اند و آن ها آماده­ اند تا آمریکا از هم بپاشد و امیدوارم این اتفاق بیفتد تا آن­ها حق و حقوق خودشان را بگیرند.

موضوعی که این روزها مورد بحث و برسی مخافل بخصوص علمی قرار می گیرد، جهان پس از کرونا و وضعیت آمریکا و غرب بعد از پایان کرونا است. آیا آمریکا و غرب، در پساکرونا همچنان می توانند ادعا کنند که قدرت های بلامنازع دنیا هستند؟

بسیاری از این قضایی که اتفاق می افتد ما هیچ کدام از آن ها را پیش بینی نمی­ کردیم. خدا طوری حوادث را رقم می ­زند که اصلاً فکرش را هم نمی ­کردیم. مثلاً اگر در آذر یا دی­ ماه از شما سؤال می ­کردند که آیا می دانید این دنیا که در حال جنب و جوش است، روزی تیری شلیک می شود و همه چیز در حالت سکون قرار می­ گیرد؟ شما می گفتید مگر می ­شود؟ و شد.

گاهی فکر می ­کنم شهید سردار سلیمانی با رفتن خود، دعاهایی کرد که قضایا طوری دیگر دارد رقم می ­خورد. دعاهای ایشان و حضور مردم در آن تشییع جنازه ها، خدا دید یکسری پای کار هستند، و شاید دارد لطفی می­ کند.

زمان پیروزی انقلاب من آمریکا بودم. یک دقیقه قبل از پیروزی انقلاب ما پیش ­بینی نمی ­کردیم، و شد. در حادثه طبس آمریکایی ها تصمیم داشتند به ایران حمله کنند که خدا پوزه آن ها را به خاک مالید. آمریکا در موقعیتی قرار داشت که حتی برخی مسئولین داخلی ایران با آن­ها هماهنگ بودند، امّا چه شد؟ حالا اگر ما به عنوان یک انسان وقتی به صحنه نگاه کنیم خیلی حدس ­ها ممکن است بزنیم ولی خدا قضایا را به ­گونه ­ای ممکن است رقم بزند که ما فکرش را هم نمی کردیم.

در مجموع چیزی که من به ­عنوان یک انسان وقتی به قضایا نگاه می ­کنم می فهمم این است که ان ­شاءالله مهدی فاطمه(س) در راه است. گاهی فکر می ­کنم شهید سردار سلیمانی با رفتن خود، دعاهایی کرد که قضایا طوری دیگر دارد رقم می ­خورد. دعاهای ایشان و حضور مردم در آن تشییع جنازه ها، خدا دید یک سری پای کار هستند، و شاید دارد لطفی می­ کند.

ان­ شاءالله خیلی نقشه­ هایی که آمریکایی ها و صهیونیست­ ها کشیده ­اند آنطور که می خواهند پیش نرود و مهدی فاطمه(س) ظهور کند. مقام معظم رهبری به نکات کلیدی اشاره کردند؛ واقعاً مردم دنیا خسته شده اند، نه از لیبرال دموکراسی و نه از مارکسیسم چیزی ندیده اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول