اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

اولویت اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در مناطق خسارت‌دیده از سیل

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری تأکید کرد: نقاطی که از ابتدای سال جاری خسارت سیل دیده‌اند در اولویت اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری قرار گیرند.

اولویت اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در مناطق خسارت‌دیده از سیل

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به نقل از سازمان جنگل‌ها، مسعود منصور دیروز شنبه در جلسه ستاد هماهنگی اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی که با دستور کار ارائه گزارش پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها برگزار شد، گفت: برای تخصیص و توزیع اعتبارات سال جاری باید، جامع‌نگری مورد توجه ویژه قرار گیرد.

سرپرست سازمان جنگل‌ها، جامع‌نگری در مدیریت و برنامه‌ریزی حوزه‌های آبخیز را امری لازم و ضروری دانست و تأکید کرد: مجموعه اقداماتی که در یک حوزه آبخیز می‌تواند به کاهش بحران و پایداری حوزه‌های آبخیز منجر شود، باید در برنامه‌ریزی مدنظر قرار گیرد.

وی آبخیزداری و آبخوانداری را اقدامی اساسی در جهت حفظ منابع پایه به ویژه آب و خاک کشور دانست و از معاونت آبخیزداری و دفتر مهندسی و مطالعات خواست مناطق بحرانی و سیل‌خیز استان‌ها را شناسایی کرده و برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را جهت کاهش خسارات سیل و جلوگیری از رسوب و فرسایش خاک انجام دهند.

منصور در ابتدای این نشست انتخاب خاوازی را به عنوان وزیر جهاد کشاورزی تبریک گفت و ضمن آرزوی موفقیت برای ایشان خاطرنشان کرد: خوشبختانه خاوازی در جلسه رأی اعتماد به موارد کلیدی در خصوص منابع طبیعی اشاره کردند که این نشان از توجه ایشان به  منابع طبیعی کشور است.

وی ادامه داد: رای بالای نمایندگان نشان از دانش و تخصص دکتر خاوازی است و همه باید با برنامه‌ریزی لازم در جهت پیشبرد و تحقق اهداف و برنامه‌های ایشان تلاش کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول