اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

انتقاد حزب «همت» به حداقل دستمزد کارگران

دبیرکل حزب همت از انتقاد اعضای شورای مرکزی این حزب به حداقل دستمزد کارگران در سال 99 خبر داد و گفت: متاسفانه حق کارگران در این مصوبه ادا نشده است.

انتقاد حزب «همت» به حداقل دستمزد کارگران

حوزه احزاب خبرگزاری فارس: جلسه شورای عالی کار با موضوع تعیین حداقل دستمزد نیروی کار در سال ۱۳۹۹ که به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاده بود، بالاخره روز ۲۰ فروردین‌ماه گذشته برگزار شد و بدون توافق سه جانبه میان دولت، کارفرمایان و کارگران، رقمی را برای حداقل دستمزد کارگران در سال جدید تعیین کرد که با گلایه نمایندگان جامعه کارگری روبرو شده است.

در جریان برپایی دویست و نود و یکمین جلسه شورای عالی کار، به دلیل عدم توافق نمایندگان کارفرمایی و کارگری با پیشنهادهای یکدیگر، رقم ۲۱ درصد افزایش برای حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۳۹۹ به صورت رأی گیری میان اعضای جلسه با توافق اکثریت حضار به تصویب رسید. بر این اساس حداقل دستمزد کارگران در سال جدید یکمیلیون و ۸۳۵ هزار تومان تعیین شد.

این نخستین بار در ۳۰ سال گذشته بود که موضوع حداقل دستمزد کارگران بدون رسیدن به اجماع و با رأی گیری میان اعضای جلسه شورای عالی کار تعیین می شود.

سید احمد نبوی دبیرکل حزب همدلی مردم تحول‌خواه (همت) در گفت‌و گو با خبرگزاری فارس، از انتقاد اعضای شورای مرکزی این حزب به حداقل دستمزد کارگران در سال 99 خبر داد و گفت: متاسفانه حق کارگران در این مصوبه ادا نشده است.

وی افزود: صدای کارگران شنیده نشد و ما نتیجه دویست و نود و یکمین جلسه شورای عالی کار را بسیار «بد» می‌دانیم.

به گزارش فارس، محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی پس از پایان نشست شورای عالی کار گفته بود که  این نشست با بیش از ۴۰ ساعت مذاکره برای تعیین حداقل دستمزد کارگران، حداقل مزد را با ۲۱ درصد افزایش نسبت به سال قبل یک میلیون و ۸۳۵ هزار و ۴۲۶ تومان تعیین کرد. همچنین برای سایر سطوح مزدی، این افزایش به میزان ۱۵ درصد به اضافه ۹۱ هزار تومان تعیین شد.

کارگران از بی توجهی دولت و کارفرمایان به فاصله میان حداقل دستمزد دریافتی با حداقل هزینه معیشت خانوار کارگری اعتراض دارند و معتقدند که حداقل هزینه سبد معیشت کارگران در بهمن گذشته ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان بوده که این رقم مورد تأیید نمایندگان کارفرمایان و دولت است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول