اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

انجمن ذغال سنگ خطاب به وزیر کار: مسئولیت حقوقی کارگران فوتی کرونا را شفاف کنید

انجمن زغال سنگ در نامه ای به وزیر کار، شفاف سازی مسئولیت حقوقی و کیفری کارگران فوت شده در اثر کرونا را خواستار شد.

انجمن ذغال سنگ خطاب به وزیر کار: مسئولیت حقوقی کارگران فوتی کرونا را شفاف کنید

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، انجمن زغال سنگ ایران در نامه ای به شریعتمداری، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی خواستار برطرف شدن ابهام مربوط به مسئولیت حقوقی و کیفری آسیب دیدگان بیماری کرونا در محیط کار شد.

متن نامه انجمن زغال سنگ به وزیر کار به شرح زیر است:

با توجه به اینکه این معادن با اشتغال چندین هزار نفری تولیدکننده مواد اولیه صنایع فولاد و کک‌سازی‌ها می‌باشند توقف تولید در این معادن پیش از این عملاً باعث تعطیلی این صنایع به دلیل نبود مواد اولیه خواهد شد لذا در این شرایط تعطیلی معادن نمی تواند در دستور کار قرار گیرد.

یکی از مشکلات اساسی معادن زغال سنگ مسئولیت حقوقی و کیفری کارگرانی است که علیرغم رعایت کلیه پروتکل ها به دلیل این بیماری فوت نموده و یا دچار نقص عضو شوند. در این شرایط عادی این موضوع جزء بیماری های ناشی از کار نبوده و حادثه کار هم محسوب نمی شود. و از همه مهم تر تشخیص علت و محل واگیری کارگری هم به دقت امکان پذیر نیست.

براساس برنامه ریزی های انجام شده معادن زغال سنگ به تدریج می بایست جهت جلوگیری از کمبود زغال سنگ فعالیت خود را آغاز نمایند از آن جائی که این مجموعه ها بعضاً بیش از هزار نفر کارگر دارند در فعالیت خود با این ابهام مواجه می باشند.

با توجه به موارد فوق رعایت حقوق قانونی و انسانی کارگران پیشنهاد می شود به صورت شفاف مسئولیت حقوقی و کیفری کارگران فوت نموده از این بیماری مشخص شود و در صورتی این مسئولیت متوجه کارفرما می باشد از طرق بیمه مرکزی به شرکت های بیمه ابلاغ شود با اخذ مابه التفاوت قراردادهای بیمه مسئولیت کارفرما با الحاقیه اصلاح شده و کلیه هزینه‌های ناشی از بیماری کرونا در تعهدات بیمه افزوده شود و از آنجا که تعداد کارگران کشور زیاد است عملاً بیمه توانایی دارند با اخذ  مبالغ کمی که به کارفرما هم فشار نیاورد این مسئولیت را تقبل و از محل تعداد زیاد بیمه شدگان هزینه های آن را جبران نمایند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول