اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

گفتگوی تلفنی ظریف با حنیف اتمر

وزیر خارجه ایران امروز در گفتگوی تلفنی با سرپرست وزارت خارجه افغانستان بر لزوم وحدت در بین گروه‌های مختلف افغانستان و برقراری صلح و ثبات در این کشورتاکید کرد.

گفتگوی تلفنی ظریف با حنیف اتمر

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر امروز (یکشنبه) با «حنیف اتمر» سرپرست وزارت خارجه افغانستان تلفنی گفتگو کرد.

در این گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه ایران لزوم وحدت در بین گروههای مختلف افغانستان، برقراری صلح و ثبات در این کشور و همچنین گسترش همکاری‌های دوجانبه را مورد تاکید قرار داد.

وزیر خارجه ایران در هفته ای که گذشت (۱۹ فروردین) نیز رایزنی‌های تلفنی جداگانه‌ای با اشرف غنی و عبدالله عبدالله داشت. 

در این تماس‌های تلفنی، طرفین در خصوص موضوعات مورد علاقه در روابط دوجانبه و همچنین آخرین وضعیت سیاسی افغانستان و اختلافات ایجاد شده بعد از انتخابات اخیر ریاست جمهوری آن کشور، مذاکرات صلح و گفتگوهای بین الافغانی و همکاری‌های دوجانبه برای مبارزه با بیماری کرونا گفتگو کردند.وزیر امور خارجه ایران بار دیگر بر محوریت ساختارهای سیاسی مبتنی بر قانون اساسی جمهوری اسلامی افغانستان در روند صلح و آشتی ملی آن کشور تاکید و حمایت جمهوری اسلامی ایران را از روند صلح با مشارکت تمام گروه‌های سیاسی افغانستان در چارچوب قانون اساسی آن کشور اعلام کرد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین هفتم فروردین ماه در حمایت از ایده «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در اجرایی شدن آتش بس سراسری در افغانستان بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای مشارکت در طرح‌های سیاسی که به ابتکار سازمان ملل متحد برای حل مسائل افغانستان پس از اجرایی شدن آتش بس سراسری پیشنهاد خواهد شد، اعلام می‌دارد.

وزارت خارجه ایران سوم فروردین ماه نیز در بیانیه‌ای با بیان اینکه با نگرانی تحولات افغانستان را دنبال می‌کنیم، از رهبران سیاسی این کشور و کشورهای منطقه دعوت کرد برای حل اختلافات پیش آمده در افغانستان تلاش کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول