اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار دوستان فلسطین درباره «طرح الحاق» تل‌آویو

تماس‌های فشرده رئیس تشکیلات خودگردان با رهبران عربی و غربی درباره طرح الحاق رژیم صهیونیستی به دنبال این صورت گرفت که طرف‌هایی دوست او را در جریان جدیت این نقشه نتانیاهو قرار دادند.

هشدار دوستان فلسطین درباره «طرح الحاق» تل‌آویو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه القدس العربی به نقل از منابع آگاه سیاسی تاکید کرد تماس‌های فشرده مقامات ارشد فلسطینی و در رأس آن «محمود عباس» با رهبران عربی و بین‌المللی از اواخر هفته گذشته مبتنی بر اطلاعات دقیقی است که از برخی طرف‌های دوست درباره تصمیم نتانیاهو برای الحاق شهرک‌های صهیونیست‌نشین و منطقه الاغوار به خاک سرزمین‌های اشغالی دریافت کرده است.

به گفته این منابع نخست وزیر رژیم صهیونیستی درصدد است تندروهای راست‌گرا در سرزمین‌های اشغالی را هم با این اقدام خود راضی کند به خصوص حالا که با تشکیل دولتی با حزب «آبی و سفید» به رهبری بنی گانتز موافقت کرده است.

به گفته منابع سیاسی، طرف‌های دوست فلسطین به مقامات تشکیلات خودگردان اطلاع دادند که نتانیاهو در بحبوحه شیوع کرونا برای اجرای طرح الحاق اقدام خواهد کرد به خصوص که مورد حمایت نامحدود دولت آمریکا قرار دارد.

این منابع گفتند: «نتانیاهو برای جلب رضایت نیروهای راست افراطی به دنبال الحاق شهرک‌ها و منطقه الاغوار است، زیرا امتیازهایی سیاسی را در پست‌های مختلف وزارتی به حزب آبی و سفید داده است و داده‌ها حاکی است که بنی گانتز رهبر حزب آبی و سفید با طرح الحاق شهرک‌ها در ازای گرفتن امتیازهای سیاسی و کرسی های وزارتی موافقت کرده است».

بر اساس طرح نخست وزیر رژیم صهیونیستی مجوز ساخت هزاران واحد مسکونی جدید در کرانه باختری به صهیونیست‌ها داده می‌شود و اخطاریه‌هایی به منظور مصادره اراضی جدیدی از کرانه باختری صادر می‌شود بدون اینکه به مالکان آنها به بهانه حاکمیت قانون اضطراری به دلیل شیوع کرونا  حق اعتراض داده شود و در همین حال رژیم صهیونیستی برای تخریب خانه‌های بیشتر و اعمال سیاست تخریب کشتزارهای فلسطینی کار می‌کند.

محمود عباس در گفت‌وگو با امیر قطر، امیر کویت، شاه سعودی، سلطان عمان و شاه بحرین با آنها درباره تصمیم رژیم صهیونیستی برای تصویب قریب الوقوع طرح الحاق هشدار داده است به خصوص که نتانیاهو وعده داده که این طرح را ظرف شش ماه نخست از زمان تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی اجرایی می‌کند.

ریاست تشکیلات خودگردان مخالفت قاطع خود را با الحاق سرزمین‌های اشغالی فلسطین در سال ۱۹۶۷ یا بخشی از آن اعلام و تاکید کردند که ملت فلسطین و رهبران آن هرگز اجازه چنین اتفاقی را نمی‌دهند و برنامه رژیم صهیونیستی نقض قطعنامه‌های بین المللی و حقوق مشروع ملت فلسطین است و هیچ امنیت و ثباتی با این سیاست مخرب و خطرناک ایجاد نخواهد شد.

«محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان هم با وزیر خارجه روسیه تلفنی درباره طرح شوم رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرد و خواهان مداخله روسیه برای مقابله با آن شد.

دو طرف موضوع برگزاری نشست کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه به منظور بررسی پیشنهاد فلسطین در برگزاری یک کنفرانس بین المللی صلح مبتنی بر قطعنامه های سازمان ملل بررسی کردند.

«صائب عریقات» دبیر کل کمیته اجرای سازمان آزادی بخش فلسطین هم درباره عواقب الحاق اراضی فلسطین اشغالی بر امنیت و ثبات منطقه هشدار داد.

عریقات طی روزهای گذشته هم با دبیر کل اتحادیه عرب و وزیران خارجه مصر، اردن، عربستان و آلمان و شماری از مقمات خارجی درباره این توطئه رژیم صهیونیستی گفت وگو کرده بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول