اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

هند: روسیه مطابق قرارداد سامانه «اس-400» را ارسال می کند

سفیر هند در روسیه از پایبندی این کشور به تحویل سامانه پیشرفته دفاع هوایی «اس-400» به دهلی نو با وجود شیوع ویروس کرونا و وقفه در بخش های تولیدی از جمله ساخت تسلیحات خبر داد.

هند: روسیه مطابق قرارداد سامانه «اس-400» را ارسال می کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک دیپلمات ارشد هند روز یکشنبه گفت که تمام قراردادهای مهم نظامی این کشور با کشورهای خارجی از جمله تحویل سامانه های دفاع  موشکی «اس-400»  بین روسیه و هند به قوت خود پابرجاست و شیوع  ویروس کرونا هیچ تاثیری در بازه زمانی آنها نخواهد داشت.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «ان دی  تی وی»، «بالاونکاتش وارما» سفیر هند در روسیه گفت: «فکر نمی کنم اتفاقی  در این زمینه رخ دهد. تغییراتی جزئی صورت گرفت، اما همه قراردادهای اصلی طبق برنامه خواهند بود.»

هند در اکتبر (مهر) سال 2018 با وجود هشدارهای رئیس جمهور آمریکا قراردادی به ارزش 5 میلیارد دلاری با روسیه  برای خرید پنج سامانه موشکی دفاع هوایی اس-400 امضا کرد.

«ولادیمیر دروژوف» معاون خدمات نظامی روسیه در ماه فوریه گذشته (بهمن) گفت که مسکو تحویل سامانه های موشکی اس-400 را تا پایان سال 2021 آغاز خواهد کرد. این مقام روس در آن برهه گفت: «ما تعهدات تحویل خود را انجام خواهیم داد و همکاری دفاعی بین دو کشور بسیار مستحکم است.»

سامانه موشکی اس-400 می تواند هواپیماهای متخاصم، موشکها و حتی هواپیماهای بدون سرنشین را تا برد 400 کیلومتر از بین ببرد. اس-400 به عنوان یکی از پیشرفته ترین سامانه های دفاع موشکی در روسیه شناخته می شود.

به نوشته این منبع خبری، روسیه در سال 2025 تمام سفارش های هند در این زمینه را تحویل این کشور می دهد.

این اقدام هند در حالی صورت گرفته است که ایالات متحده کشورهایی که با بخش‌های اطلاعاتی و دفاعی روسیه همکاری داشته باشند، تهدید به تحریم کرده است.

آمریکا در سال 2018 تحریم‌هایی را علیه ارتش چین به دلیل خرید جنگنده‌ و سامانه اس-400 از روسیه تحمیل کرد اما علیرغم تمامی تهدیدهایی که آمریکا مطرح کرده است، کشورهای زیادی برای همکاری دفاعی با روسیه ابراز آمادگی کردند که از آن میان می‌توان به ترکیه اشاره کرد که با وجود تهدید‌های آمریکا، محموله‌های اس-400 را از روسیه دریافت کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول