اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفیر عربستان در یمن مدعی باز بودن فرودگاه صنعاء شد

سفیر عربستان سعودی در یمن ادعا کرد، فرودگاه صنعاء باز است و پروازهای بشردوستانه و پزشکی بیشتری برای رساندن کمک‌های مربوط به کرونا انجام خواهد شد.

سفیر عربستان در یمن مدعی باز بودن فرودگاه صنعاء شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد آل جابر» سفیر عربستان سعودی در یمن مدعی شد، فرودگاه صنعاء باز است و  تلاش می‌شود پروازهای بشردوستانه و پزشکی برای رساندن کمک‌ها و مواد بهداشتی مرتبط به کرونا به استان صنعاء، عدن و دیگر مناطق انجام شود.

بر اساس گزارش «ابابیل نت»، وی در ادامه ادعا کرد: محاصره‌ای علیه حوثی‌ها وجود ندارد که مانع از رسیدن کمک‌های پزشکی به آنها در زمان آتش‌بس شود.

عربستان سعودی از آگوست ۲۰۱۶ فرودگاه صنعاء را بسته و تنها برخی پروازهای محدود مربوط به مقامات سازمان ملل یا انتقال بیمار از طریق این فرودگاه انجام شده است.

هنوز مقامات دولت نجات ملی یمن یا جنبش انصارالله به این ادعای سفیر عربستان درباره فرودگاه صنعاء واکنش نشان نداده‌اند.

محمد آل جابر در ادامه اظهارات خود مدعی شد: از ابتدای [آنچه او آن را] کودتا [خواند]، ائتلاف حامی دولت قانونی (دولت مستعفی هادی) در راستای سوق دادن حوثی‌ها به نشستن بر سر میز مذاکره، مشورت و گفت‌وگو با برادرانشان در یمن و بویژه دولت یمن تلاش کرده تا توافقی حاصل و به این کودتا پایان داده شود.

وی درباره آتش‌بس ادعایی ائتلاف سعودی برای دو هفته هم ادعا کرد: ائتلاف به فرماندهی سعودی از دولت قانونی در یمن حمایت می‌کند و هدف اصلی آن منافع یمن است. ویروس همه‌گیر کرونا در تمام جهان منتشر شده و یمن بخشی از این جهان است؛ خطر ممکن است به یمن نیز برسد و ما از این می‌ترسیم.

 آل‌جابر در ادامه گفت، جامعه بین‌الملل و در رأس آن «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن از طرفین یمنی خواسته‌اند به این جنگ پایان دهند و دولت مستعفی حدود یک هفته پیش این دعوت را لبیک گفت و ائتلاف سعودی هم از این تصمیم حمایت کرد. تصمیم به آتش‌بس در یمن حمایت از تلاش‌های مذکور و در راستای مقابله با کرونا در یمن است.

سفیر عربستان سعودی در حالی ادعای آتش‌بس و کمک به مردم یمن برای مقابله با کرونا را می‌کند که حملات به مناطق مختلف یمن علیرغم آتش‌بس ادعایی، ادامه دارد.

همچنین ائتلاف هنوز سیزده کشتی حامل مشتقات نفتی را در توقیف دارد و این کشتی‌ها علیرغم داشتن مجوز سازمان ملل برای ورود به بندر الحدیده، نمی‌توانند وارد آن شوند. بحران سوخت بر تمام جوانب زندگی مردم یمن از مصرف خانگی تا  فعالیت بیمارستان‌ها به شدت تأثیر گذاشته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول