اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برودت هوا سبب سرمازدگی باغ‌های استان سمنان شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از سرمازدگی باغ‌های این استان در پی بارش برف و باران و برودت هوا خبر داد و گفت: ۲۵ درصد باغ‌های زردآلوی این استان زیرپوشش بیمه است.

برودت هوا سبب سرمازدگی باغ‌های استان سمنان شد

سیدحسن میرعماد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: به دنبال برودت هوا که در چند روز اخیر در برخی نقاط شمالی استان سمنان اتفاق افتاد و شاهد دمای زیر صفر درجه به‌صورت مداوم بودیم، برخی از محصولات باغی و زراعی استان سمنان دچار سرمازدگی شد.

وی با بیان اینکه عمده باغ‌های زردآلوی استان سمنان سرمازده شده است، ادامه داد: در منطقه کالپوش بخش زراعت خسارت ۱۵ درصدی دیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی این استان بسیج شده‌اند و در روستاهای این استان در حال ارزیابی خسارت محصولات هستند، افزود: ارزیابی خسارت بخشی از اقداماتی است که از سوی این سازمان در حال انجام است.

میرعماد با اشاره به‌ ضرورت بیمه محصولات کشاورزی اضافه کرد: خوشبختانه کشاورزان استان سمنان به مقدار قابل‌توجهی محصولات خود را بیمه کردند و در بررسی که انجام شد، حدود ۲۵ درصد از باغ‌های زردآلوی این استان زیرپوشش بیمه محصولات کشاورزی است.

وی گفت: کارشناسان بیمه محصولات کشاورزی نیز در حال ارزیابی خسارت سرمازدگی محصولات استان سمنان هستند تا با برآورد خسارت به‌موقع خسارت کشاورزان پرداخت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه تغییرات اقلیمی به وجود آمده در کشور و همچنین استان سمنان سبب شده تا سرمای دیررسی در اواخر فروردین و اردیبهشت‌ماه در استان داشته باشیم و این امر سبب شده تا به باغ‌ها و به‌ویژه باغ‌های زردآلو آسیب وارد شود.

میرعماد بیان کرد: در آینده نزدیک جلسه‌ای با حضور کارشناسان مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان و همچنین صاحب‌نظران در حوزه کشاورزی برگزار و در زمینه جلوگیری از این مشکلات و آسیب‌های سرمازدگی راهکار لازم اندیشیده می‌شود.

وی از کشاورزان خواست تا برای کاهش خسارت ناشی از سرمازدگی از تک‌کشتی پرهیز کنند تا هنگام بروز سرمازدگی اگر برخی محصولات دچار سرمازدگی شد، بتوانند از فواید سایر محصولات بهره بگیرند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول