اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

روند ابتلا به کرونا در استان اصفهان سیر نزولی قابل‌توجهی نداشته است

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روند ابتلا به کرونا و مرگ و میر حاصل از آن در استان اصفهان حدود ۲۰ روز است که سیر نزولی قابل‌توجه نداشته است.

روند ابتلا به کرونا در استان اصفهان سیر نزولی قابل‌توجهی نداشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، ایرج حریرچی بامداد دوشنبه در حاشیه بیست و پنجمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: استان اصفهان اگر چه در کنترل بیماری به خوبی عمل کرده است ولی ۲۰ روز است که روند ابتلای بیماری در خط افقی ثابت حرکت کرده است.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در اکثر استان‌های کشور و در مجموع کشور روند ابتلای به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن روند نزولی داشته است.

وی افزود: در ۶ استان نیز روند ابتلای به کرونا سیر صعودی تدریجی داشته و در برخی استان‌ها از جمله اصفهان سیر صعودی یا نزولی چشمگیری نداشته و در یک خط صاف حرکت کرده است.

حریرچی تأکید کرد: استان اصفهان اگر چه در کاهش بیماری موفق بوده است، ولی در ۲۰ روز گذشته روند نزولی مورد انتظار را نداشته است؛  امشب در بیست و ششمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تصمیمات خوبی اتخاذ شد و امید است با اقدامات بیشتر شاهد روند نزولی بیشتری باشیم.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به سه راهبرد اصلی وزارت بهداشت در مدیریت بیماری کرونا، ادامه داد: اولین راهبرد فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند حداکثری است.

وی افزود: این راهبرد به این معنا است که مردم بدانند هنوز سیاست در خانه ماندن باید ادامه داشته باشد و خروج از منزل برای کارهای غیرضروری مثل دید و بازدیدها، مسافرت، خریدهای غیرضروری و امثال آن انجام نشود.

حریرچی شناسایی بیماران بدون نشان را دومین راهبرد در مقابله با بیماری کرونا دانست و گفت: ۸۰ درصد افراد آلوده، افراد کم علامت و بی علامتی هستند که می‌توانند با جابجایی این ویروس را در جامعه منتشر کنند و تلاش ما آن است که این افراد در مراحل اولیه شناسایی شوند.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: سومین راهبرد شناسایی و جداسازی افرادی است که با بیماران و افراد ناقل مرتبط بوده‌اند که این اقدام در استان زنجان به صورت آزمایشی انجام و به سایر استان‌ها نیز تسری پیدا خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: شناسایی این افراد در خانواده، محل کار و تعاملات و جداسازی آن‌ها و قرنطینه در منزل ضروری است زیرا اگر چنین افرادی مبتلا قطعی شوند می‌توانند ویروس را به دیگران سرایت دهند‌‌.

استان اصفهان در جایگاه‌های نخست کشوری در امر غربالگری سلامت

عباس رضایی نیز با اشاره به روحیه همدلی، وحدت و انسجام بخش‌های مختلف ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، گفت: این روحیه یادآور روزهای اول دفاع مقدس بود و روحانیت، خانواده شهدا، بخش‌های مردمی و جهادی در امر پشتیبانی و حمایت از پزشکان و پرستارانی که در خط مقدم بودند اقدام بسیار زیبایی از خود نشان دادند.

استاندار اصفهان افزود: بازاریان استان با تأمین برخی میان وعده‌ها، اتاق بازرگانی استان با تأمین ۴۰۰ هزار بسته۳ میلیون ریالی همراهی و وحدت خود را در امر مقابله با کرونا نشان دادند.

رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: خیرین و مجموعه‌های امدادی با همکاری و هماهنگی با فرمانداری‌ها و بسیج نیازمندان واقعی را شناسایی و این اقلام را در استان توزیع کردند.

وی اضافه کرد; استان اصفهان از اولین استان‌هایی است که در حوزه تأمین اقلام بهداشتی مرتبط با مدیریت بیماری کرونا پیشگام بوده است‌.

رضایی ادامه داد: افزایش چندین برابری تولید ماسک‌های موردنیاز بخش بهداشت و درمان استان و همچنین تولید ماسک پارچه‌ای به منظور تأمین نیازمندی‌های عموم مردم از جمله اقدامات استانداری اصفهان بود.

استاندار اصفهان گفت: توانمندی استان اصفهان در افزایش ظرفیت‌های تولید ماسک به گونه‌ای بود که نیازمندی برخی از استان‌ها نیز برطرف و مشاوره‌هایی در راه‌اندازی خطوط تولید ماسک پارچه‌ای به آن‌ها ارائه شد.

وی تأکید کرد: تولید برخی دستگاه‌های الکترونیکی تشخیصی از جمله تولید ترنومتر از دیگر اقدامات استان اصفهان در تأمین محصولات مقابله با بیماری کرونا بود.

رضایی با اشاره به همدلی ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی استان و اداره کل اطلاعات استان گفت: نظارت، تأمین امنیت، مقابله با اخلالگران نظام سلامت و ضمانت اجرایی مصوبات ستاد استانی با همکاری دستگاه قضایی استان و کمیته قضایی ستاد از مهمترین دستاوردهای این نهادها بود.

استاندار اصفهان به همکاری خوب صدا و سیما مرکز اصفهان در اطلاع‌رسانی لازم در خصوص بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: مجموعه کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی، رسانه‌های استان و سمن‌ها نقش مؤثری در خصوص آگاه‌سازی، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در این حوزه ایفا کرده‌اند.

وی تأکید کرد: اتاق اصناف استان در ترغیب صاحبان واحدهای صنفی به‌ منظور بخشش اجاره‌بهای واحدهای تجاری و همچنین تعطیلی داوطلبانه اصناف به عنوان یک الگو در کشور پیشتاز بود.

رضایی به همدلی و همراهی بسیج با ۲ دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان و بسیج اشاره کرد و افزود: این مسأله موجب شد استان اصفهان در امر غربالگری در سامانه سلامت در جایگاه‌های نخست کشوری قرار گیرد.

استاندار اصفهان گفت: فرمانداری‌ها و توده مردم در محدوده ۲۴ شهرستان استان همدلی و همکاری خوبی را نشان دادند و جبهه مردمی سلامت به صورت خودجوش راه‌اندازی شد؛ شهرداری‌های استان از جمله شهرداری‌های اصفهان و کاشان با همکاری نیروهای مسلح در ضدعفونی و غربالگری شهرها و اماکن عمومی نقش اصلی را به عهده داشتند.

وی با بیان اینکه نمود همراهی مردم اصفهان در روز طبیعت قابل مشاهده بود، ادامه داد: مردم استان اصفهان که هر ساله روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین را با حضور در تفرجگاه‌ها به سر می‌برند، امسال در خانه نشستند را ترجیح دادند به گونه‌ای به ندرت شاهد حضور افراد در معابر و خیابان‌های شهری بودیم.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول