اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تشریح آخرین وضعیت زندان سقز/دستگیری زندانی فراری سقز توسط اقلیم کردستان عراق کذب است

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: هیچ کدام از زندانیان فراری سقز محکومیت سیاسی و امنیتی نداشته‌اند و دستگیری زندانی فراری سقز توسط نیروهای امنیتی اقلیم کردستان عراق کذب محض است.

تشریح آخرین وضعیت زندان سقز/دستگیری زندانی فراری سقز توسط اقلیم کردستان عراق کذب است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، هشتم فروردین ماه امسال فرار 74 زندانی از زندان سقز خبرساز شد و به یکی از موضوعات داغ بسیاری از رسانه‌های داخلی و خارجی تبدیل شد.

با گذشت کمتر از 20 روز از این فرارد تا این لحظه 65 نفر از این زندانیان یا دستگیر و یا به صورت خود معرف به زندان بازگشته‌اند شایعاتی در مورد سیاسی‌بودن برخی از این زندانیان با هدف‌های از پیش تعیین شده از سوی رسانه‌های معاند و کانال‌های وابسته به آنها در فضای مجازی مطرح می‌شود که حسین خوش‌اقبال، معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در گفت‌وگو با فارس جزئیات این موضوع را توضیح داد.

تلاش برای دستگیری 9 زندانی فراری زندان سقز ادامه دارد

وی گفتدر هشتم فروردین ماه جاری تعداد 74 نفر از زندانیان زندان سقز با استفاده از شرایط بوجود آمده از زندان فرار کردند که به محض اطلاع از موضوع دستگاه‌های قضایی و امنیتی و انتظامی نسبت به رصد و شناسایی مکان حضور این افراد با همکاری مردم استان اقدام نمودند و اطلاع‌رسانی‌های لازم در این خصوص نیز به صورت مرتب از سوی دادستان استان طی چند نوبت انجام گرفته است.

خوش‌اقبال اذعان داشت: با توجه به هماهنگی‌های لازم تا این لحظه 65 نفر از این افراد دستگیر و یا خود را به زندان معرفی کرده‌اند و تلاش برای دستگیری بقیه افراد نیز ادامه دارد که لازم می‌دانیم از خانواده‌های این افراد درخواست کنیم نسبت به معرفی آنان اقدام نمایند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان تصریح کرد: یکی از زندانیان فرازی شخصی به اسم «مصطفی سلیمی» از افراد سابقه‌دار و شروی مسلح است که با ایجاد مزاحمت برای شهروندان مرتکب جرائم زیادی شده بود و در درگیری با ماموران انتظامی سقز در سال 82 عامل شهادت 3 نفر از این عزیزان بوده است و حکم اعدام وی صادر و در شرف اجرای حکم بود.

وی تصریح کرد: این شرور سابقه‌دار بعد از فرار از زندان با همکاری خوب مردم و اشراف اطلاعاتی در روستای سبدلو بین سقز و بانه دستگیر و به زندان سقز منتقل شد و سپس حکم وی که قبلا تائید شده بود در روز جمعه 23 فرودین ماه جاری اجرا شد.

خوش‌اقبال اذعان داشت: هیچ کدام از زندانیان فراری محکومیت سیاسی و امنیتی نداشته‌اند و «مصطفی سلیمی» نیز همانطور که قبلا اشاره کرده از افراد شرور مسلح بود که برای ساکنین و مردم استان و تعدادی از روستاها ایجاد مزاحمت کرده و جرائم سرقت مسلحانه و درگیری و به شهادت رساندن مامورین انتظامی از موارد محکومیت وی بوده است که با شناسایی محل اختفای این شرور فراری با کمک مردم بانه و اشراف اطلاعاتی در بانه دستگیر و تحویل مقامات زندان شد.

وی افزود: دستگیری این زندانی فراری توسط نیروهای امنیتی اقلیم کردستان عراق کذب محض است و رسانه‌های معاند با طرح اینگونه مسائل نیات پلید دارند و مسائل پشت پرده این شبکه و کانال‌ها کاملا مشخص است که چگونه برای اهداف سیاسی خود حاضر هستند از افراد سارق و شرور و قاتل حمایت کنند.

خوش‌اقبال یادآوری کرد: هویت ضدانقلاب مشخص است چرا که به جای اینکه امنیت و آسایش مردم برایشان در اولویت باشد فرار افراد قاتل و متعرض به جان، مال و ناموس مردم برای آنها دارای اهمیت است و البته مردم استان کردستان از اهداف این افراد مغرض آگاه هستند و این تفرقه‌افکنی‌ها و آدرس‌های غلط برای اهداف سیاسی آنها را باور ندارند.

انتهای پیام/2330/71‌/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول