اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

خسارت ۳۸ میلیارد تومانی سرمازدگی به باغات و مزارع ساوه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوه از خسارت سرمازدگی به باغات و مزارع این شهرستان به میزان بیش از ۳۸ میلیارد تومان خبر داد.

خسارت ۳۸ میلیارد تومانی سرمازدگی به باغات و مزارع ساوه

حسن شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوه، اظهار کرد: متاسفانه بارش برف و سرما طی روزهای اخیر سبب بروز خساراتی به باغداران و کشاورزان این شهرستان شد.

وی بیان کرد: براساس ارزیابی‌ها ۷ هزار هکتار و به میزان ۵۰ درصد مزارع جو در سطح شهرستان دچار خسارت شدند در حالی که برف سبب خسارت خوابیدگی محصول در ۲۰ درصد از مزارع گندم به میزان بیش از ۲ هزار هکتار شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوه خاطرنشان کرد: همچنین برودت هوا به ۲۰۰ هکتار از باغات بادام، ۱۰۰ هکتار گردو و ۱۰ هکتار زردآلو خسارت زده به طور کلی در هر هکتار ۳۰ درصد محصولات دچار سرمازدگی شده‌اند.
شریفی ادامه داد: از نظر ریالی بارش برف و سرمازدگی ۳۸ میلیارد و ۸۵ میلیون تومان خسارت به کشاورزان و باغداران شهرستان ساوه وارد کرد.
وی با بیان اینکه کشت بهاره محصولات در بخش مرکزی آغاز شده، گفت: در برخی مناطق نیز با توجه به شرایط آب و هوایی در حال حاضر امکان کشت وجود نداشته که با ثبات این شرایط کشت انجام خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوه عنوان کرد: بارش باران در حجم بسیار زیاد مشکلی نداشته اما با برف و سرمای هوا احتمال خسارت به باغات و مزارع وجود دارد.
شریفی بیان کرد: کشاورزانی که محصولات خود را بیمه محصولات کشاورزی کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر بیمه و اعلام گزارش خسارت، از خدمات بیمه استفاده کنند.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول