اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آغاز به کار محدود ناوگان اتوبوسرانی مشهد از اول اردیبهشت/ قطار شهری تا نیمه اردیبهشت تعطیل است

با تصویب شورای اسلامی شهر مشهد، خطوط اتوبوسرانی از اول اردیبهشت ماه صرفا در خطوط محوری و BRT به طور محدود سرویس‌دهی خواهند کرد و خطوط قطار شهری نیز کماکان تا ۱۵ اردیبهشت ماه تعطیل است.

آغاز به کار محدود ناوگان اتوبوسرانی مشهد از اول اردیبهشت/ قطار شهری تا نیمه اردیبهشت تعطیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، با تصویب شورای شهر مشهد خطوط اتوبوس‌رانی از اول اردیبهشت صرفا در خطوط محوری و BRT در دو نوبت صبح از ساعت ۶ تا ۸ و۳۰ دقیقه و عصر از ساعت ۱۶ و۳۰ دقیقه الی ۱۹ سرویس‌دهی خواهند کرد.  

همچنین کاهش، افزایش یا تغییر خطوط و ساعات فعالیت به عهده شهردار است و خطوط قطار شهری کماکان تا ۱۵ اردیبهشت ماه تعطیل خواهد بود.

این لایحه که پس از ۸۵ دقیقه بحث و تبادل نظر تصویب شد، با مخالفت شدید رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر همراه بود.

مجتبی بهاروند عضو شورای شهر از راه‌اندازی مجدد ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار نگرانی شدید کرد و گفت: لازم است حداقل در هفته اول اردیبهشت هم ناوگان حمل و نقل عمومی تعطیل باشد، چون در غیر این صورت به زودی با رشد چشمگیر آمار ابتلا به کرونا در مشهد مواجه می‌شویم.

وی تنها عضو مخالف شورای شهر بود که به تصویب این لایحه رای منفی داد.

همچنین رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد نیز مخالف بعدی این لایحه بود و تصویب آن را تهدیدی جدی برای سلامت عمومی مشهد دانست.

بتول گندمی از حجم بالای پیام‌های دریافتی در مورد مخالفت شهروندان با راه اندازی مجدد اتوبوس‌ها خبر داد و گفت: تمامی دستگاه‌ها و ادارات سرویس ایاب و ذهاب دارند، در مورد کارگران روزمزد ساختمانی هم که پروژه‌های عمرانی سطح شهر تعطیل هستند، باید هزینه زندگی این خانواده‌ها پرداخت شود تا در خانه بمانند و در شرایطی که کار نیست به امید پیدا کردن کار و تامین معیشت از خانه خارج نشوند.

محمدحسین ودیعی عضو کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی نیز با کلیات این لایحه مخالفت کرد و آن را به نفع سلامت مردم ندانست و به سیاست ستاد ملی کرونا در این مورد انتقاد کرد.

راه‌اندازی محدود ناوگان اتوبوس‌رانی بنا به نیاز شهروندان خواهد بود

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد هم که در این جلسه حضور داشت با بیان اینکه تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی باعث نارضایتی مردم شده است، اظهار کرد: سعی می‌کنیم با استفاده از گیت در خطوط BRT تعداد افرادی که وارد اتوبوس می‌شوند را کنترل کنیم.

خلیل الله کاظمی افزود: افزایش تعداد ناوگان را به جهت کاهش تعداد مسافران در هر دستگاه اتوبوس پیش‌بینی کرده‌ایم و این لایحه فقط و فقط برای رفاه حال قشر ضعیفی است که برای رسیدن به محل کار خود مشکل دارند.

وی ساعات فعالیت حمل و نقل عمومی را منطبق بر نیاز شهروندان و افراد کم برخوردار برای رفت و برگشت از محل کار عنوان کرد و گفت: بنا به تصمیم شورای ترافیک کشور، سیستم حمل و نقل عمومی در کلان شهرها باید دایر شود. این تصمیم در ستاد ملی کرونا تصویب شده و ابلاغ خواهد شد.

گفتنی است، بر اساس ماده ۳۶ منشور حقوق شهرنشینی مصوب شورای شهر مشهد مورخ ۱۷ تیرماه ۹۷، دسترسی برابر به حمل و نقل عمومی ایمن، حق همه شهرنشینان است و بر اساس ماده ۳۹ این منشور نیز، مدیریت شهری موظف است با استفاده از کلیه امکانات و ظرفیت‌ها زمینه سلامت و بهداشت روانی، جسمانی، اجتماعی و معنوی شهرنشینان را فراهم آورد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول