اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

گزارش فارس نتیجه داد/پاسخ سازمان ثبت اسناد به اعتراضات آزمون سردفتری

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به اعتراضات تجمع کنندگان آزمون سردفتری ۹۷ پاسخ داد.

گزارش فارس نتیجه داد/پاسخ سازمان ثبت اسناد به اعتراضات آزمون سردفتری

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، آزمون سردفتری سال ۹۷ که پس از 10 سال چشم‌انتظاری داوطلبان و با ظرفیتی کمتر از هزار نفر برگزار شد تا امروز، محلی برای اعتراض این داوطلبان شده است تا جایی که برای چندین بار، این پذیرفته شدگان در مقابل مجلس و سازمان ثبت اسناد تجمع کرده اند.

حالا معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک به اعتراض این داوطلبان پاسخ داده است.

هاشمی مقدم در گفت وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس در مورد آزمون سردفتران سال ۹۷ و اعتراضات وارده به آن گفت: در این آزمون روشی که سازمان برای جذب درنظر گرفته بود و در اگهی آن نیز منعکس کرده بود این بود که در بند ۷ ان نیز امده که افرادی که شاغل هستند نمی توانند در آزمون شرکت کنند.

وی افزود: در واقع شغلهایی در ماده ۱۵ پیش بینی شده که با سردفتری در منافات است،  در نتیجه چون افراد بیکار زیادی وجود داشت،تصمیم سازمان این شد که آزمون در میان افرادی که شاغل نیستند و جویای کار هستند،برگزار شود.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در بند ۷ نیز آمده که شاغلانی که شغلشان منافات با ازمون سردفتری دارد اینها در ازمون شرکت نکنند ولی در زمانی که ثبت نام شد، عده ای به ان توجه نکردند و اقدام به شرکت در ازمون کردند در حالی که قبلا اطلاع داده شده بود.

هاشمی مقدم افزود: در اگهی این موضوع امده بود که این شاغلان شرکت و ثبت نام نکنند و انهایی که سالها منتظرند و شغلی ندارند بیایند اما شاغلان با بی توجهی در ازمون شرکت کردند.

وی افزود: زمانی که می خواستیم نتایج را اعلام کنیم چون ۹۶۲ نفر اعلام نیاز کرده بودیم و بنای جذب  این تعداد را داشتیم در نتیجه امدیم و ۹۶۲ نفر را که بالاترین رتبه کتبی را داشته و شاغل هم نبودند برای اختبار و مصاحبه علمی دعوت کردیم اما مواجه شدیم با استعلاماتی که حدود ۲۰۰ نفر از افرادی که بالاترین نمره  را داشتند ،شاغل بودند.

هاشمی مقدم ادامه داد: در نتیجه این افراد که شاغل بوده و متوجه شدند نمره بیشتری داشتند به دیوان عدالت اداری مراجعه و شکایت کردند، دیوان عدالت اداری هم بررسی و عنوان کرد که شرکت این افراد در ازمون برخلاف قانون نبوده و اشتغال همزمان با شغل سردفتری ایرادی ندارد.

وی گفت: در نتیجه حدود ۲۰۰ نفر هم اینگونه به جمع دعوت شدگان به مصاحبه اضافه شد.به عبارتی رقابت بین حدود ۴۰۰ نفر شد که انها را دعوت به مصاحبه کردیم و انجام شد.

معاون ثبت اسناد کشور گفت: در این شرایط ۷۰ درصد نمره کتبی ازمون و ۳۰ درصد نمره مصاحبه را در نظر گرفته ایم و جمع ان ملاک قبولی ما خواهد بود.اما اینها برایشان سوال شده که چرا با وجود نمره بالای کتبی، در قبول شدگان نیستند.

وی افزود: افرادی قبول شدگان نهایی هستند که ۷۰درصد نمره آزمون و ۳۰درصد مصاحبه را گرفته باشند و استعلامات هم برای انها مثبت باشد.

هاشمی مقدم در مورد اعلام نتایج ازمون سردفتری ۹۷ گفت: اعلام نتایج به یکباره نیست چون دریافت جمع نمرات نهایی، احراز صلاحیت و انجام‌استعلامات زمانبر است و مجبوریم به صورت تک به تک تکمیل پرونده را انجام و مصاحبه ها را نوبتی برگزار کنیم،البته پس از این اقدامات فرد برای اشتغال معرفی می شود،کما اینکه عده ای اکنون مشغول بکارند.

وی افزود: همه این توضیحات را به معترضان بارها گفته ایم ولی می گویند چرا دعوت به مصاحبه شده ایم،درحالیکه عنوانش مشخص است دعوت شده و باید با۷۰درصد نمره ازمون کتبی شان جمع و پس از ان شرایطشان احراز شود،این درحالی است که دعوت این معترضان برای مصاحبه با رای داده شده از سوی دیوان عدالت اداری مبتی بر عدم ممنوعیت برای شرکت در ازمون است که مجموعا حدود ۴۰۰ نفر می شوند که برای مصاحبه دعوت شده و باید ۲۰۰نفر از میان انها پذیرفته شود.

وی گفت: امار جذب شدگان تغییری نکرده و همان ۹۶۲ نفر است.

هاشمی مقدم ادامه داد: معترضان می گویند همه ما را جذب کنید درحالی که ما نمی توانیم بیش از امار نیاز، جذب کنیم، در صورت نیاز باید اعلام نیاز عمومی شود و ازمون انجام شود که شرایطش اکنون مهیا نیست.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: پس انهایی که با رای دیوان دعوت شده اند صرفا برای مصاحبه دعوت شده اند تا مشخص شود کدام یک پذیرفته می شوند.

وی در مورد اعتراض برخی در مورد تمهیدات امنیتی برگزاری آزمون گفت: به همه آنها پاسخ داده شده و دیگر ملاک اعتراض نیست وچون دیوان عدالت اداری ان را بررسی کرده و دیگر محل بحث نیست.صرفا بند ۷ اگهی که گفته شده بود شرکت نکنند مغایر بوده است و به همین دلیل هم ما این افراد را اضافه کرده و دعوت به مصاحبه کردیم.

هاشمی مقدم افزود: چنانچه بحث برگزاری و جذب مجدد مطرح باشد مانند ازمون قبلی، به اطلاع عموم خواهد رسید و براساس اعلام نیاز کشوری ثبت نام انجام خواهد شد که تاکنون این اعلام نیاز مشخص نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول