اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

هنوز کرایه تاکسی همدان را افزایش نداده‌ایم/ کابین راننده با پلاستیک پوشش داده می‌شود

مدیر معاونت تاکسیرانی سازمان شهرداری همدان با بیان اینکه هنوز کرایه تاکسی را افزایش نداده‌ایم گفت: تاکسی‌ها باید سه سرنشین را سوار کنند و قرار شده کابین راننده نیز با پلاستیک پوشش داده شود.

هنوز کرایه تاکسی همدان را افزایش نداده‌ایم/ کابین راننده با پلاستیک پوشش داده می‌شود

میلاد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به تصویب افزایش کرایه تاکسی در شورای شهر اظهار کرد: قبل از سال جدید موضوع افزایش کرایه تاکسی در کمیته نرخ‌گذاری مصوب شد.

وی با بیان اینکه به دنبال افزایش کرایه تاکسی در همدان بودیم چراکه نرخ کرایه در این شهر پایین است و رانندگان متضرر می‌شوند گفت: در شهرها سالانه با توجه به دستمزد کارگران ۲۰ تا ۲۱ درصد افزایش کرایه وجود دارد اما ما پیشنهاد ۳۵ درصد را در همدان داده‌ایم به خاطر اینکه پایه کرایه در همدان پایین است.

مدیرمعاونت تاکسیرانی سازمان شهرداری همدان با اشاره به اینکه طبق توضیحات و توجیحی که داشتیم این درصد افزایش در شورای شهر تصویب شده است افزود: اگر کارگروه تنظیم بازار نیز تایید کند موضوع به رانندگان ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی رانندگان تاکسی در همدان گفت: امروز نیز با رعایت نکات بهداشتی و اجتماعی جلسه‌ای را با مسوولان خطوط داشتیم و این موضوع مورد تاکید قرار گرفت.

کریمی خاطرنشان کرد: تاکسی‌ها باید سه سرنشین را سوار کنند و قرار شده کابین راننده نیز با پلاستیک پوشش داده شود.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه نحوه اخذ کارتن‌خوان از سوی رانندگان توضیح داده شد که چطور به بانک مراجعه و افتتاح حساب کنند گفت: رانندگان باید فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند در غیر این صورت پلیس اعمال جریمه خواهد کرد و هم احتمال تشکیل پرونده قضایی وجود دارد چرا که سلامت مردم در میان است.

مدیرمعاونت تاکسیرانی سازمان شهرداری همدان بیان کرد: برای مسوولان خطوط توضیح داده شد که به مدت یک ماه در صندلی عقب ماشین دو نفر و جلو راننده یک نفر سوار شوند و اگر بیشتر از یک ماه طول کشید باید هزینه یک نفر مسافر صندلی عقب را بین سه نفری که سوار می‌شوند سرنشین کنیم تا رانندگان بیشتر مضرر نشوند و اگر ویروس کرونا از بین رود، وضعیت به حالت عادی برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه فعلا افزایش ۳۵ درصد کرایه تاکسی در همدان تایید نشده و ممکن است در کارگروه تنظیم بازار از سوی استاندار تصمیم دیگری گرفته شود افزود: امیدواریم تصمیمی که گرفته می‌شود به نفع رانندگان باشد و آنها ضرر نکنند.

کریمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه روز گذشته برخی از تاکسیداران افزایش کرایه تاکسی را اعمال کرده‌ بودند بدون اینکه حتی سه سرنشین را رعایت کنند، نحوه نظارت‌ها چطور خواهد بود گفت: دستور اکید داده‌ام با این موضوع برخورد جدی شود.

وی با اشاره به اینکه با پلیس راهنمایی و رانندگی نیز هماهنگی‌ها برای اعمال قانون انجام شده و امروز نیز جلسه‌ای پیرامون این موضوع برگزار کردیم و حتما با متخلفان برخورد خواهد شد افزود: البته به رانندگان قول داده‌ام تا یک ماه آینده وضعیت بیماری و فاصله‌گذاری اجتماعی تغییر نکند کرایه یک نفر را سرشکن کنیم.

مدیرمعاونت تاکسیرانی سازمان شهرداری همدان با تاکید به هنوز افزایش کرایه و سرشکن شدن کرایه یک مسافر بر بقیه مسافران را اعمال نکرده‌ایم گفت: رانندگان اجازه دهند با روند موجود پیش رویم تا بر اساس آن تصمیم‌گیری انجام شود.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول