اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

۱۱۰ رأس دام بر اثر سیل و حمله گرگ در خراسان‌جنوبی تلف شدند

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان‌جنوبی از تلف شدن ۱۱۰ رأس دام در اثر سیل و حمله گرگ در شب گذشته در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۵ رأس در آرین‌شهر به‌علت سیل و ۹۵ رأس در سربیشه در حمله گرگ تلف شدند.

۱۱۰ رأس دام بر اثر سیل و حمله گرگ در خراسان‌جنوبی تلف شدند

جواد غنچه امروز در گفت‌‍وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: خراسان‌جنوبی از نظر سطح باغ بیمه شده رتبه هفتم کشور و در بیمه دام نیز مقام سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی از صدور ۴۹ هزار و ۶۶۰ فقره بیمه‌نامه از فروردین‌ماه سال گذشته تا فروردین‌ماه امسال در استان خراسان‌جنوبی خبر داد و بیان داشت: از این تعداد ۳۳ هزار و ۵۷۰ فقره بیمه‌نامه در حوزه باغی، ۹ هزار و ۲۴۰ فقره مربوط به بخش دام و چهار هزار و ۶۶۰ فقره بیمه‌نامه در بخش محصولات زراعی و سایر بوده است.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سال زراعی ۹۸-۹۷ حدود ۲۲ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان خراسان‌جنوبی پرداخت شده، اضافه کرد: از این مقدار غرامت، ۱۷.۵ میلیارد تومان مربوط به بخش باغی، دو میلیارد تومان بخش دامی و دو میلیارد تومان نیز مربوط به بخش زراعی بوده است.

غنچه از تلف شدن ۱۱۰ رأس دام در اثر سیل و حمله گرگ در شب گذشته در استان خبر داد و مطرح کرد: از این تعداد ۱۵ رأس در آرین‌شهر به‌علت سیل و ۹۵ رأس در سربیشه در حمله گرگ تلف شدند.

وی با اعلام اینکه از ۹۵ رأس دام تلف شده در سربیشه تنها ۴۴ رأس دام بیمه بودند، اعلام کرد: ۱۵ میلیون تومان غرامت برای ۱۵ رأس دام تلف شده در سیل آرین‌شهر پرداخت خواهد شد.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان‌جنوبی از خسارت وارد شده به باغات و محصولات زراعی فردوس طی بارندگی‌های روز گذشته خبر داد و افزود: در اثر بارش شدید تگرگ و طوفان در روز گذشته به یک هزار از باغات و محصولات زراعی شهرستان فردوس خسارت ۴۰  تا ۱۰۰ درصدی وارد شد.

غنچه خاطرنشان کرد: بیمه‌گزاران برای ثبت خسارات وارده به محصولات کشاورزی و دامی بیمه شده خود نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر بیمه ندارند و می‌توانند با ورود به سامانه جامع صندوق بیمه کشاورزی و با ثبت اطلاعات هویتی خود در بخش ویژه مشتریان، خسارت وارده را ثبت و یا تلفنی اعلام کنند.

انتهای پیام/69039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول