اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

پرداخت بیمه بیکاری به ۱۰ رسته شغلی آسیب‌دیده از کرونا

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی از حمایت این اداره کل از فعالیت‌ها و بخش‌های اقتصادی و صنوف تولیدی و خدمات آسیب‌پذیر از بیماری کرونا خبر داد.

پرداخت بیمه بیکاری به ۱۰ رسته شغلی آسیب‌دیده از کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جعفر سمساری امروز در اولین نشست شورای هماهنگی ادارات و سازمان‌های تابعه وزارت در استان اظهار داشت: براساس تفاهم‌نامه منعقده فی‌ مابین سازمان تامین اجتماعی و  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تسهیل در پرداخت حق بیمه به مدت سه ماه و طی ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت ماه سال‌جاری و نیز امکان برخورداری کارگران در 10 رسته شغلی اعلامی معاونت روابط کار وزارت از مزایای بیمه‌ بیکاری فراهم شده است.

گزارش فارس حاکی است، مقرری بگیران بیمه بیکاری شامل ۱۰ رسته از جمله مراکز مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی‌ها، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت، مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها و...، حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری(هوایی وجاده‌ای وغیره)، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه‌، مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی و مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی است.

مدیرکل مدیریت درمان تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی در این نشست با بیان اینکه بیمارستان‌های تحت امر این مدیریت آماده ارائه خدمات درمانی به جامعه کار و تولید می‌باشد اظهار کرد: بیمارستان عالی نسب با تمام امکانات برای مقابله با بیماری کرونا خدمات ارائه می‌کند.

مقدس‌پور افزود: هم اکنون ۴۲۰ نفر در این بیمارستان ناشی از این بیماری بستری شده‌اند که براساس رسالت سنگین این مجموعه با بسیج تمام امکانات مجموعه پرسنل درمانی و تجهیزات پزشکی و بیمارستانی در راستای درمان بیماران بستری شده ناشی از شیوع بیماری کرونا به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنیم.

وی رعایت اصول بهداشتی و رعایت بهداشت فردی را مهم‌ترین عامل در پیشگیری از شیوع این بیماری همه گیر عنوان کرد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول