اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پرداخت هزینه‌های درمان بیماران کرونا توسط بیمه سلامت

رئیس اداره بیمه شلامت شهرضا گفت: هزینه درمان بیماران کرونایی فاقد پوشش بیمه یا تحت پوشش بیمه سلامت از سوی سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

پرداخت هزینه‌های درمان بیماران کرونا توسط بیمه سلامت

مجتبی صالح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا با اشاره به این‌که هزینه درمان بیماران کرونایی فاقد پوشش بیمه یا تحت پوشش بیمه سلامت از سوی سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود و بیمار از پرداخت سهم خودش در بیمارستان معاف است، اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، با تشخیص موارد مثبت هیچ بیماری هزینه پرداخت نمی‌کند.

رئیس بیمه سلامت شهرضا درباره هزینه درمان بیماران کرونایی افزود: بیماران کرونایی که در مراکز دولتی سرپایی و بستری مداوا می‌شوند، هیچ هزینه‌ای بابت روند درمانی خود پرداخت نمی‌کنند.

وی با بیان این‌که بیماران کرونایی اورژانسی محسوب می‌شوند، گفت: همه افراد مشکوک به کرونا که در بیمارستان بستری می‌شوند، بلافاصله بیمه شده و در صورت توانایی مالی، خود فرد حق بیمه را پرداخت می‌کند؛ اما در صورت عدم توانایی مالی، ارزیابی وسع انجام می‌شود که برای رفاه حال بیماران کرونایی هماهنگی‌هایی با وزارت رفاه انجام شده تا ارزیابی وسعی که یک ماه زمان می‌برد، ظرف یک روز انجام شود.

صالح با تأکید بر این‌که کاهش تردد مردم یکی از رویکردهای مهم و مورد توجه مسؤولان کشور با هدف جلوگیری از افزایش میزان ابتلای افراد به بیماری کرونا است، بیان کرد: با تمهیدات انجام شده برای کمک به مردم در گام اول اعلام شد که دفترچه بیمه تمامی گروه‌ها شامل کارکنان دولت، بازنشستگان، روستاییان، طلاب، خانواده شهدا و ایثارگران، دانشجویان، مددجویان بهزیستی رایگان تا اول اردیبهشت تمدید می‌شود.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرضا تصریح کرد: با توجه به شرایط پیش آمده، مقرر شد این رویکرد برای تمدید دفترچه‌ها تا اول تیر ماه ادامه پیدا کند، تنها بیمه‌شدگان صندوق ایرانیان هستند که علاوه بر امکان پرداخت سیستمی با توجه تعداد محدود می‌توانند مراجعه حضوری هم داشته باشند.

وی با تأکید بر این‌که مردم نباید با بازگشایی اصناف و ادارات تصور کنند ویروس تمام شده و باید موارد حفاظتی را خیلی بیشتر از یک ماه گذشته رعایت کنند، خاطرنشان کرد: مردم باید از حضور در مکان‌های شلوغ اجتناب کرده و در موارد ضروری از منزل خارج شوند و خرید منزل را یک نفر انجام دهد و سعی شود پوشش و فاصله لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول