اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

امدادرسانی به 150 نفر در منطقه سیل‌زده داورزن/ هلال احمر: کمبود امکانات نداریم

معاون جمعیت هلال احمر سبزوار، از امدادرسانی به 150 نفر تا ساعت 20:30 امشب در مناطق سیل‌زده داورزن خبر داد.

امدادرسانی به 150 نفر در منطقه سیل‌زده داورزن/ هلال احمر: کمبود امکانات نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از داورزن، در دو روز اخیر در داورزن و روستاهای سبزوار، بارش شدید باران و در نتیجه جاری شدن، خسارت‌های بسیاری را به شبکه آب، برق، مخابرات و جاده‌های این مناطق وارد کرده است.

بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال خسارت سیل به راه‌های خراسان رضوی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در حاشیه سفر به داورزن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: حجم خسارت‌های اولیه بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال است که در جمع‌بندی‌های انجام شده این خسارت حتما بیشتر بوده و تا فردا در جلسه مدیریت بحران استانداری اعلام می‌شود.

ابراهیم نصری با بیان اینکه حجم بارش‌ها در خراسان رضوی فراگیر بوده است، افزود: از ابتدای بهار سال جاری، تمام استان را سامانه بارشی فراوان فرا گرفته و در بارش‌های اخیر خسارات زیادی بر راه‌های روستایی و محورهای منتهی به غرب استان وارد شده است.

وی ادامه داد: بررسی‌ها حاکی از آن است که ۹۰ درصد راه‌های روستایی  و ۱۰ درصد راه‌های شهری تخریب شده و تنها محور مسدود شده، محور سبزوار به میامی در دو محور که در روستاهای صدخرو و مهر و شهر داورزن در  مسیر این محور واقع شده‌اند، به‌دلیل حجم زیاد دبی آب و بارش‌ها مسدود و خوشبختانه بازگشایی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه نیاز به استقرار اداره یا معاونت راهداری در هر شهرستان داریم، افزود: در داورزن و 8 شهرستان دیگر استان این اداره مستقر نیست، اما به‌صورت معاونت است که داورزن در معاونت سبزوار قرار دارد، تلاش می‌کنیم این معاونت از سبزوار جدا و تجهیزات، ماشین‌آلات و نیروی انسانی در داورزن مستقر شود و پیگیری‎هایی نیز در خراسان رضوی انجام شده است.

تأمین شبکه آبرسانی 4 روستا در داورزن تا فردا

فرماندار داورزن نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه برآورد اولیه در بخش‌های مختلف کشاورزی، آبرسانی، برق و مخابرات انجام شده و فردا به استانداری خراسان رضوی اعلام می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم تا فردا شبکه آبرسانی 4 روستای بزرگ در این شهرستان را تأمین کرده و تا دو روز آینده مشکل آبرسانی به سایر روستاها را نیز رفع کنیم.

حسین اسداللهی با تأکید بر اینکه تا شب گذشته برق همه روستاها در داورزن وصل شد، ادامه داد: در حال حاضر به‌جز روستای بهانگر که تأسیسات آبی آن کاملا از بین رفته، در بقیه روستاها از تانکر آب برای رساندن آب به روستاییان استفاده می‌شود.

وی با ابراز خرسندی نسبت به اطلاع‌رسانی به موقع و خالی شدن منازل روستاها به‌ویژه بهانگر، اضافه کرد: خوشبختانه این اطلاع‌رسانی به‌موقع سبب شد تا خسارت جانی نداشته باشیم.

فرماندار داورزن با تأکید بر اینکه تا امشب تلاش می‌کنیم گاز روستاهای این شهرستان را که به‌علت سیل قطع شده بود، وصل کنیم، متذکر شد: وسعت سیل در روستاهای داورزن با وجود اینکه در کنار رودخانه نبوده‌اند، اما در مسیر آن قرار داشتند، بی‌سابقه بوده است.

امدادرسانی به 150 نفر در داورزن

معاون هلال احمر سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به امدادرسانی به 150 نفر در داورزن تا ساعت 20:30 امشب، اظهار کرد: با توجه به گستردگی سیل در داورزن، نیروهای امدادی سبزوار نیز به کمک هلال احمر داورزن رفته‌اند.

رضا وحدت با بیان اینکه هم‌اکنون 60 نیروی امدادرسان در داورزن فعال هستند، ادامه داد: در صورتی که این 150 نفر اسکان نداشته باشند، چادر توزیع می‌شود، همچنین برای اسکان ثابت آن‌ها فردا تصمیم‌گیری می‌شود.

وی بیان کرد: تا این لحظه پتو، مواد غذایی و جیره 72 ساعته برای مردم سیل‌زده توزیع شده، اما فردا جیره غذایی یک ماهه میان آن‌ها توزیع می‌شود.

معاون هلال احمر سبزوار اضافه کرد: در بخش باشتین داورزن که شامل روستاهای بهانگر، آبرود و فیض‌آباد می‌شود سیل بیشتری آمده و امدادرسانی نیز در حالی افزایش یافته که کمبود تجهیزات و امکانات برای امدادرسانی نداریم.

انتهای پیام/ 70031/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول