اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

شهردار بناب از شورای اسلامی این شهر تذکر گرفت

شهردار بناب از شورای اسلامی این شهر تذکر گرفت.

شهردار بناب از شورای اسلامی این شهر تذکر گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به دنبال رسانه‌ای شدن خبر مربوط به دفن زباله سایر شهرها در مناطق زیبا و گردشگری بناب و از آنجایی که عدم توجه به مشکلات زیست محیطی یک تهدید جدی مستمر و فراگیر علیه سلامت است که تبعات سوء اجتماعی به همراه دارد، اعضای شورای اسلامی شهر بناب را بر آن داشت تا در اجرای ماده 75 آیین نامه داخلی شوراها به شهردار تذکر دهند.

بر اساس این گزارش، موضوع تذکر در خصوص توافق ضمنی شهردار بناب با شهردار یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی در زمینه تخلیه زباله و پسماندهای شهرستان مربوطه در محل دفن زباله بناب بود.

اعضای شورای اسلامی شهر بناب در جلسه خود با بیان اینکه شهردار محترم بدون لحاظ شرایط اقلیمی و ویژگی های منحصر به فرد منطقه گردشگری قره‌قشون نسبت به توافق ضمنی با شهردار همان شهر در راستای تخلیه زباله و پسماندهای آن شهرستان در آن منطقه نموده بود؛ تصریح کردند: با عنایت به مراتب تفاهم نامه فی مابین شهردار همان شهر به شماره 144- 11/1/99 که به شهرداری بناب ابلاغ شده بود و علیرغم اظهارات شهردار در گفتگو با رسانه ها که زباله های شهر مد نظر بصورت خودسرانه و شبانه و بدون هماهنگی با شهرداری بناب انجام گرفته و خودرو حمل زباله آن ها  نیز توقیف شده است. لذا این گونه رفتارهای دوگانه از سوی یک مسئول چیزی جز به سخره گرفتن جایگاه شورا در عدم اعلام مراتب به شورا و نادیده گرفتن حقوق زیست محیطی هر یک از شهروندان بنابی و تبدیل منطقه زیبای گردشگری قره قشون به زباله دانی سایر شهرها نیست.

شورای اسلامی شهر بناب در ادامه به شهردار این شهر متذکر شدند که ایشان من بعد از این گونه اقدامات عجولانه، خودسرانه و بدون رعایت تعصب شهری اجتناب کنند.

گزارش فارس حاکی است، چند روز پیش به دنبال تخلیه زباله‌های شهرهای اطراف در محل دفن زباله بناب و رسانه‌ای شدن موضوع فرماندار بناب گفته بود تخلیه زباله شهرهای همجوار در محل دفن زباله‌های این شهرستان ممنوع بوده و در صورت مشاهده از طریق مراجع قضایی به شدت با آن برخورد می‌شود.

انتهای پیام/60004



 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول