اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نگرانی جدی در مورد رعایت موزاین بهداشتی و ساعت فعالیت اصناف وجود دارد/ ابتلای 820 زنجانی به کووید 19

فرماندار زنجان با بیان اینکه فعالیت صنوفی که مجوز فعالیت در این ایام را دارند باید طبق قوانین و رعایت پروتکل‌های خاصی از جمله رعایت بهداشت، ضدعفونی محل کسب و تامین اقلام حفاظتی برای کارکنان انجام شود، گفت: موضوع عدم رعایت بهداشت همچنین ساعات فعالیت، نگرانی‌های جدی را ایجاد کرده است.

نگرانی جدی در مورد رعایت موزاین بهداشتی و ساعت فعالیت اصناف وجود دارد/ ابتلای 820 زنجانی به کووید 19

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا عسگری عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح زوج و فرد در زنجان اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده این طرح تا پایان هفته جاری در محدوده خاصی از شهر اجرا خواهد شد.

فرماندار زنجان با اذعان به فراهم نبودن زیرساخت‌ها برای اجرای طرح‌های ترافیکی در زنجان افزود: طرح زوج و فرد اجرایی در زنجان، با هدف کنترل تجمعات انجام شده است که همزمان با اجرا اقدامات مطالعاتی آن هم در حال انجام است.

وی با تاکید بر اصل بودن مصوبات ملی در مورد مقابله با بیماری کووید 19 تصریح کرد: طرح زوج و فرد و همچنین تعطیلی اصناف تا پایان فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

عسگری با اشاره به اینکه اجرای طرح ترافیکی زوج و فرد به لحاظ زمان و محدوده تاثیری بر عملکرد کارکنان و سازمان‌های خدماتی نخواهد داشت، ادامه داد: مجتمع‌های اداری و سازمان‌های خدماتی زنجان، خارج از محدوده طرح قرار دارند و آنچه که مد نظر اجرا کنندگان طرح است کاهش 50 درصدی تردد به هسته مرکزی شهر است.

فرماندار شهرستان زنجان با تاکید بر اینکه هیچ کدام از مناطق شهری از شیوع بیماری کووید 19 ایمن نیست، افزود: پر واضح است که هر منطقه‌ای که تجمعات بیشتری داشته باشد به لحاظ تعداد بیمار هم آمار بالایی دارد.

وی نقش پویش‌های مردمی را در تامین نیازهای اعلامی شهر و دانشگاه علوم پزشکی بسیار تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: تامین 180 تخت بیمارستانی، تجهیز نقاهتگاه‌ها، تامین اقلام حفاظتی مورد نیاز در این ایام و ... از جمله اقدامات قابل توجهی بود که به محض اعلام توسط فرمانداری از طرف پویش‌هایی متعداد از جمله رزمندگان 8 سال دفاع مقدس و ... تامین شد و در واقع این پویش‌ها بر اساس اعلام مسؤولان فعالیت می‌کنند.

عسگری با تاکید بر اینکه اعلام و استفاده از شماره حساب‌های بانکی برای امور عام‌المنفعه قوانین و قواعد خاص خود را دارد، گفت: استفاده از این شماره حساب‌ها نیاز به کسب مجوز از مجاری قانونی دارد که در شهر زنجان در حال طی مراحل کسب این مجوزها است، در مواردی هم با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی از این شماره حساب‌های مبالغی برداشت و هزینه شده است.

فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه مسؤولان استان زنجان به دلیل آمادگی قبل از شیوع ویروس کرونا تا کنون غافلگیر نشده‌اند، ادامه داد: ایجاد یک هزار و 170 تخت نقاهتگاهی و پیش‌بینی‌های مربوط به این مجموعه‌ها در این راستا انجام شده و در حال حاضر هم از یکی از مجموعه‌های نفاهتگاهی ایجاد شده استفاده می‌شود و مجموعه اقدامات انجام شده مورد تقدیر ملی قرار گرفته است.

وی با اذعان به وجود مقاومت‌هایی در مورد اجرای طرح‌های مربوط به دوران شیوع بیماری کووید 19 قبل از عید و همچنین در حال حاضر افزود: هر چند اغلب مردم، صنوف و مشاغل با اجرای طرح‌ها همراهی کردند ولی در این بین بودند افرادی که مقاومت کردند که در این راستا از بین 3 هزار واحد صنفی که تذکر و اخطار گرفته‌اند 335 واحد هم پلمب شده است.

عسگری با بیان اینکه فعالیت صنوفی که مجوز فعالیت در این ایام را دارند باید طبق قوانین و رعایت پروتکل‌های خاصی از جمله رعایت بهداشت، ضدعفونی محل کسب و تامین اقلام حفاظتی برای کارکنان انجام شود، گفت: موضوع عدم  رعایت بهداشت و رعایت ساعت تعطیلی مغازه‌ها که باید ساعت 18 انجام شود، از موارد نگرانی جدی است که اگر رعایت نشود ضمن اخطار پلمب خواهند شد.

مسؤول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان آمار تجمیعی بیماران مشکوک به کووید 19 از زمان شیوع در استان را 2 هزار و 253 نفر اعلام و تصریح کرد: 820 نفر از این مجموع مربوط به مبتلایان قطعی به این بیماری بوده‌اند که 15 نفر از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته ثبت شده است.

اسماعیل رحمانی آمار بیماران مشکوک مبتلا به بیماری کووید 19 بستری موجود در بیمارستان‌های استان زنجان را 301 نفر اعلام کرد و افزود: 628 نفر از بیماران مبتلای قطعی هم از زمان شیوع از مراکز درمانی استان زنجان پس از بهبودی ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول