اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

طرابلس:8شهر را پس گرفتیم/به نبرد تا آزادی کامل لیبی ادامه می‌دهیم

دولت وفاق ملی لیبی شامگاه دوشنبه از تسلط نیروهای خود بر هشت شهر در غرب طرابلس خبر داد و گفت که به نبردهایش تا آزادسازی کامل لیبی از وجود شبه نظامیان وابسته به حفتر ادامه می‌دهد.

طرابلس:8شهر را پس گرفتیم/به نبرد تا آزادی کامل لیبی ادامه می‌دهیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیروهای دولت وفاق ملی لیبی روز دوشنبه از تسلط خود بر هشت شهر در غرب طرابلس پایتخت لیبی طی روز گذشته خبر دادند که در اشغال شبه نظامیان تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی بوده است.

«محمد قنونو» سخنگوی دولت وفاق ملی لیبی که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده است، گفت: «نیروهای ما بر شهرهای ضبراته، صرمان، العجیلات، الجمیل، رقدالین و زلطن، الجمیل و العسه در غرب طرابلس مسلط شدند».

وی افزود: «نیروهای ما بقایای تروریست‌های فراری را هم تحت تعقیب قرار دادند و طبق نقشه وضع شده توسط اتاق عملیات طوفان صلح به پیشروی خود ادامه می‌دهند».
تسلط نیروهای دولت وفاق ملی لیبی بر هشت شهر به معنای تحکیم سیطره آنها بر همه مسیری است که از مرزهای تونس در غرب لیبی با منطقه ابوقرین در شرق لیبی کشیده شده است.

 

السراج: به نبرد ادامه می‌دهیم

رئیس دولت وفاق ملی لیبی هم شامگاه دوشنبه تاکید کرد:« ما هرگز کسانی را که شهرهایمان را ویران کردند تحمل نخواهیم کرد و با سختی کار کردیم تا به این پیروزی رسیدیم».

به گزارش شبکه الجزیره، فائز السراج گفت: «ما برای نبردی آماده می شویم که در آن شهرهای ربوده شده خود را بازپس‌گیریم».

وی افزود: «به وزارت کشور دستور دادیم اجساد مزدوران حفتر را به کشورهایشان بفرستند».

رئیس دولت وفاق ملی لیبی تاکید کرد: «هواپیماهایی متعلق به نیروهای حفتر از کشورهای دشمن ما برخاستند تا شهرهایمان را بمباران کنند».

سخنگوی دولت وفاق ملی لیبی نیز گفت:« ما در جریان این عملیات‌ها وسایل نقلیه زره پوش و زرادخانه سلاح و مهمات مصری و اماراتی را مصادره کردیم».

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول