اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آخرین وضعیت خط دو مترو اصفهان/ پیشرفت 75 درصدی ایستگاه زینبیه

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان گفت: فعالیت در ایستگاه حرم زینبیه که در جنب این حرم واقع شده از اواخر سال ۹۵ شروع شده و در حال حاضر در مرحله عملیات اجرایی سازه نگهبان، خاکبرداری و سازه قرار داشته و به پیشرفت ۷۵ درصدی رسیده است.

آخرین وضعیت خط دو مترو اصفهان/ پیشرفت 75 درصدی ایستگاه زینبیه

سید محمدرضا بنکدار هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون آخرین وضعیت خط دو قطار شهری اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر عملیات اجرایی ساخت ۶ ایستگاه دارک (شفت ورودی تی بی ام)، حرم زینبیه، عمان سامانی، عاشق اصفهانی، لاله و شاهد از خط دو مترو در سمت شمال شرق اصفهان و همچنین ۳ پروژه ایستگاه‌های شفت ورودی تی بی ام (کهندژ)، شهید خرازی و کاشانی (چهارسو) در غرب اصفهان در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان ادامه داد: فعالیت در ایستگاه حرم زینبیه که در جنب این حرم واقع شده از اواخر سال ۹۵ شروع شده و در حال حاضر در مرحله عملیات اجرایی سازه نگهبان، خاکبرداری و سازه قرار داشته و به پیشرفت ۷۵ درصدی رسیده است.

وی اضافه کرد: این ایستگاه در عمق ۲۹ متری زمین قرار دارد و روزانه ۳۴ نفرشیفت در آن مشغول به کار هستند، در جهت رفاه حال شهروندان و عدم اعمال محدودیت‌های ترافیکی به صورت زیرزمینی و با روش شمع و ریب اجرا می‌شود و تاکنون بابت اجرای آن به پیمانکار پروژه ۶۴ میلیارد تومان پرداخت شده است.

بنکدار با اشاره به عملیات اجرایی در ایستگاه مترو عاشق اصفهانی گفت: این ایستگاه با صرف هزینه ۴۰ میلیارد تومانی ۸۵ درصد پیشرفت داشته و پایین‌تر از زیرگذر عاشق اصفهانی به صورت پوش و کند برای کاهش هزینه‌ها اجرا می‌شود.

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان با بیان این که عملیات اجرایی ایستگاه عمان سامانی از ۱۱ اردیبهشت ۹۷ در خیابان لاله شمالی آغاز شده عنوان کرد: ایستگاه عمان سامانی که در عمق ۳۰ متری زمین در حال تکمیل است تاکنون ۶۰ میلیارد هزینه و ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.

بنکدار در ادامه اظهار کرد: عملیات اجرایی سازه نگهبان، خاکبرداری و سازه ایستگاه لاله نیز که در شمال غربی پارک لاله واقع شده نیز ۱۴ ماه قبل آغاز شده و با صرف بودجه ۱۱ میلیاردی به پیشرفت ۶۵ درصد رسیده، عمق این ایستگاه از سطح زمین ۲۵ متر است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین اجرای تونل‌های مکانیزه و سازه‌های جنبی خط ۲ حدفاصل ایستگاه دارک تا ایستگاه امام علی (ع) یکی از پروژه‌های اصلی در دست اقدام از سوی قطار شهری است که از خرداد ۹۶ آغاز شده و تا پایان اسفند سال گذشته ۲۷ درصد پیشرفت داشته است.

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان با اشاره به اجرای عملیات ایستگاه‌های خط دوم قطارشهری اصفهان در سمت غرب اصفهان بیان کرد: تی بی ام قطر ۹.۵ متر تکه غربی خط دوم قطارشهری اصفهان نیز سال گذشته وارد اصفهان شده و در حال حاضر عملیات اورهال و آماده‌سازی آن در حال انجام است.

وی ادامه داد: همچنین عملیات آماده‌سازی شفت ورودی این تی بی ام در کهندژ اصفهان در حال انجام بوده و تلاشمان این است که در آینده نزدیک، حفاری تونل از سمت غرب اصفهان نیز آغاز شود.

بنکدار هاشمی افزود: در سمت غرب، علاوه بر شفت ورودی کهندژ، عملیات ساخت ایستگاه‌های خرازی و چارسو (کاشانی) نیز آغاز شده و به زودی عملیات عمرانی ایستگاه‌های دیگر نیز آغاز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان به ضرورت تخصیص بودجه‌های مد نظر برای ساخت پروژه قطارشهری اشاره کرد و ادامه داد: امیدوار هستم که با اختصاص بودجه‌های مد نظر به پروژه قطارشهری اصفهان، زمینه تسریع در روند ساخت این پروژه مهم و ملی فراهم شود.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/م۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول